Pe lângă prezentarea noii versiunii de performanță Model S Plaid, Tesla a anunțat în această săptămână o serie de noutăți majore pentru planurile pe termen mediu și lung.
Astfel, Tesla va dezvolta o nouă celulă pentru baterii cu o lungime de 80 mm și o lățime de 46 mm care va permite creșterea densității de energie de 5 ori. Pe baza noului proces de producție, autonomia unei baterii va crește cu aproximativ 16%, iar puterea de încărcare se va mări de 6 ori.
Principalul efect al noii celule pentru baterii va fi reducerea prețului pe kWh cu circa 14%, iar obiectivul final este atingerea unei reduceri de 50%. Aceasta reducere a costurilor pentru baterii va permite celor de la Tesla să lanseze un model electric cu un preț de pornire de numai 25.000 de dolari, echivalentul a circa 21.000 de euro.
Modelul urmează să fie disponibil pe piața americană în anul 2023, însă pentru moment Tesla nu a oferit niciun fel de detalii despre segmentul în care va concura sau despre specificațiile tehnice.
"Tesla va produce un model electric competitiv de 25.000 de dolari care va fi complet autonom", a declarat CEO-ul Elon Musk.Anterior, Tesla anunța că intenționează să producă o mașină electrică cu un preț de pornire de 35.000 de dolari care să aibă o autonomie de circa 320 de kilometri.
Daca se va face la Berlin ar putea sa fie mai ieftina, dar nu s-a spus nimic despre asta.
Rusinica automarket, asta nu este jurnalism.
Game - Set - Match!
Plus Sfânta TVA în UE, transportul peste marea băltoacă, costurile de omologare și adaosul niciodată mic al importatorilor.
Pariez deci pe 33-35K € preț de pornire (@dan_grc: prea mult dacă știm-noi-cine au doar un Cielo / Matiz ca vânzări anterioare. :-))
Cred ca pe undeva s-a produs o confuzie pentru ca densitatea de energie se referă la volumul necesar pentru stocarea energie electrice și se măsoară în Wh/Litru.
Este greu de crazut ca stocheaza aceiasi energie in un volum de cinci ori mai mic:)
cine stie deci daca euro nu o sa fie mai debil ca dolarul in 2023 sau 2024-25 cind-daca ajunge TeslaZoe asta si pe la noi.
puterea de incarcare cred ca se refera la capacitatea masinii de a primi puteri de incarcare mult mai mari ... nu stiu exact care e relatia intre puterea de incarcare si timpul de incarcare, dar banui ca o va influenta intr-o anumita masura ... nu chiar de 6 ori banui eu dar vor fi progrese bune ...
drumuri bune !
dar nici eu nu cred in 25k.
https://www.kiplinger.com/slideshow/taxes/t054-s001-states-without-state-sales-tax/index.html
deci e chiar asa, fiindca doar 5 state din 50 (51 cu DistrictColumbia) nu impun sales-tax.