Tesla va începe producția de serie la fabrica din Germania în martie

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Sambata, 12.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a anunțat că activitatea fabricii sale din Germania va debuta la jumătatea lunii martie. Inițial, compania americană a dorit ca producția de serie de la uzina din apropierea Berlinului să înceapă în vara anului trecut.

Compania lui Elon Musk va putea să producă mașini de serie la mega-uzina din Berlin începând cu jumătatea lunii martie. Tesla ar fi vrut să înceapă mai devreme producția de modele la uzina europeană, adică încă din vara lui 2021. Însă, din cauza unor probleme legate de obținerea autorizației și durata lungă a consultărilor politice, startul producției a fost, inițial, amânat pentru ultimele luni ale lui 2021.

Cum nici atunci nu a putut fi respectat termenul, producția Tesla din Germania va începe abia la jumătatea lunii martie. Cel mai probabil, atunci vor putea fi obținute autorizațiile necesare. Nu este exclus, însă, ca debutul producției să fie amânat din nou pentru lunile aprilie sau mai.

În prezent, Model Y este produs la fabrica din Berlin. Doar că, mașinile construite acolo sunt în faza de preserie, astfel încât producția este mică, iar mașinile nu pot fi vândute. Deși Model Y este vândut în Europa, acesta este importat din China.

Iar asta înseamnă costuri mai ridicate și un timp de așteptare mai mare pentru clienți.

Tesla a avut mai multe probleme cu obținerea autorizațiilor în Germania din cauza legilor foarte stricte în domeniu. La un moment dat, constructorului american i-a fost refuzată acordarea unei autorizații din cauza unor probleme legate de substanțele chimice rezultate din procesul de fabricație și de gestionarea apelor reziduale.

Elon Musk va vizita fabrica din Berlin la jumătatea lui februarie. Noua fabrică va avea o capacitate de producție de 500.000 de mașini pe an.

via Profit

Comentarii (25)

  • inexorabil
    Eh, nu trebuie să ne informeze presa în legătură cu un aspect care este prea lesne de intuit şi anume că procesul de e-fabricaţie este eco cum sunt eu membru al Gărzii Elveţiene. Deci, nici vorbă (bagă sub scufie, Mafănikkk!) că autorităţile germane i-au pus deliberat Muskulosului beţe în roate (în complicitate cu dizălgheiţii locali sau de! – a intervenit “conspiraţia comunismului rusesc”).
    13 7
  • inexorabil
    Scuze, corect se spune: gazo-conspiraţia comunismului rusesc :D
    11 6
  • Edikkk
    Piese mai puţine, complexitatea la asamblare mai mică, operaţii mai puţine, timp de fabricaţie mai mic,...

    Curentul care o să îl folosească o să fie 100% verde. O să îşi pună şi panouri pe fabrică.

    Tesla e pe departe mult mai ecologică în producţie !!!

    @inexo
    Nici nu mai zic cisternele cu ulei de motor care sunt folosite ca să bage ulei nou în maşinile termice !!
    Sau cisternele de motorină ca să bage motorină în maşinile termice !!! Trebuie ca pompa să fie în combustibil, chiar dacă maşina este nouă !!

    Deci producătorii de maşini termice poluează muuuuult mai mult. Să mai zicem.... Şi asta de zeci de ani de zile. ?

    Şi lista continuă...
    7 17
  • inexorabil
    Buturuga aceea foarte noduroasă pe care tu o socoteşti, cu profundă mândrie profesională (a se citi: A.N.I.M.V.-istă), a fi cap nu te va lămuri NICIODATĂ (mai folosesc eu, când şi când, următoarea hiperbolă: “nici după terminarea veşniciei”) că gradul “grav” (cu atât mai puţin “fatal”) de poluare NU EXISTĂ, ceea ce face ca însăşi poluarea să treacă drept cuvânt impropriu, băiete! Şi, deoarece aceasta se “pierde”, aproape instant, în atmosfera prin definiţie echilibrată şi protectoare, nici dreaq n-a sucombat, nu sucombă şi nu va sucomba dintr-o asemenea “cauză”.

    Iată ce păteşti dacă te zgâieşti întruna (cu mutra strivită de geam) în odaia prea înalţilor “iluminaţi” : o serie necontenită de scurtcircuite cerebrale.

    PS. De curând, eu şi “aşii” de pe L14D/R5 ne-am împrospătat angajamentul public de iubire reciprocă. A, ce zicea taica Einstein despre WW4? Pui pariu, dragule, că angajamentul nostru va plasa WW4 înaintea WW3? Iar tabăra beligerantă care va dovedi mai multă iubire (pe spinare), aceea va câştiga ;)

    PPS. “Curentul care o să-l folosească…”, “pe departe” (în loc de “de departe”). Ştii care este riscul dacă faci pe prostu’ ? Să rămâi aşa…
    10 4
  • Edikkk
    "pe departe" , "de departe"

    ascunzi după deget

    CUM ESTE CU MINIM 3 MILIARDE DE LITRI DE ULEI SCHIMBAT - ÎN FIECARE AN de toate maşinile termice ???

    Şi fiecare litru de ulei are potenţial de a polua UN MILION DE LITRI DE APĂ POTABILĂ ?

    Aud ? Nimic??

    Nu mai zic de cele 80 MILIOANE DE LITRI DE PETROL ARSE ZILNIC, repet ZILNIC ???

    Şi care aruncă CO2 şi multe alte noxe, în mod IREVERSIBIL în atmosferă ???

    Aud ? Nimic ??

    Atâta poţi? Ceva gramatică, firmituri atomice?

    Când te maturizezi, revino şi mai stăm de vorbă.
    8 10
  • @inexorabil
    Zi de zi diesel deasupra tuturor!
    9 7
  • De fapt, Tesla speră că în martie „vor putea fi obținute autorizațiile necesare” și „nu este exclus, însă, ca debutul producției să fie amânat din nou pentru lunile aprilie sau mai”...

    Eu cred că nici la vară nu vor primi autorizațiile alea.
    9 4
  • inexorabil
    Frenezia alarmistă a drobului de sare care “stă să cadă” din pod vă este caracteristică…Mă rog, ştiţi voi să diversificaţi pe temă: ”ar putea să…”, “potenţial risc/pericol” etc. Numai că, în viaţa reală, voi (ca şi noi) sunteţi taman BINE MERSI !!! Traducere explicită: printr-o parte a tubului vostru digestiv intră incertitudine, iar prin cealaltă iese huzur (nu doar certitudine). Adică feroce fiinţă (într-ale gândirii) este împieliţatul-şef din tenebre…

    Doamne, binecuvântează imbecilitatea în stare pură, rogu-Te! “Noxe ireversibile în atmosferă”. Cu alte cuvinte, zilnic voi posti în sac şi cu sufletul zdrobit în cenuşă, fiindcă sunt prost, dar, totodată, voi ţine un chiohan, fiindcă nu sunt ATÂT DE prost.

    “Mai stăm de vorbă”…când vei bea apă (fie de la robinet, fie din PET) cu ulei de motor vizibil emulsionat cu ea.

    PS. Trebuie musai să mă distrez un pic, altfel o iau pe arătură…Carevasăzică, râma Mafănikkk se divide “de efect” : Mafănel şi Electrikkk. Unul vine după celălalt (la postare) ca să se confirme sau ce?
    Serios acum: chiar vă rog să mă binedispuneţi (aşa sau în multe alte moduri – vă descurcaţi voi, că de-aia vă plătim :D). Ca să simt că trăiesc, că mi s-a acrit de atâta (covido-)acreală. Aşadar, nici nu concep să nu fiu parte integrantă din peisajul zilnic AM. “The Show Must Go On”…Yeeeee!

    PPS. @punct, nici nu se cuvine să le primească! Păi nu mă aştept la altă atitudine din partea unui oraş care a iniţiat manifestaţia antiglobalizare (1988).
    9 8
  • Edik:
    "Piese mai puţine, complexitatea la asamblare mai mică, operaţii mai puţine, timp de fabricaţie mai mic,..."

    pai si de ce sunt mai scumpe coane?
    10 5
  • Inca n-a aflat domnu Elon de sindicatele nemtesti sau a fost fala mult prea mare de a face o fabrica de electro troace fix in buricul industriei auto europene?
    6 4
  • Edikkk
    Sunt scumpe datorită bateriilor dar preţul bateriilor va scade an de an, un alt motiv este cererea foarte mare, altul acoperirea costurilor de dezvoltare şi cercetare

    Motorul electric al Tesla nu este unul simplu, clasic ci inovativ, sistemul de gestiune a energiei termice la fel, sistemul de frame la fel, software, etc
    5 10
  • Edikkk
    Odată ce preţul bateriilor scade, costurile R&D sunt acoperite, producţia de serie creşte (spre 2-3 milioane), vine masiv şi concurenţa ,.... atunci preţurile vor scade cu cel puţin 30%-50%
    4 9
  • Între timp prețurile cresc in continuu… ori nu vrei ori nu poți sa citești , dar mergem pe mâna ta și așteptăm încă 2 ani, între timp Home office și Netflix, mâncare comandam… deci clar ca nu ne trebuie mașina.
    Culmea ca știi exact cât poluează sa fabrici o termică dar de baterii surpriza nimic… taci mâlc, producția de curent la fel (mai ia o pauza cu Norvegia ca știm si nu contează).
    Dacă ai avea habar de câte panouri este nevoie sa acopere 100% necesarul pentru o fabrica auto ai înțelege ca blufezi cu spune obsesive… ii mai trebuie încă de minim 3 ori suprafața fabricii pentru panouri. In plus peste 100 zile/an nu este soare si timp de 4 luni (iarna) maxim 5 ore, bănuiesc ca in rest închidă fabrica sau tu ce soluție ai?
    Unde lucrez eu avem panouri pe 50% din fabrica si asigura sub 20% din nevoi (totul este LED si optimizat ca si consum) in zile cu potențial maxim (suntem in zona cu soare la greu). Amortizarea se va face in 6 ani, iar după încă 4 trebuie cel mai probabil schimbate.
    Tu ai in viața ta mai Edikkk exemple concrete care confirma ce spui sau totul este SF si link-uri la ce spun alții care au aceeași părere cu tine.
    10 3
  • Am uitat… le doresc succes celor de la Tesla care pana acuma au reușit lucruri admirabile, dar cu mutarea in Germania aste primul pas mare greșit.
    9 2
  • Edikkk
    Măi Dutz, nu am zis că o să folosească doar panourile fotovoltaice de pe fabrică, ci o să le folosească şi pe acelea.
    Dar ei vor semna furnizarea de energie electrică, restul, doar cu furnizori care le dau curent 100% verde.

    Ai înţeles?

    De baterii, ţi-am mai zis de 100 de ori, bateriile SH se vând în draci ca baterii pentru case !
    Care duc 10 ani minim (folosite şi calculate minim corect, că aşa sunt unii nebuni, cazuri excepţionale)...

    Pentru reciclare: există deja firme, una foarte mare în SUA care abia aşteaptă să vină valul de baterii, pentru că pot recicla 95% din materiale.

    Dealtfel la maturitate, mult peste 50% (se doreşte a ajunge la 90%) din materiale să vină doar din reciclare şi nu din extracţia minieră! (Asta cam peste 50-80 de ani)

    Apoi curentul de acasă.... vs benzina/ motorina de la benzinărie...

    Curentul este deja 5% - 30% - 60% - 90% verde
    În România este mult peste 60% verde...
    Şi în toate ţările, acest procent verde creşte !!!
    Chiar şi în China!
    Media mondială, suntem an de an, cu energia mai verde.

    Benzina şi motorina sunt azi 0% verde şi 100% poluante, dar şi peste 50, 100, 1000 de ani... tot 100% poluante o să fie !

    Înţelegi ?
    4 13
  • Poi asta spunem unii… 50-80 de ani!!!
    Și între timp? Distrugem tot forțând lucrurile, înainte de a avea infrastructura necesară… ca pe lângă București, case de milioane de euro care nu au canalizare sau asfalt… despre asta este vorba, sa fim realiști. Oamenii nu-și permit mașinile electrice de astăzi, nu au unde sa le încarce, nu pot susține nevoile actuale… când vor putea vom face trecerea fără probleme. De ce as alege o varianta de transport inferioară dacă electricul o sa-mi ofere ce am nevoi??? Dar astăzi nu este cazul. Mașinile sunt un bun folosit de toată planeta, deci trebuie sa poate fi utilizate de toți… altfel ne ia naiba înainte sa ne omoare poluarea, pe care eu nu neg… și fac ce pot sa o reduc, din păcate nu exista încă soluții la tote nevoile noastre (mai mult sau mai puțin necesare). Chiar sper sa nu treacă 50 de ani, dar minim 15-20 tot este nevoie…
    10 2
  • Edikkk
    Dle Dutz ai ceva probleme

    Pune și mai studiază cu mintea deschisă, nu te mai gândi cu ură şi aşa personal, subiectiv, vezi că crezi că diavolul e înger şi viceversa.

    Calm, lasă sărăcia şi ura deoparte, gândeşte-te ca un inginer, om de ştiinţă, pune doar faptele în balanță şi ia-o calm.

    Pentru orice om de bun simţ, minimă logică îi este clar la prima privire că maşina termică este un dezastru dpdv al poluării de toate naturile şi etapele de viaţă (fonic, producţie, rulare, întreţinere) iar cele electrice sunt o soluţie foarte bună.

    Faptul că nu vă permiteţi încă o maşină electrică, staţie de încărcare, panouri fotovoltaice la casă, baterie de casă, etc nu înseamnă că nu sunt bune.
    2 9
  • Ești dus rău tinere (părerea mea)… nu este despre ce-mi permit eu, tu sau poate 10% din cei care au nevoie de o mașina. După aroganta ta egoista, ca sa ai “dreptul” la mașină îți trebuie casa cu panouri solare, baterii si mai ce??? a da încă 50.000 de euro pentru o masina care trebuie încărcată la fiecare 200 km. Ce le trebuie sa la toți sa meargă la școala sau la job… cu benzina sau diesel după mintea ta… nu se mai poate.
    Eu (financiar) sunt sunt bine merci si nu mă mai compar cu nimeni de mult timp (asta se întâmpla când știi sa te apreciezi si sa apreciezi viața), dar sunt conștient si respect ce este in jurul meu, știu ce înseamnă societatea actuala in care dacă te naști in locul greșit… in fine, treaba ta.
    In legătura cu ura… posibil sa ai ceva calități, deșii din ce scrii nu găsesc nimic relevant, dar pe asta cu intuiția legată de ce simt când am scris nu ai nimerit-o deloc… posibil sa fi fost pe “low Power mode”, te lasă bateriile… hai fuga la încărcat ca mâine mai apar doua articole electrocutate si ai treaba.
    Sa fi sănătos!!!
    7 2
  • Din toate conversatiile de pe acest site nu rezulta decat un extremism de ambele parti. Cum apare o masina termica in serie limitata, cum sar unii ca le ia aerul bebelusului lor, cum apare o electrica cum sar ceilalti. Aici nu se uita cei carora le plac masinile in general? Sa fim seriosi, ambele tipuri polueaza, doar ca in alt fel, nu o sa se ajunga niciodata la 100% verde, nici macar cand va fi 100% reciclare. Ceea ce e oricum utopic. Pareri despre masini mai vedem pe undeva, sau nu conteaza decat hate-ul?
    10 3
  • Edikkk
    @dci autobuzul acela nu era electric

    Explozia a fost fără foc şi a avut loc doar în zona pasagerilor

    Mai termină cu minciuna
    2 7
  • Edikkk
    @ss

    China are 1,2 miliarde de oameni, peste 10-20 metropole de peste 10 chiar 20 milioane de locuitori

    Cine ştie în ce oraş şi ce fabricant de chinezărie au făcut mini autobuzele alea

    Te-ai plimbat într-o Tesla dle ss ?

    Sau tot aşa strugurii sunt acri ?
    2 6
  • @edikkk: dupa cum spuneam mai de mult, am avut una. E un singur lucru care-mi lipseste: sentinel mode. In rest, sunt bucuros cu ce am acum
    5 2
  • @edikkk: din pacate si tesla tot in china sunt facute. Numai ca nu prea are importanta (decat comerciala). Sunt si alte cazuri de baterii in flacari, facute in alte parti
    5 2
  • Mai băiatule te-am rugat sa ma ignori, nu fi obraznic încercând tu sa pui la punct pe toată lumea, posibil sa ai probleme grave daca ma acuzi pe mine de minciuna...nici măcar nu te întreb la ce minciuna te referi atât timp cât eu doar am prezentat o stire
    5 1
  • Seriff
    Eu nu pricep de ce va contraziceti cu edi-kk, e ca si cum ai vorbi cu un caine mort, el nu vrea decat sa se certe si ii iese, manute rosii si ignore.
    On topic Tesla este, a fost si va fi a doua sau a treia masina a bogatilor, e doar o fitza, scumpa si inutila.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru