Tesla are în prezent o rețea globală de aproape 1.500 de stații cu aproape 13.000 de puncte de încărcare, însă în anumite zone din Statele Unite stațiile sunt frecvent aglomerate ca urmare a vânzărilor înregistrate în ultima perioadă de Model 3.
În paralel cu extinderea rețelei, Tesla a găsit o nouă metodă pentru a reduce aglomerația prin limitarea timpului de staționare.
Astfel, la anumite stații de încărcare din Statele Unite, Tesla va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei. Măsura este luată în contextul în care tehnologia actuală a bateriilor Li-Ion permite o încărcare rapidă a bateriilor până la 80%, după care timpul de încărcare până la 100% crește semnificativ.
Practic, prin această măsură, șoferii vor pleca mai repede de la stațiile de încărcare și vor permite accesul mai rapid al următorului șofer la stație, ceea ce va reduce aglomerația formată la stații.
Pentru început, limitarea se va aplica la circa 17% dintre stațiile de încărcare din Statele Unite, iar la unele dintre ele doar în weekend-uri sau atunci când se înregistrează un flux mai mare de mașini, cum ar fi în perioadele cu festivaluri. Nu este clar dacă Tesla intenționează să aplice o măsură asemănătoare și pentru stațiile de încărcare din Europa.
Via Mashable
Legat de Tesla, se pare ca sunt primii care se dau cu capul de o problema pe care toata lumea, inclusiv aici pe AM au prevazut-o. Aglomeratia la statiile de incarcare. Si eu sunt curios cum or s-o rezolve. Interesant ar fi ca dupa ce masina s-a incarcat, sa se parcheze singura in alta parte si cand proprietarul si-a terminat treaba s-o cheme prin telefon la locul in care se gaseste.
Stiu, suna SF, dar e perfect realizabil. In acelasi timp Tesla si ceilalti trebuie sa lucreze din greu la extinderea relelelor de incarcare iar prizele sa le faca dupa un singur standard. Ideal ar fi ca toata lumea sa poata folosi orice charger, indiferent cine l-a instalat, exact cum e in ziua de azi cu gura de alimentare la pompa de benzina.
Din pacate, Tesla e din nou prima si singura care trebuie sa rezolve problema asta. Eu cred ca in clipa in care ceilalti producatori vor avea ritmuri de productie, vanzari mari de masini electrice, vor lucra impreuna si solutii se vor gasi.Standardizarea este una din ele si cea mai simpla.
Cum ar fi ca lumea sa alimenteze la pompa si sa-si lase masina parcata acolo si sa plece la cumparaturi la mall? :):)
Tine cont insa ca masura asta se aplica doar in situatii extreme, cand statiile sunt super aglomerate, la festivaluri sau in week end si mai ales afecteaza doar 17% din superchargere si nu tot timplu. Deci la majoritarea statiilor, ai 100% din capacitate.
In plus, pune-te in locul unuia care trebuie sa-si incarce masina si nu are unde pentru ca ceilalti stau pana la 100% sau peste timpul alocat. Tesla are la ora actuala cea mai lunga raza de actiune si 80% din capacitate e suficienta sa ajunga acasa sau in alta parte.
Eu cred ca solutii vor fi, inclusiv extinderea masiva a retelei de incarcare. Deocamdata e o solutie temporara, care nu e regula. Daca ar fi ceva permanent, intr-adevar, ar avea repercusiuni negative pe termen lung.
Dar lasa, e autonoma si poti sa te scarpini in dos la volan.
Lumineaza-ne Einstein.
Stiu, ramane problema de principiu. Producatorul, sau altcineva, are controlul asupra masinii pentru care ai platiti la greu, salariul pe ani de zile. Deocamdata, producatorul asculta de public, pentru ca exista concurenta si teama de scaderea vanzarilor. Dar daca incet incet se strange surubul si ajungem iar la gulagul stalinist de pe vrema lui ceasca, va fi foarte greu sa mai iesim de sub papuc. Pentru ca toate astea se intampla acum in lumea libera. Atata cat a mai ramas din ea.
Deci, da @pipo, hazard, si altii, va dau dreptate. Din pacate insa asta este trendul la ora actuala. Ieri BMW au anuntat ca ofera si ei updates OTA (over the air). Mai pe romaneste Remote Software Upgrades :) Gratis. Dar noi stim ca orice vine gratis de fapt are undeva ascuns un pret urat. BMW sunt primii dupa Tesla care fac treaba asta. Vor urma si altii.
Deci treaba incepe sa se aplice si la masinile clasice moderne. Eu cred ca trebuie sa facem o distinctie foarte clara pe ce suntem suparati de fapt. Ne deranjeaza masina electrica, sau masina autonoma (indiferent de propulsie) sau controlul de la distanta al bunurilor noastre. Eu cred ca ultima dintre toate e cea mai rea.