Până la sfârşitul lunii martie 2014, Elon Musk vrea să acopere jumătate din suprafaţa Germaniei cu staţii de încărcare pentru vehicule electrice. Celebrele staţii Supercharger, dedicate modelelor Tesla, ar urma să asigure acoperire în toată Germania până la sfârşitul anului 2014. Tot până la sfârşitul anului viitor, Tesla va avea 25 de reprezentanţe în Germania, ţară în care Model S pleacă de la 71.400 euro.
O staţie Supercharger de la Tesla este capabilă să încarce acumulatorul la 50% din capacitate în doar 20 de minute.
Utilizarea acestei reţele este gratuită pentru proprietarii de Model S, pe toată durata de exploatare a vehiculului. Fiecare staţie Supercharger are cel puţin patru puncte de încărcare, putând fi amplasate până la zece puncte de încărcare într-o staţie, în funcţie de importanţa acesteia. Cei de la Tesla decid amplasarea acestor staţii de încărcare în funcţie de cât de tranzitată va fi zona în care este amplasată staţia şi de importanţa acesteia pentru proprietarii de Model S.Via AutomotiveNews (înreg.)
Poate i se ridica si neaosului roman valul "ingnorantei" de pe creierul ala neted.
Cat despre piata germana...sa ii vezi de-acum incolo pe producatorii "de traditie" cum vor sari ca pestii (cel putin declarativ) cum vor scoate ei pe banda electrice, hibride, minciuni d'astea; chestii prea putin importante.....pana acum.
Musk era comparat cu Jobs....dupa mine...Jobs si-a gasit nashul
Imi place cum cineva vine si arunca asa, o pastila. I-a iesit! Cat de romaneasca exprimare. Ce idee, ce viziune, ce investitii personale, ce echipa de ingineri, mecanici, de marketing, de vanzari, ce initiativa supusa esecului din fasa? Ce inertie in mentalitatea clientului? Ce greutati de ordin tehnic, tehnologic, ce furnizori de materie prima, materiale, tehnologie, piese? Ce ansamblu surub-piulita pana la produs final? Totul este redus, simplu la "i-a iesit". Romanul neaos nu se dezminte...pentru el totul e simplu e abordabil, bati din palme si "ti-a iesit".
Producatorii o fac pentru marca lor....fara suparare: cati ani? O fac pentru BANI my friend. Pentru BANI. Nici macar pentru tine (fan BMW) sau pentru mine (fan auto)...suntem doar cei buni de stors de bani. Nici macar Musk nu face exceptie. Dar macar individu' asta a aratat ca in lumea automotive, unde concurenta este mai acerba ca oricand, daca ai un vis ti-l poti indeplini. Cei "cu traditie" nu s-au miscat in sensul asta pentru ca BANII au iesit vartos din oferta clasica. Iti mai aduci aminte de Dan Akerson:"Cadillac se va lupta cu Tesla" iar Scott Keogh face pres in fata lui Musk: Tesla este un brand cool. Baietilor astora a trebuit sa li se arate morcovul electric ca sa-si dea seama ca banii au mai multe surse. Doar ca pana acum au ignorat aceasta sursa (masinile electrice) pentru ca s-au complacut in starea de bine data de vanzarile rezonabile de masini pe combustibili fosili. Nu e tarziu pentru ei, banii GM, VAG, Ford, etc sunt cu nemiluita. Dar e usor nepacut sa vina un outsider si sa-ti arate sfoara....
Dar Tesla vrea sa cucereasca Germania...prietene cred ca pierzi esenta din ideea "cuceririi" Germaniei. Odata patruns in Germania (cea mai solida piata a europei) calea spre restul tarilor UE este deschisa. Germania e poarta Europei iar capul asta de pod inseamna alte zeci de mii de masini vandute in restul tarilor europene. E desul sa elimini scepticismul unei parti a clientilor germani si restul vecinilor vor accepta noua tehnologie cu bratele deschise..pentru ca, nu'i asa...germanii "stie" mai bine.
Si mai interesant este nemiscarea constructorilor "traditionali" la concurenta electrica venita din partea Reanult-Nissan. Cu toata oferta rezonabila (ca pret) nimeni nu pare sa se fii sinchisit de noii veniti. Dar uite ca o masina electrica cu un pret usor (usor?) mare devine demn de atentia GM ori VW care, brusc, o dau pe ecologie. Adica pe dracu! Echipele lor de studierea pietei merita demise in masa....si-au luat banii inutil. Tot i-au linistit pe CEO ca "inca nu e vremea" electricelor, dar intre timp un neica nimeni iti bate la usa...ba pardon, iti suna la sonerie. Dar nu-i nimic....un concern isi calculeaza altfel pasii....stupid!
Si stii ce imi place cel mai mult din initiativa lui Elon Musk?....ca afacerea asta a lui va schimba mentalitati ( producatorilor si mai ales a populatiei).....la asta se reduce tot. Si eu cu asta ma declar multumit.
Intrebarea legata de varsta era pur retorica. Nu ma refeream la varsta fiziologica. Ti-ai dat sema de asta? Sau nu?
Despre pariul pe Tesla..da, mi-as fi investit banii in bussinesul asta. Daca ma crezi bine, daca nu, I don't give a shit!
Si ce te-ai ambalat asa aducand vorba de producatorii germani? Te-am jignit cu ceva? Iti inteleg afinitatile pro germane dar, colega, in cazul in care ti-a scapat din vedere: articolul face refrire clara la planurile de vanzari ale Tesla pe piata...ai ghicit...GERMANA! Daca vorbeam de piata Soarelui Rasare eram mai la obiect, nu?
Cat despre pasii calculati ... Marile concerne au o caracteristica: sunt de o inertie extrema. Tu vezi calcul aici. Eu vad inertie.
Si sa inchei. Sunt sigur ca tu analizezi piata automotive citind Libertatea, declaratiile oficialilor fiind dupa tine...cum ai zis? sincere? Colega, cand oficialul GM spune "ne vom bate cu Tesla" eu vad declaratie de razboi, planuri de viitor bine definite si nu marturisiri sub clar de luna
sincer!
sa-ti mai repet (o data):
1. titlul articolului: "Tesla vrea să vândă 10.000 de maşini electrice pe an în Germania"
2. unde sunt constructorii de traditie? in Germaniaaaaa.....sau SI in Germania.
am fost la subiect colega....LA SUBIECT!
esti fan BMW...me too...dar sunt sigur ca ai maturitatea sa accepti si micile intepaturi si ca atunci cand punctul e pus pe "i" atunci e fix acolo.
dar vezi tu...nu dau o ceapa degerata pe numele sau originea producatorului auto...am un Ford ( ce dracu e ford? american? german?) nu-mi pasa....dar imi pasa cand concernele o fac pe "inteligentii" si tin in aceeasi stare si potentialii clienti
o seara buna!
PS...exemplul cu Libertatea fost foarte bine ales....nu au rubrica auto...tocmai de aia am si pomenit fituica aia. Te-ai prins?
Esti fan Bmw? De cand si de ce?
am zis ca nu dau o ceapa degerata pe NUME sau ORIGINE. Vrei sa-ti fac un desen sa intelegi?
Colega, sunt fan BMW inainte de a te naste tu...poti fi sigur de asta. De ce sunt fan? Poate esti tu o instanta superioara sa-ti dau raportul? Sau poate ca in acceptiunea ta, in functie de raspuns, as putea sa ma ridic la rangul de "fan BMW"? Ma faci sa rad....Ai impresia ca daca esti un fan declarat (cu poza) detii un fel de adevar general valabil si orice apropos legat de constructorii germani poate fi desfiintat prin simpla ta prezenta!?
PS cum mama masii sa ma refer la cei francezi daca francezii au in oferta masini electrice? cum mama masii sa ma refer la italieni cand fiat (de ex) abia isi duce hoitu' iar pe ferrari il vad doar ca pe un clasic constructor de automobile adevarate. Cum mama masii sa ma refer la japonezi cand au hibrizii de 15 ani sau ofera electrice prin leaf?
Omule te invarti in cerc...ai ametit....o noapte buna!
tare...pana la urma tot ce te deranjeaza pe tine e ca
1. "m-am luat" de producatorii germani
2. si cei "de traditie"
am scris "de traditie" tocmai pentru a evidentia o caracteristica a producatorilor ce au aceasta eticheta ce poate deveni o piatra legata de picior (sau de nume). Atat timp cat in loc sa ofere tehnologie de ultima ora (in favoarea clientului, nu? ar avea mai multe optiuni) ei raman blocati intr-o inertie caldutza aruncand pe piata aceleasi tipuri de motoare botezate si rasbotezate, mai mici sau mai mari, fara sau cu "n" turbine de care (culmea) ne plangem cu totii: ba ca au consumul mai mare decat cel declarat, ba ca sunt prea mici, ba ca au prea multe turbine sau ba ca suntem prostiti si nu ni se ofera tehnologia aia minune ce ne-ar permite sa mergem 1.000km cu 1 cent.
Acum pe bune..tu chiar crezi ca un producator nu isi va revizui planurile in momentul in care apare un concurent destul de incisiv in piata? Tu chiar crezi ca un producator (indifernt de numele sau) va sta asa, pasibil si se va uita indiferent la procentele pe care le incaseaza noul venit? Poate totusi vorbim despre domeniul auto si mai putin de nemultumirile tale personale? Ori barbut.
Observ ca cele 10.000 de Tesla planificat a fi vandute pe piata germana sunt, asa...subiect marginal.
Tesla poate ca are avantajul ca are deja un nume si un prestigiu in domeniul asta. Atata tot. Evident ca pot avea si un avantaj in ceea ce priveste modul cum folosesc tehnologia asta. Dar pe de alta parte, tot cei care se pricep la masini, stiu cum se copiaza constructorii unul pe celalalt in mai toate privintele. E o chestie care se practica din totdeauna si nu doar in industria auto.
din cate stiu cam tot ce contine acel vehicul este de conceptie proprie si cum a construi o masina inseamna sa platest milioane pe patente, (de ex merzul fac bani grei din abs) situatia devine scandaloasa pt. detinatorii acestora
si numai tipa....nu vei fi mai convingator
Problema e ca sunt cativa kids cu aceeasi mentalitate ca a ta. Dialog nu, argumente de unde? Palmuta rosie e SINGURUL argument.
Ma intorc la intrebarea de bun simt de mai sus: as vrea tare mult un link cu pretul lui G7 Electrik. Pe site-ul oficial VW nu l-am gasit.
Ideea este ca din cate am observat celor de la VW le e teama sa intre acum pe acest teren. Chiar azi a aparut o stire pe acest site cum ca Renault Zoe se vinde foarte prost, fiind departe de ce isi dorea defapt Renault. Asta incearca sa evite si VW, cum defapt incearca sa evite si restul constructorilor. Precautia cred ca e cuvantul care ii caracterizeaza. Si pana la urma eu ii inteleg.
Mi se pare riscant ca in acest moment sa alegi o electrica. Limitele pe care ti le impune o astfel de masina sunt mari, plus reteaua de alimentare slaba, plus pretul in sine al unei astfel de masini destul de piperat... eu cred ca masina viitorului daca e sa ne uitam la urmatorii 15-20 de ani este una hibrida. Iar in aceasta perioada masinile electrice se vor dezvolta tot mai mult. Pe de alta parte cred ca un hibrid, prin faptul ca are si un motor electric poate fi o prima "intalnire" cu ce se doreste in viitor. Si e mai bine asa decat o trecere brusca de la o masina conventionala la o electrica. Cel putin eu asa cred.