Test comparativ în clasa mică: Chevrolet Aveo vs. Hyundai i20
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hyundai i20 şi Chevrolet Aveo au fost vedetele celor două teste de anduranţă efectuate de Automarket în ultimele trei luni. Ambele maşini au motoare pe benzină de 1.2 litri. Puterile sunt un pic diferite: i20 are 78 CP în timp ce Aveo se laudă cu 86 CP. Chiar şi aşa, cele două modele sunt perfect comparabile. Ambele fac parte din clasa mică, segment B european. În Europa este cel mai bine vândut segment, iar la noi în ţară a început să câştige teren mai ales printre cei care stau în oraş şi care au la dispoziție locuri de parcare puţine.
Testul cu CHEVROLET AVEO
Testul cu HYUNDAI i20
Ne-am gândit că ar fi interesant să punem cele două automobile faţă în faţă şi să schimbăm pentru câteva zile locurile. Hyundai i20, testată de Dragoș timp de trei luni, a ajuns în grija lui Bogdan. De celaltă parte, Chevrolet Aveo a fost devenit "prietenul" lui Dragoș. Pentru câteva zile am schimbat cele două maşini. Iată la ce concluzii am ajuns.
DESIGN |
Dragoş despre Chevrolet Aveo: La prima impresie, Aveo are un look mai agresiv, partea frontală cu noile faruri duble fiind foarte reuşită. Ca aspect este mai îndrăzneţ decât conservatorul i20. Partea din spate a lui Aveo nu este însă la fel de reuşită, stopurile nefiind pe gustul meu.
Nu îmi place nici plasarea clanţelor portierelor din spate de la Aveo. Acestea sunt ascunse undeva în rama geamului pentru a da impresia că automobilul are doar două portiere. Soluţia aceasta a mai fost şi este folosită de numeroşi constructori, dar mi se pare inutilă pentru un model de clasă mică ca Aveo.
Bogdan despre Hyundai i20:Îmi plac designerii nebuni, care îşi riscă poziţia cu linii curajoase. Drept urmare, am apreciat mai mult liniile frontale ale lui Aveo. i20 mi s-a părut puţin cam cuminte. Trebuie să recunosc însă că posteriorul coreencei mi se pare mai închegat, mai bine proporţionat, chiar dacă Aveo merge şi aici pe aceeaşi linie ludică.
INTERIOR |
Dragoş despre Chevrolet Aveo: La interior, materialele sunt aproximativ de aceeaşi calitate ca şi în i20. Diferenţa este că designerii Chevrolet au ales un look futurist, în timp ce coreenii de la Hyundai au preferat un design mai clasic. Îmi place display-ul digital pentru vitezometru inspirat de la cel folosit şi pe modelul Spark. Turometrul însă este analogic.
Aveo are şi ceva mai multe spaţii de depozitare în partea din faţă. Este util mai ales al doilea torpedou, care ascunde şi mufa de USB. În i20, aceasta este la vedere. Îmi place şi faptul că Aveo are lumini de zi. La i20 aprindeam manual farurile. Poziţia de condus este similară, la fel şi înălţimea scaunului.
Scaunele din Aveo au o susţinere laterală ceva mai bună.Bogdan despre Hyundai i20: Hyundai i20 are un bord ceva mai clasic, dar câştigă prin plasticul argintiu care dă o notă veselă habitaclului. Nu mi-au plăcut instrumentele clasice, fiind şi aici adeptul inovaţiei de care dispune Aveo. Am apreciat însă indicatorul de combustibil analog, pentru că urăsc imprecizia celui digital. Mi se pare puţin cam prea tern şi spartan habitaclul lui i20. Inserţia de plastic argintiu de la nivelul părţii centrale a planşei de bord mai alungă aerul anost, însă aglomerarea de butoane îţi poate da bătăi de cap uneori.
Plasticul folosit de coreeni pe i20 a fost o idee mai moale decât cel din Aveo, însă textura materialelor folosite pe modelul Chevrolet compensează acest lucru, ba mai mult contribuie la înviorarea habitaclului. Scaunele nu s-au dovedit aşa de prietenoase pe i20, chiar dacă nici pe Aveo nu au excelat.
MOTOR/TRANSMISIE |
Dragoş despre Chevrolet Aveo: Un punct forte al modelului Hyundai i20 este silenţiozitatea motorului de 1.2 litri. În Aveo acest motor este un pic mai gutural, chiar şi la turaţii mici. Cei câtiva cai putere în plus se simt doar atunci când motorul este solicitat la maxim, pentru uzul urban ambele propulsoare fiind identice ca feeling. Schimbătorul de viteze de la Aveo este ceva mai serios ca aspect faţă de prea micul levier de plastic din i20. Însă cursa schimbătorului de viteze din Aveo este prea lungă uneori, i20 fiind ceva mai precis.
La drum, Aveo este un pic mai zgomotos la interior decât i20. Motorul este mai vocal la turaţii mari şi poate un pic mai vioi decât unitatea de 78 de CP din i20.
Bogdan despre Hyundai i20: Deşi au motorizări identice, cele două mignone se simt puţin diferit. Poate şi pentru că Aveo este mai uşor şi are câţiva cai putere în plus. Pentru uzul urban, ambele opţiuni de propulsie sunt foarte indicate, resursele fiind suficiente. La drum întins şi la viteze mari, cele două propulsoare dau semne clare de oboseală.
Din păcate, nici pe i20 nu am găsit a şasea treaptă. În plus, levierul este inestetic comparat cu cel al lui Aveo şi imprecis atunci când vine vorba de găsirea treptei potrivite. Are însă, aşa cum spune şi Dragoş, o cursă ceva mai scurtă.
DIMENSIUNI |
Dragoş despre Chevrolet Aveo: Dimensiunile celor două maşini sunt practic identice. Hyundai i20 are 3.940 mm lungime, în timp ce Aveo are 4.030 mm. Totuşi, datorită designului exterior şi suprafeţei vitrate un pic mai mari la i20, Hyundai-ul este mai uşor de manevrat în parcări. Nici una din cele două maşini nu a avut senzori de parcare, dar nu am simţit nevoia acestei asistări suplimentare.
În ceea ce priveşte latura practică, Aveo are o soluţie interesantă în portbagaj.
Acesta are o podea dublă care permite organizarea mai bună a bagajelor. Astfel, lucrurile de care ai nevoie mai rar pot fi puse în spaţiul de sub podea. Volumul total al portbagajului la Aveo este de 290 litri. Hyundai i20 are un portbagaj de 295 litri.Bogdan despre Hyundai i20: Având în vedere că vorbim de dimensiuni extrem de apropiate, nu putem vorbi decât despre inteligenţa inginerilor de a croi cât mai bine spaţiul interior. Pe i20 nu am găsit atât de multe spaţii de depozitare ca în Aveo. Buzunarul croit în portieră este extrem de îngust, în vreme ce la Aveo poţi strecura uşor o sticlă chiar şi de 1.5 litri. Torpedoul este şi el la fel de generos, şi ascunde spaţiul destinat USB-ului.
În portbagaj ajungi să apreciezi simplitatea lui i20 şi cei 5 litri în plus. Uneori este dificil să scapi de fundul fals al portbagajului lui Aveo, fund pe care trebuie să îl laşi acasă. Tot la i20 am considerat puţin mai zgârcit spaţiul pentru pasagerii spate. În Aveo, trei oameni de dimensiuni normale au putut călători chiar şi 200 de kilometri pe bancheta din spate.
PREŢ |
Dragoş despre Chevrolet Aveo: Un Chevrolet Aveo LT+ în culoarea Borocay Blue ca cel pe care Bogdan îl are în grijă costă 12.210 euro, sumă la care se mai adaugă 265 euro pentru culoarea metalizată. Ofertele speciale de la dealeri duc acest preţ până la 10.989 euro. Pentru acest nivel de echipare primeşti şi ceva mai multe dotari. Ai patru geamuri electrice, ESP şi şase aibaguri şi cotieră pentru cel de la volan. iar Chevrolet se laudă cu cinci stele EuroNCAP pentru Aveo şi cu cel mai bun rezultat din clasă la testele de siguranţă. Curios, în acest nivel de echipare lui Aveo îi lipsesc proiectoarele de ceaţă şi geamurile electrice cu impuls la urcare.
Bogdan despre Hyundai i20: Coreeanul pleacă de la 10.862 de euro pe piaţa din România, însă Dragoş a avut în testul de anduranţă echiparea Confort, al cărei preţ de listă este de 11.954 de euro. Pentru aceşti bani primeai cam toate dotările de bun simţ: aer condiţionat manual, sistem audio cu radio-CD şi USB, oglinzi electrice, închidere centralizată şi geamuri electrice faţă. Ce îi lipseşte lui i20, dacă ne raportăm la Aveo? Sistemul ESP, geamurile electrice spate şi roata de rezervă de dimensiuni normale.
Dacă judecăm după oferta Hyundai, aflată acum în derulare, i20 este ceva mai abordabil. Cei 10.342 de euro pe care îi plăteşti în timpul promoţiei, pentru versiunea testată de Dragoş, înclină balanţa în favoarea lui i20.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
-
Arta stradală a evoluat foarte mult în ultimii ani. Din ce în ce mai mulți oameni au început să aprecieze acest stil de artă. De acest lucru și-a dat seama și BMW România, când au decis să vină cu coneptul #NightDriveRo. Cu ajutorul noului MINI Countryman, am descoperit arta stradală ascunsă din București. (03.06)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
orice om trece o data in viata prin comparatia masinilor de clasa B cand banii sunt putini si dorintele sunt multe!
cred ca ar fi fost utile si informatii despre consum comparativ, avand in vedere ca pe acest segment consumul urban (cel masurat, nu din carte:) ) este foarte important. banuiesc cifre asemanatoare, insa era binevenit.
oricum, felicitari pentru initiativa si rezultat, Dragos si Bogdan!
Bravo Domnule Bogdan Mirică
Felicitari si fotografului Ciprian Mihai
....ati format echipa excelenta aplaud pentru ce ati facut ......credeam ca ati uitat domnilor de insistentele mele de a face aceasta comparatie ...
Ti se pare putin sa dai 12.000 euro pentru un hatch de clasa mica cu plastice tari ca la sandero? Esti destept !
comparativul e ok. cu un versus direct la subiect, nu sa cauti la fiecare ce s-a zis si apoi sa le gandesti.
Diferentele ........... sunt de aspect.
"trocariuciuri de masini la preturi aberante.si 10k euro este inimaginabil" ia zi tu cat ai vrea sa coste? Spre informatia ta pretul mediu in clasa mica fara optionale multe depaseste 11-12k euro- fara sa fie aplicate reducerile de la dealeri.
"in mare proportie vad vechiul aveo care si-a amortizat cu varf si indesat cercetarea dezvoltarea si mai ramane doar maxim 20% sa zicem a e nou" - E afla ca noul Aveo a inaugurat o noua platforma la GM pentru clasa mica, platforma pe care se va construi si noul Opel Corsa- ca sa dezvolti un produs nou un constructor cheltuie 1 miliard de euro cel putin; Masina a fost construita de la ZERO- din pacate a ramas doar numele ca sa te lase pe tine sa comentezi aiurea.
" i20 reprezinta un pas in sus pt hyundai, ca o conceptie de produs nou, diferit de predecesor si poti sa accepti ca au costuri mai mari" - Cred ca s-a pus pata tie si crezi ca asa trebuie sa fie. Pentru Hyundai, modelul i20 nu si-a atins target-ul de vanzari urmeaza cat de curand inlocuitorul... asa ca e conceptie noua... nu-i asa?
Ca sa nu mai comentati aiurea v-ati dus la un dealer sa testati masinile astea?!... ca e gratis...
Legat de subiect, nicio masina nu e perfecta dar la ceea ce ofera sunt printre cele mai corecte din segment.
pretul de vanzare stabilit de "piata" ofertantilor nu are nimic de-a face cu pretul si marjele normale pentru produse care NU sunt de folosinta indelungata dupa cate se pare.
e o discutie mult prea laborioasa pentru aceasta locatie. nu am cum sa va luminez cand v-ati exprimat prea clar pozitia de urmas al lozincilor.
amortizarea investitiei se face in foarte multi ani.
miliardul de euro pt aveo, hai sa fim seriosi. si ce mai zice declaratia oficiala? ia sa defalcam noi exact cercetarea si dezvoltarea aia atat de mult invocata.
PS: ziceti ca platforma va fi folosita si de corsa. abstract. deci amortizarea, dupa economia de piata normala se imparte si la aveo si la corsa, a.i. costul unitar / produs e si mai mic.
vas rog nu mai serviti rahatei aserviti producatorilor ca poate unii si inghid palavrele alea
PS: GM cheltuieste din banii cetatenilor americani, care platesc pentru marea degringolada. hyundai si-a marit preturile dintr-o data pt europa suficiant de mult, chiar daca C-D au avut dwe multa vreme in acelasi stil alert. doar ca acum cer bani pe SIGLA, si pe numele brandului. sau nu stiati.
inchidem discutia contradictorie
POT SA ZIC CA E O MASINA MAI MULT DECAT BUNA IAR ACUM IARNA SA COMPORTAT EXEMPLAR INDIFERENT DE VREMEA SI ZAPEZILE DIN ABUNDENTA.. AM GEAMURI ELECTRICE FATA SI SPATE,OGLINZI REGLABILE ELECTRIC SI INCALZITE,JANTE ALIAJ 15'',COTIERA,VOPSEA METALIZATA,,6 AIRBAGURI,ABS,ESP,TCS, plus multe altele care puteti si voi sa va convingeti de pe siteul importatorului.
Multumesc