Tesla vrea să vândă 10.000 de maşini electrice pe an în Germania

de Sebastian Toma
Luni, 28.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk, şeful Tesla Motors, vrea să vândă 10.000 de unităţi pe an pe piaţa din Germania. Apoi, constructorul plănuieşte extinderea reţelei de încărcare din Germania.

Esential 20 de minute îi sunt necesare staţiei Supercharger pentru a încărca un Tesla Model S la 50% din capacitate.
Tesla Motors se aşteaptă să vândă 10.000 de unităţi pe an în Germania până în 2015, anunţă cei de la Automotive News. Vestea vine din publicaţia Welt am Sonntag, ai cărei jurnalişti au discutat cu Elon Musk despre viitorul mărcii pe piaţa din Germania. Aşteptările de vânzări ale lui Elon Musk se aplică până la dezvoltarea reţelei de staţii de încărcare din Germania, moment în care şeful Tesla se aşteaptă la o veritabilă decolare a vânzărilor de automobile noi.

Până la sfârşitul lunii martie 2014, Elon Musk vrea să acopere jumătate din suprafaţa Germaniei cu staţii de încărcare pentru vehicule electrice. Celebrele staţii Supercharger, dedicate modelelor Tesla, ar urma să asigure acoperire în toată Germania până la sfârşitul anului 2014. Tot până la sfârşitul anului viitor, Tesla va avea 25 de reprezentanţe în Germania, ţară în care Model S pleacă de la 71.400 euro.

O staţie Supercharger de la Tesla este capabilă să încarce acumulatorul la 50% din capacitate în doar 20 de minute.

Utilizarea acestei reţele este gratuită pentru proprietarii de Model S, pe toată durata de exploatare a vehiculului. Fiecare staţie Supercharger are cel puţin patru puncte de încărcare, putând fi amplasate până la zece puncte de încărcare într-o staţie, în funcţie de importanţa acesteia. Cei de la Tesla decid amplasarea acestor staţii de încărcare în funcţie de cât de tranzitată va fi zona în care este amplasată staţia şi de importanţa acesteia pentru proprietarii de Model S.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (21)

  • Baga mare domnu' Musca!

    Poate i se ridica si neaosului roman valul "ingnorantei" de pe creierul ala neted.

    Cat despre piata germana...sa ii vezi de-acum incolo pe producatorii "de traditie" cum vor sari ca pestii (cel putin declarativ) cum vor scoate ei pe banda electrice, hibride, minciuni d'astea; chestii prea putin importante.....pana acum.

    Musk era comparat cu Jobs....dupa mine...Jobs si-a gasit nashul
    20 10
  • Chestia este ca producatorii germani chiar sunt de traditie, fara ghilimele, si vor scoate pe banda electrice si hibride cand va fi cazul, Tesla s-a axat doar pe asta, le-a iesit si e normal sa continue pe acest drum, o firma mica ce este pe val nu trebuie sa faca altceva, pe cand un concern ce produce milioane isi calculeaza altfel pasii, mai mult de cateva modele electrice nu au de ce sa ofere in prezent, pe viitor vor oferi mai multe, dar nu intr-un an ca monteaza Tesla statii de incarcare in Germania, o fac in primul rand pt marca lor, Tesla vrea sa cucereasca Germania, nu invers.
    19 1
  • Dan_grc...vorbim despre automotive, stii, nu? Nu despre barbut sau alba neagra.

    Imi place cum cineva vine si arunca asa, o pastila. I-a iesit! Cat de romaneasca exprimare. Ce idee, ce viziune, ce investitii personale, ce echipa de ingineri, mecanici, de marketing, de vanzari, ce initiativa supusa esecului din fasa? Ce inertie in mentalitatea clientului? Ce greutati de ordin tehnic, tehnologic, ce furnizori de materie prima, materiale, tehnologie, piese? Ce ansamblu surub-piulita pana la produs final? Totul este redus, simplu la "i-a iesit". Romanul neaos nu se dezminte...pentru el totul e simplu e abordabil, bati din palme si "ti-a iesit".

    Producatorii o fac pentru marca lor....fara suparare: cati ani? O fac pentru BANI my friend. Pentru BANI. Nici macar pentru tine (fan BMW) sau pentru mine (fan auto)...suntem doar cei buni de stors de bani. Nici macar Musk nu face exceptie. Dar macar individu' asta a aratat ca in lumea automotive, unde concurenta este mai acerba ca oricand, daca ai un vis ti-l poti indeplini. Cei "cu traditie" nu s-au miscat in sensul asta pentru ca BANII au iesit vartos din oferta clasica. Iti mai aduci aminte de Dan Akerson:"Cadillac se va lupta cu Tesla" iar Scott Keogh face pres in fata lui Musk: Tesla este un brand cool. Baietilor astora a trebuit sa li se arate morcovul electric ca sa-si dea seama ca banii au mai multe surse. Doar ca pana acum au ignorat aceasta sursa (masinile electrice) pentru ca s-au complacut in starea de bine data de vanzarile rezonabile de masini pe combustibili fosili. Nu e tarziu pentru ei, banii GM, VAG, Ford, etc sunt cu nemiluita. Dar e usor nepacut sa vina un outsider si sa-ti arate sfoara....

    Dar Tesla vrea sa cucereasca Germania...prietene cred ca pierzi esenta din ideea "cuceririi" Germaniei. Odata patruns in Germania (cea mai solida piata a europei) calea spre restul tarilor UE este deschisa. Germania e poarta Europei iar capul asta de pod inseamna alte zeci de mii de masini vandute in restul tarilor europene. E desul sa elimini scepticismul unei parti a clientilor germani si restul vecinilor vor accepta noua tehnologie cu bratele deschise..pentru ca, nu'i asa...germanii "stie" mai bine.

    Si mai interesant este nemiscarea constructorilor "traditionali" la concurenta electrica venita din partea Reanult-Nissan. Cu toata oferta rezonabila (ca pret) nimeni nu pare sa se fii sinchisit de noii veniti. Dar uite ca o masina electrica cu un pret usor (usor?) mare devine demn de atentia GM ori VW care, brusc, o dau pe ecologie. Adica pe dracu! Echipele lor de studierea pietei merita demise in masa....si-au luat banii inutil. Tot i-au linistit pe CEO ca "inca nu e vremea" electricelor, dar intre timp un neica nimeni iti bate la usa...ba pardon, iti suna la sonerie. Dar nu-i nimic....un concern isi calculeaza altfel pasii....stupid!

    Si stii ce imi place cel mai mult din initiativa lui Elon Musk?....ca afacerea asta a lui va schimba mentalitati ( producatorilor si mai ales a populatiei).....la asta se reduce tot. Si eu cu asta ma declar multumit.
    13 9
  • O sa trec peste intrebarea ta legata de varsta mea, cat despre garantia unei reusite, chiar daca se investeste timp, bani , inteligenta, pai ce sa spun, nu exista garantii, mai ales pt cei care sunt la inceput de drum, acum 5 ani puteai tu sa-ti pariezi banii pe Tesla? Daca da, erai mai bogat acum, dar nu cred c-ai facut-o. Acum te intreb si eu ceva? Poti sa treci peste aceste stereotipuri legate de marcile germane? Ca tot veni vorba de mentalitate tipic romaneasca. Inca ceva, nu mai lua ca drept reper chiar orice declaratie de prin presa de la nu stiu ce oficial Audi sau GM, unele pot fi sincere, altele nu, iar Tesla mai are pana sa arate "sfoara" marilor concerne, este o marca ce merita toate laudele, au reusit intr-un timp scurt multe lucruri, dar sa nu exageram, sau tu poti sa exagerezi, dar chestie e ca un mare concern chiar isi calculeaza altfel pasii decat o firma mica, pare stupid, nu?:).
    17 3
  • @dan_grc

    Intrebarea legata de varsta era pur retorica. Nu ma refeream la varsta fiziologica. Ti-ai dat sema de asta? Sau nu?

    Despre pariul pe Tesla..da, mi-as fi investit banii in bussinesul asta. Daca ma crezi bine, daca nu, I don't give a shit!

    Si ce te-ai ambalat asa aducand vorba de producatorii germani? Te-am jignit cu ceva? Iti inteleg afinitatile pro germane dar, colega, in cazul in care ti-a scapat din vedere: articolul face refrire clara la planurile de vanzari ale Tesla pe piata...ai ghicit...GERMANA! Daca vorbeam de piata Soarelui Rasare eram mai la obiect, nu?

    Cat despre pasii calculati ... Marile concerne au o caracteristica: sunt de o inertie extrema. Tu vezi calcul aici. Eu vad inertie.

    Si sa inchei. Sunt sigur ca tu analizezi piata automotive citind Libertatea, declaratiile oficialilor fiind dupa tine...cum ai zis? sincere? Colega, cand oficialul GM spune "ne vom bate cu Tesla" eu vad declaratie de razboi, planuri de viitor bine definite si nu marturisiri sub clar de luna

    sincer!
    7 8
  • Pai nu m-am ambalat eu cu producatorii germani, tu ai facut-o, cand esti ironic cu traditia producatorilor germani, sau incerci sa fii, cam asta inseamna, daca vorbeai de piata japoneza sunt convins ca nu mai foloseai ghilimele, pe care oricum nu prea le folosesti unde trebuie. Acum pe bune, puteai sa gasesti ceva mai bun decat Libertatea, au rubrica auto?
    12 3
  • @dan_grc

    sa-ti mai repet (o data):
    1. titlul articolului: "Tesla vrea să vândă 10.000 de maşini electrice pe an în Germania"
    2. unde sunt constructorii de traditie? in Germaniaaaaa.....sau SI in Germania.

    am fost la subiect colega....LA SUBIECT!

    esti fan BMW...me too...dar sunt sigur ca ai maturitatea sa accepti si micile intepaturi si ca atunci cand punctul e pus pe "i" atunci e fix acolo.

    dar vezi tu...nu dau o ceapa degerata pe numele sau originea producatorului auto...am un Ford ( ce dracu e ford? american? german?) nu-mi pasa....dar imi pasa cand concernele o fac pe "inteligentii" si tin in aceeasi stare si potentialii clienti

    o seara buna!

    PS...exemplul cu Libertatea fost foarte bine ales....nu au rubrica auto...tocmai de aia am si pomenit fituica aia. Te-ai prins?
    7 8
  • Este treaba ta daca nu dai o ceapa degerata pe masina ta, Ford este american si probabil ca ai un model pt Europa, dar tu insisti c-ai fost la subiect, dar nu stiu dc tot insisti cu asta, cand spui producatorii de " traditie" din Germania te-ai referit in primul rand la cei germani, nu cred ca te-ai gandit la cei francezi sau italieni in primul rand, deci ai considerat ca nu sunt chiar asa de traditie, eu am spus ca sunt si ca esti rautacios in mod gratuit ( asta acum ti-o spun), si repet, exagerezi cu Tesla, un concern nu-si reconsidera planurile din urmatorii ani in functie de Tesla, daca ofera concurenti pt Tesla nu inseamna ca-si schimba strategia, ofera un model in plus fata de ceea ce aveau deja.

    Esti fan Bmw? De cand si de ce?
    13 2
  • @dan_grc...discutia e inutila

    am zis ca nu dau o ceapa degerata pe NUME sau ORIGINE. Vrei sa-ti fac un desen sa intelegi?

    Colega, sunt fan BMW inainte de a te naste tu...poti fi sigur de asta. De ce sunt fan? Poate esti tu o instanta superioara sa-ti dau raportul? Sau poate ca in acceptiunea ta, in functie de raspuns, as putea sa ma ridic la rangul de "fan BMW"? Ma faci sa rad....Ai impresia ca daca esti un fan declarat (cu poza) detii un fel de adevar general valabil si orice apropos legat de constructorii germani poate fi desfiintat prin simpla ta prezenta!?

    PS cum mama masii sa ma refer la cei francezi daca francezii au in oferta masini electrice? cum mama masii sa ma refer la italieni cand fiat (de ex) abia isi duce hoitu' iar pe ferrari il vad doar ca pe un clasic constructor de automobile adevarate. Cum mama masii sa ma refer la japonezi cand au hibrizii de 15 ani sau ofera electrice prin leaf?

    Omule te invarti in cerc...ai ametit....o noapte buna!
    4 11
  • Asta ziceam si eu, nu te refereai la nemti care n-au traditie dupa parerea ta, dar de fapt te refereai la ei, asta am observat si eu, apoi nu e vorba ca trebuie sa-mi dai raportul, dar unul care spune ca este fan Bmw de mai bine de 32 de ani, dar care nu are cont, deci zero informatie, nu are cum sa fie prea credibil, dar sa lasam asta, poate ca esti, am intrebat pur si simplu din curiozitate, dar eschivele tale imi spun ca nu esti, problema este ca nu inteleg de unde aerele astea de superioritate din partea ta, uite ce este, iti faci tu un cont, iti pui niste date reale, apoi mai vorbim, ce spui? Ca sunt satul de jde mii de nume care dispar si apar care apoi se " reincarneaza" dupa cum vor muschii lor si care sunt ei fan Bmw domnule si nu trebuie sa-mi de amie raportul, pai cum mama MA-SII?
    12 1
  • @dan_grc

    tare...pana la urma tot ce te deranjeaza pe tine e ca
    1. "m-am luat" de producatorii germani
    2. si cei "de traditie"

    am scris "de traditie" tocmai pentru a evidentia o caracteristica a producatorilor ce au aceasta eticheta ce poate deveni o piatra legata de picior (sau de nume). Atat timp cat in loc sa ofere tehnologie de ultima ora (in favoarea clientului, nu? ar avea mai multe optiuni) ei raman blocati intr-o inertie caldutza aruncand pe piata aceleasi tipuri de motoare botezate si rasbotezate, mai mici sau mai mari, fara sau cu "n" turbine de care (culmea) ne plangem cu totii: ba ca au consumul mai mare decat cel declarat, ba ca sunt prea mici, ba ca au prea multe turbine sau ba ca suntem prostiti si nu ni se ofera tehnologia aia minune ce ne-ar permite sa mergem 1.000km cu 1 cent.

    Acum pe bune..tu chiar crezi ca un producator nu isi va revizui planurile in momentul in care apare un concurent destul de incisiv in piata? Tu chiar crezi ca un producator (indifernt de numele sau) va sta asa, pasibil si se va uita indiferent la procentele pe care le incaseaza noul venit? Poate totusi vorbim despre domeniul auto si mai putin de nemultumirile tale personale? Ori barbut.

    Observ ca cele 10.000 de Tesla planificat a fi vandute pe piata germana sunt, asa...subiect marginal.
    6 8
  • Ce nu vor unii sa ileteleaga este ca, daca nemtii nu au in productie hibrzi sau masini electrice nu inseamna ca nu au astfel de tehnologii. Daca nu ai o electrica in serie, precum Tesla sau Renault, nu inseamna ca esti un constructor habarnist. Asta poate crede numai cine crede ca se pricepe la masini. Ganditi-va ca primul concept de masina electrica a aparut in Germania, undeva pe la inceputul lui 1900 si insemna un automobil cu 4 motoare electrice, cate unul pentru fiecare roata. Poate veti rade, ca au trecut mai bine de 100 de ani de atunci si la cum stau lucrurile azi asta era o copilarie. Dar nu uitati ca ideea de automobil a pornit dintr-un simplu garaj si multa munca si pasine a catorva ingineri care s-a deovedit ulterior ca la propriu, au revolutionat omenirea.
    Tesla poate ca are avantajul ca are deja un nume si un prestigiu in domeniul asta. Atata tot. Evident ca pot avea si un avantaj in ceea ce priveste modul cum folosesc tehnologia asta. Dar pe de alta parte, tot cei care se pricep la masini, stiu cum se copiaza constructorii unul pe celalalt in mai toate privintele. E o chestie care se practica din totdeauna si nu doar in industria auto.
    12 2
  • marius
    cred ca tesla a atacat si alte probleme decat cea a propulsiei.
    din cate stiu cam tot ce contine acel vehicul este de conceptie proprie si cum a construi o masina inseamna sa platest milioane pe patente, (de ex merzul fac bani grei din abs) situatia devine scandaloasa pt. detinatorii acestora
    4 0
  • @ vianu
    De cand masinile electrice sunt " tehnologie de ultima ora " ? Masinile electrice existau si in 1900 !!!!! Cand autonomia bateriilor va fi optima, durata de incarcare va fi redusa si infrastructura va fi la inaltime , atunci masinile electrice vor fi oferite de absolut toti producatorii mari de automobile ( VW Group are in oferta Golf 7 electric dar intentionat omiti sa mentionezi acest lucru ) iar Tesla, imi pare rau pentru tine ii va fi aproape imposibil sa se lupte cu jucatorii mari din industrie . Tesla este cea mai " umflata " companie la bursa din lume ! Sub nicio forma nu valoreaza 20 miliarde $ ( mai mult decat FIAT Group si PSA la un loc ) desi a reportat profit pe un singur trimestru de la infiintare ( 55 milioane $ ) si acela printr-un artificiu contabil . VW Group a cumparat cel mai profitabil constructor de masini din lume ( Porsche AG ) cu 13 miliarde $ in conditiile in care Porsche are intr-un an un profit de 5 miliarde $ . In urma cu un an o actiune Tesla valora 25 $, acum valoreaza aprox. 200 $ iar aceasta crestere nu este normala iar cand actiunile Tesla se vor prabusi ( toti analistii spun ca valoarea reala a unei actiuni Tesla este in jur de 50 $ ) vor avea de suferit din pacate micii investitori naivi si nu rechinii de pe Wall Street care au castigat cel mai mult din cresterea exploziva a actiunilor Tesla . De ce oare la inceputul acestui an cand Tesla a facut o majorare de capital, doi dintre actionarii sai foarte potenti financiar ( Toyota si Daimler ) au refuzat sa participe, preferand sa li se reduca astfel procentul de actiuni detinut la Tesla ? Stiau oare cumva ca Tesla Model S are probleme de siguranta in caz de accident, imediat luand foc ? Al doilea Model S a luat foc in Mexic iar ieri acest incident i-a costat pe Tesla la bursa 800 milioane $ .
    5 4
  • @no name
    G7 electric? Poti da un link cu oferta de pret?

    si numai tipa....nu vei fi mai convingator
    3 4
  • Sa ii spuna cineva lu VIANU ca e penibil! Si ca e batran si degeaba!!
    4 6
  • @ala...te compatimesc. Sincer.

    Problema e ca sunt cativa kids cu aceeasi mentalitate ca a ta. Dialog nu, argumente de unde? Palmuta rosie e SINGURUL argument.

    Ma intorc la intrebarea de bun simt de mai sus: as vrea tare mult un link cu pretul lui G7 Electrik. Pe site-ul oficial VW nu l-am gasit.
    3 4
  • Eu din cate stiu VW Golf electric va fi lansat in 2015. Luna trecuta au fost prezentate ca si concepte un Up! electric si un Golf 7 electric.
    Ideea este ca din cate am observat celor de la VW le e teama sa intre acum pe acest teren. Chiar azi a aparut o stire pe acest site cum ca Renault Zoe se vinde foarte prost, fiind departe de ce isi dorea defapt Renault. Asta incearca sa evite si VW, cum defapt incearca sa evite si restul constructorilor. Precautia cred ca e cuvantul care ii caracterizeaza. Si pana la urma eu ii inteleg.
    Mi se pare riscant ca in acest moment sa alegi o electrica. Limitele pe care ti le impune o astfel de masina sunt mari, plus reteaua de alimentare slaba, plus pretul in sine al unei astfel de masini destul de piperat... eu cred ca masina viitorului daca e sa ne uitam la urmatorii 15-20 de ani este una hibrida. Iar in aceasta perioada masinile electrice se vor dezvolta tot mai mult. Pe de alta parte cred ca un hibrid, prin faptul ca are si un motor electric poate fi o prima "intalnire" cu ce se doreste in viitor. Si e mai bine asa decat o trecere brusca de la o masina conventionala la o electrica. Cel putin eu asa cred.
    6 1
  • Mai fratilor nu va mai certati degeaba,dupa parerea mea,viitorul masinilor electrice nu e prea roz.Sunt prea multi bani si interese in joc,in domeniul petrolului.ATENTIE,nu spun ca nu pot fi masini electrice performante ci ca nu vor fi lasate sa se dezvolte,sa ne intelegem.
    4 3
  • @LauCalin: Precautia si teama de esec intr-adevar caracterizeaza pe VW, cu o exceptie: Phaeton. Nu numai ca nu-s precauti cu modelul asta, dar chiar si cand se vede limpede ca e un esec rasunator, ei dau inainte si pregatesc un successor, de parca-s masochisti. Intrinsec, masina e buna rau si e o super afacere la sh pt cine isi permite costurile de intretinere a unui model de lux, dar emblema de pe bot e total gresita.
    5 0
  • Imi place Tesla si sunt un fan al acestei marci.Totusi sa nu o ia razna...pe Autoscout24.de sunt vreo 10 de toate,inca nu au capacitatea sa fabrice atatea masini...desi admir conceptul ecologic al Tesla.Ma intreb vor fi ele accesibile vreodata pentru publicul larg? Probabil nu...deci doar cei cu multe zeci de mii in conturi vor putea sa foloseasca aceste masini.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru