Constructorul american de mașini electrice a început noul an în forță cu lansarea noului Model Y facelift. Noul model va fi urmat de alte modele mai accesibile, printre care se va număra și Model Q, care promite un preț de pornire de 30.000 de dolari. Toate modelele noi vor fi lansate până la jumătatea lui 2025.
Din primele informații, noile modele vor prelua mai multe elemente de design de la actualele Model 3 și Model Y. Potrivit unor informații neoficiale, noile modele mai accesibile ar urma să fie, de fapt, versiuni noi pentru cele două modele existente.
În același timp cu acest anunț, Tesla a dezvăluit și rezultatele finale pentru 2024. Anul trecut, marca deținută de Elon Musk a vândut peste 1.78 milioane de mașini la nivel mondial. Vânzările mărcii au scăzut cu 1.1% față de 2023 și este pentru prima dată când vânzările Tesla au scăzut, după 13 ani. Totuși, Tesla rămâne cel mai mare producător de mașini electrice din lume, în fața chinezilor de la BYD.
via Autocar
La care probabil se vor adăuga alte reduceri de costuri: poate fără autopilot, materiale mai slabe, ecran mai mic, baterie mai mică.
Măcar sa fie un hatchback mai util decât un sedan.
Avand in vedere ca tesla s-a dat pe brazda cu tagma de nenorociti de producatori auto, umfland preturile (vezi facelift model y cu 20% mai scump), tare mi-e ca vor face o schema, unde vor face model 3 standard range indisponibil si vor ridica pretul pt restul de model 3 cu vreo 3000 sa zicem intr-o prima fazaastfel ca cel mai ieftin model 3 sa fie gen 48.000-49000 si sa lanseze model 2 (sau cum draq i-or zice) cu 35.000 pret pornire cu baterie de 40kwh si gen sa aiba pret pana la 42.000 pt versiunea cu bateriua de 50kwh.
Musk e un corporatist nenorocit si mai ales in postura lui de triliardar il doare la basca acum.
Si va ralia preturile sale cu restul pietei vestice.
Daca in schimb nu o face, si lanseaza model 2 la 25.000 cu baterie de 50kwh, motor de 150kw tapiserie de stofa si fara acoperis de sticla, ar fi exceptional (si pompa de caldura obligatoriu).
Daca analizam preturile, si extrapolam asa ar fi corect fata de model 3 rwd la 40.000
Dar noul Y facelift nu e mai scump decât pre-facelift. E vorba de o ediție de lansare cu toate opțiunile bifate. Dacă selectai totul la pre-facelift ieșea mai scump. Versiunile normale vor apărea mai încolo, probabil la vreo 10k mai puțin.
Personal nu sunt deloc fan Tesla. Nu m-aș putea obișnui cu "ergonomia" lor, deci nu prea ma interesează. Modelele asta mai ieftine sunt șanse sa aibă și alte "inovații" la ergonomie ca sa mai reducă din costuri. De exemplu fără nicio manetă, semnalizatoare pe ecran etc.
Mai nou în UK e un curent de boicotare a Tesla. Nu doar ca Musk a luat-o razna cu far-right și conspirații trilulilu, dar britanicilor nu le place să se amestece cineva în treburile lor (vezi Brexit). Vad din ce în ce mai multe comentarii în linia "cum își permite Musk sa se amestece în politica UK". In special faptul că susține un partid politic de extrema dreaptă îi antagonizează pe potențialii clienți care nu prea au treabă cu ăia. Suporterii Reform, în majoritatea lor, sunt tipul "gammon", low skilled low income, frustrați că vin străinii să le ia locurile de muncă pe care ei oricum nu le pot accesa.