Tesla va lansa modele accesibile noi în prima jumătate a lui 2025

de Tiberiu Safta
Joi, 30.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla are în plan să lanseze mai multe modele accesibile noi până la jumătatea acestui an. Totodată, marca americană a raportat și o scădere a vânzărilor anuale, prima după un deceniu.

Constructorul american de mașini electrice a început noul an în forță cu lansarea noului Model Y facelift. Noul model va fi urmat de alte modele mai accesibile, printre care se va număra și Model Q, care promite un preț de pornire de 30.000 de dolari. Toate modelele noi vor fi lansate până la jumătatea lui 2025.

Din primele informații, noile modele vor prelua mai multe elemente de design de la actualele Model 3 și Model Y. Potrivit unor informații neoficiale, noile modele mai accesibile ar urma să fie, de fapt, versiuni noi pentru cele două modele existente.

În același timp cu acest anunț, Tesla a dezvăluit și rezultatele finale pentru 2024. Anul trecut, marca deținută de Elon Musk a vândut peste 1.78 milioane de mașini la nivel mondial. Vânzările mărcii au scăzut cu 1.1% față de 2023 și este pentru prima dată când vânzările Tesla au scăzut, după 13 ani. Totuși, Tesla rămâne cel mai mare producător de mașini electrice din lume, în fața chinezilor de la BYD.

via Autocar

Comentarii (7)

  • Din ce am citit pe alte site-uri vor fi pe actuala platforma dar cu ceva îmbunătățiri de reducere a costurilor care erau plănuit pentru platforma noua, vestitul Model 2 de $25.000.
    La care probabil se vor adăuga alte reduceri de costuri: poate fără autopilot, materiale mai slabe, ecran mai mic, baterie mai mică.
    Măcar sa fie un hatchback mai util decât un sedan.
    7 6
  • Autopilot nivel 2 e minimum obligatoriu in Europa din 2024. Tesla advanced pilot sau full selfdrive era nivel 3.
    3 3
  • Tot niste cazane pt poponari vor fi.
    5 9
  • Acum cand orice pamantean tanjeste dupa diesel, iar oferta din piata auto lasa foarte mult de dorit in aceasta directie, lansarea unui Model D (bineinteles cu D-ul rosu) le-ar inzeci vanzarile. Dar ce zic eu le-ar inzeci.. practic ar vinde miliarde de vehicule.
    4 6
  • Domnului care se semnează cu "." - vezi ca și gherțoiul PWC tot un punct insignifiant a devenit. O să creadă lumea ca ai personalitate multiplă: când decent, când cocalar infect.
    5 4
  • @Matei_cel_nou
    Avand in vedere ca tesla s-a dat pe brazda cu tagma de nenorociti de producatori auto, umfland preturile (vezi facelift model y cu 20% mai scump), tare mi-e ca vor face o schema, unde vor face model 3 standard range indisponibil si vor ridica pretul pt restul de model 3 cu vreo 3000 sa zicem intr-o prima fazaastfel ca cel mai ieftin model 3 sa fie gen 48.000-49000 si sa lanseze model 2 (sau cum draq i-or zice) cu 35.000 pret pornire cu baterie de 40kwh si gen sa aiba pret pana la 42.000 pt versiunea cu bateriua de 50kwh.
    Musk e un corporatist nenorocit si mai ales in postura lui de triliardar il doare la basca acum.
    Si va ralia preturile sale cu restul pietei vestice.
    Daca in schimb nu o face, si lanseaza model 2 la 25.000 cu baterie de 50kwh, motor de 150kw tapiserie de stofa si fara acoperis de sticla, ar fi exceptional (si pompa de caldura obligatoriu).
    Daca analizam preturile, si extrapolam asa ar fi corect fata de model 3 rwd la 40.000
    1 1
  • Nu te contrazic la partea cu schema.

    Dar noul Y facelift nu e mai scump decât pre-facelift. E vorba de o ediție de lansare cu toate opțiunile bifate. Dacă selectai totul la pre-facelift ieșea mai scump. Versiunile normale vor apărea mai încolo, probabil la vreo 10k mai puțin.

    Personal nu sunt deloc fan Tesla. Nu m-aș putea obișnui cu "ergonomia" lor, deci nu prea ma interesează. Modelele asta mai ieftine sunt șanse sa aibă și alte "inovații" la ergonomie ca sa mai reducă din costuri. De exemplu fără nicio manetă, semnalizatoare pe ecran etc.

    Mai nou în UK e un curent de boicotare a Tesla. Nu doar ca Musk a luat-o razna cu far-right și conspirații trilulilu, dar britanicilor nu le place să se amestece cineva în treburile lor (vezi Brexit). Vad din ce în ce mai multe comentarii în linia "cum își permite Musk sa se amestece în politica UK". In special faptul că susține un partid politic de extrema dreaptă îi antagonizează pe potențialii clienți care nu prea au treabă cu ăia. Suporterii Reform, în majoritatea lor, sunt tipul "gammon", low skilled low income, frustrați că vin străinii să le ia locurile de muncă pe care ei oricum nu le pot accesa.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru