Tesla, sfătuită să recheme 158.000 de mașini în service din cauza sistemului de infotainment

de Florin Ardeleanu
Vineri, 15.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
NHTSA a sfătuit Tesla, printr-o scrisoare oficială, să recheme în service circa 158.000 de mașini din cauza unei probleme apărute la display-ul sistemului de infotainment.

Display-ul de 17 inch, poziționat vertical, al sistemului de infotainment este ca o semnatură pentru Tesla. A debutat odată cu Model S și mai apoi a fost preluat de toate modelele din portofoliul companiei fondate de Elon Musk.

Acum, tocmai din cauza acestui ecran, Tesla este sfătuită de NHTSA (National Highway Transport Safety Administration) să recheme în service circa 158.000 de mașini. Din scrisoarea oficială reiese că ar fi afectate unitățile Model S, fabricate între 2012 si 2018, și Model X asamblate în perioada 2016-2018.

Sistemul de infotainment instalat pe aceste mașini are un procesor Nvidia Tegra 3 și o memorie integrată de 8GB. Potrivit NHTSA, o parte din capacitatea memoriei este folosită la fiecare pornire a mașinii si cedează atunci când se atinge capacitatea maximă de stocare.

Acest lucru duce la oprirea sistemului de infotainment și, implicit, la dezactivarea mai multor sisteme cruciale pentru siguranța pasagerilor. Printre ele, camera de marșarier sau sistemul de climatizare (nu se mai dezgheață/dezaburește parbrizul).

Totodată, și funcția Autopilot ar avea de suferit de pe urma acestei probleme.

O tehnologie pe care se bazează foarte mulți proprietari de Tesla și care, dacă nu funcționează cum trebuie, poate conduce la accidente grave.

Compania fondată de Elon Musk a oferit câteva update-uri over-the-air pentru a rezolva unele dintre aceste defecțiuni, însă autoritățile americane cred că este nevoie de o rechemare în service pentru a le înlătura cât mai eficient.

Momentan, măsura propusă de NHTSA este doar o recomandare. În cazul unui refuz, Tesla ar putea fi chemată să dea explicații, iar lucrurile ar putea escalada.

Constructorul american de automobile nu a oferit până acum un punct de vedere și are timp până la finalul lunii ianuarie să răspundă cererii guvernului.

via The Verge

Comentarii (21)

  • Johnny
    Nu sare niciun investitor sa le mai cumpere cv actiuni care sa sustina reparatiile?
    Dupa 2, 3 stiri de astea sau zvonuri ajunge iar la un.pas de faliment?
    14 7
  • Problemele sunt mult mai grave...
    11 5
  • @Johnny
    Iar visezi.
    Musk a ajuns cel mai bogat om de pe planeta, si Tesla e mai valoroasa decat multe branduri auto cumulate.
    In ultimii ani au tot fost stiri legate de accidente care chiar s-au soldat cu morti si alte stiri legate de calitate.
    De atunci Tesla nu doar s-a dublat si s-a INZECIT.
    Treziti-va baieti, Tesla nu e VAG sau BMW, discutam de alte influente.
    5 12
  • Johnny
    Traim vremuri de' o abureala maxima. O firma ajunge de zeci de ori mai capitalizata sau da faliment dupa un singur zvon. Specula si zvonul decid investitiile si companii care produc tampenii it imbogatesc managerii si investitorii fara masura. Un comedian indraznet, tare in papagal ajunge cel mai bogat, alt intelept fara studii (gates) ne da sfaturi dupa ce s- a imbogatit printr- o pura intamplare.
    Artisti, pitipoance cantarete, fotbalisti imbogatiti peste masura. Dupa ce nu- s mai in trend se sinucid. Oare cand ne trezim?
    9 7
  • Johnny=Edikk?
    4 7
  • @Johnny
    Ti se pare tie ca ne indreptam in directia buna?
    Desi VAG si-a luat amenzi de vreo 40 miliarde, ti se pare ca a falimentat ?
    Desi Daimler si-a laut vreo 2 miliarde pana acum, ti se pare ca nu e inca constructorul premium care vinde cel mai bine ?
    Dupa ce BMW-urile iau foc si se opresc in toti stalpii si pomii de sportive ce sunt, ti se pare ca lumea se lumineaza si realizeaza ca sunt tot masini si respecta legile gravitatiei?
    Nu ti se pare ca s-au inmultit cocalarii?
    Deci de ce crezi tu ca Tesla va falimenta, chiar daca vinde doar 500000 de masini pe an?
    Nu ai vazut destui cocalari cu 2 clase care nu stiu sa vorbeasca, conducand BMW-uri de 100000 de mii de euro si profesori universitari mergand cu Loganul?
    11 2
  • Johnny
    @dCi, daca eram Edikk as fi ridicat Tesla in slavi, ori commenturile mele sunt preponderent negative pt ei.
    @hater nemtesti, nu le plang de mila nicicarora, unii o au pe mama Angela care- i tine de mana, pe ceilalti ii impinge Uncle Sam din spate.
    Germania da clasa automobilismului la ora actuala. Eu sunt fan italiene dar nu unul care sa inchida ochii la o realitate. Nu exista calitate mai buna si tehnologie mai avansata decat a celor 3 companii germane. Tot capitalul de bule de sapun al Tesla nu reuseste sa puna in umbra nemtii care la o distanta de peste un deceniu, i- au prins si pe partea electrica
    7 3
  • @Johnny
    Dau clasa germanii, daca suntem foarte limitati. Adica daca ii comparam cu Dacia, da, sunt mai buni :))
    https://www.automarket.ro/stiri/studiu-jd-power-volvo-este-constructorul-care-adopta-cele-mai-multe-99757.html
    Calitate germana :))
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
    Cele 3 sunt sub industry average la ei in tara si tu ii ridici in slavi???
    Buna gluma. La DSG care pica, la distrubutii schimbate la 30000 km??? La astea sunt bune???
    Bai voi nu va trezitii???
    Chiar asa praf sunteti?
    Uite cam cum sta treaba.
    Dupa ce te uiti la filmuletul asta, sa-mi zici ce masina e mai buna:
    https://youtu.be/fvh-aN8QqTI
    Un inteligent a zis ca BMW,altul a zis ca Audi. Si i-am intrebat de ce?
    Raspunsul a fost ca masina nu a fost asa tare avariata si nu s-a distrus ca Volvo :))
    Teoretic ei au dreptate, daca te gandesti la masina si nu la persoanele din ele :))
    Daca te gandesti ce soc sufera corpul celor din germane la impact avand in vedere cum se ridica de rotile din spate BMW sau cum se opreste in zid Audi, atunci reusesti sa iesi din grupul celor care nu judeca cu ochii,ci isi folosesc creierul.
    1 5
  • inexorabil
    “Electrificarea” şi “autonomia” prefigurează farsele supreme (incomparabile, inegalabile) ale istoriei automobilului, dar nu-i bai; important este “să crezi în schimbare” (de dragul schimbării şi cu orice preţ). A, şi neapărat “să moară dujmanii” (teoretic, de ciudă, dar, în măsura în care va permite “legea”, şi la propriu…).
    10 5
  • Edikkk
    Măi ... La americani este introdus ca element de siguranţă auto: camera video marşarier

    asta după moartea unui copil, în timp ce părinţii dădeau cu spatele în aleea de acces a casei

    În medie erau 4 morţi pe an din această cauză în SUA, dar fiind copii NHTSA au luat această măsură obligatorie.

    Nu în Europa, unde lumea stă la bloc sau nu au trecut nici de dinozaurul schimbător de viteze.

    Acesta este singurul motiv pentru care Tesla este considerată "nesigură"

    Deci nu dau nici un faliment şi nici măcar acţiunile nu vor scădea.

    Miza este alta, posibil NHTSA să forţeze evidența faptului că Tesla nu au destule centre de service.

    Dar eu sunt sigur că după ce au în picioare fabrica lui Semi truck şi Cyber Truck, şi eventual modelul de 25.000$ vor pune şi vor ridica reţeaua service proprie.
    3 13
  • Era pentru @johnny
    1 0
  • Johnny
    @Edikk, am.o curiozitate, ce cauta la profilul tau poza cu uraciunea aia de ID3 daca esti asa mare fan Tesla. Baga cealalta uraciune...lol
    9 5
  • @Johnny
    ai dat-o'n bara... e Kona
    2 0
  • Edikkk
    @Johnny

    1) greşit, este o Hyundai Kona

    2) dacă dai versiunea Desktop ai să vezi că în top, am ca no. 1 - Mercedes EQC şi nu Tesla
    3 2
  • Johnny
    Scuze Edikk, mi- am dat seama ca- i kona dupa ce am trimis mesajul au promovat aceleasi culori...
    Dar mercedes primul? Se spunea ca prima electrica de la ei a avut performante jalnice in comparatie cu Tesla....
    3 1
  • Edikkk
    Tesla momentan (care poate dura cine ştie - totdeauna?) sunt liderul.

    Sunt şi singurii serioşi şi singurii care fac şi altceva decât auto.

    Nu au în spate istoria germanelor dar fac şi

    1) Tesla solar - versiunea 3 absolut impresionantă (se poate monta pe o casă întro singură zi)

    2) Tesla power wall şi cu tot ce înseamnă, inclusiv aplicaţia sau versiunea industrială - vezi mega bateria din Australia

    3) Tesla Space X care trimite astronauţii pe ISS !

    4) Tesla Starlink cu internetul oriunde - inclusiv Pacific și Sahara

    5) Tesla auto unde fac cele mai autonome maşini din lume

    Dar eu nu vreau neapărat maşina electrică care bate Ferrari, BMW M, Masserati...

    Îmi este îndeajuns una care face încărcare 80% cu 300 km, încărcare rapidă - în maxim jumătate de oră.

    Ce mă surprinde - neseriozitatea vechilor producători auto.

    În timp ce Tesla are până şi Dog mode (căţelul în maşină când eşti la cumpărături), Camp mode (să poţi dormi în maşină cu aerisire şi încălzire mai bună decât orice hotel) restul copilăresc.

    Dacă apare Tesla la 25.000€ ,TVA inclus, care face toate acestea (fără conducerea autonomă în versiunea de bază, întradevăr) încarcă repede, mulţi km, tot confortul, iar în România ar fi 15.000€ CE VOR FACE RESTUL?

    Faliment, clar.

    Să fiu idiot să îmi i-au termică nouă sau electrică făcută la mişto (alea ca doar să treacă flota de noxe).
    3 5
  • @Edikkk
    Mai usor cu falimentul pe scari.

    In 90% dintre interventiile tale demostrezi ca nu stii cum functioneaza lumea asta. In pofida informatiilor pe care le detii (si le impartasesti pe aici cu o regularitate fanatica) nu ai capacitatea de analiza nici macar a unui copil de 10 ani.
    7 1
  • Johnny
    @edikk e destul de multa politica in ce fac americanii si nemtii mai ales, dar nu mai intru in teorii conspirationiste. Clar e ca Merkel a avut o intalnire simbolica dupa diselgate in care le cerea firmelor auto germane sa nu lase de caruta ind auto germana si sa investeasca masiv in electrificare. Nu in acel moment au hotarat ca vor merge in acea directie, atunci a fost doar oficializat planul dupa intense negocieri politicieni vs. producatori.
    Era de asteptat insa sa fie si o rezistenta iar firmele vor sa scoata profit momentan din termice, in timp ce investesc in electrifocare, asa ca au iesit modele produse la misto, gen mild hibrid, etc
    Cu Tesla a fost diferit, ei mergand clar doar intr- o directie.
    E de asteptat sa fie depasiti de VW in scurt timp, ceea ce imi si doresc tinand cont ca- s european si nu american
    8 1
  • Johnny
    Scuze de off topic dar nu pot sa nu observ o chestie. Cum de Tesla a deschis o fabrica in Berlin, se stie ca e un avantaj major pt o tara sa obtina asa o investitie. Pe de alta parte am mai lucrat pt o firma americana care deschisese de asemenea un mare centru regional tot in DE.
    Din pacate asta se traduce ca un pret platit de americani.pt accesul in EU, insa beneficiar principal e doar neamtul...nu scapam de politic..lol
    6 0
  • inexorabil
    @(@Edikkk), până la evaluarea abilităţii sale intelectuale, omul comite “la greu” greşeli de ortografie şi chiar anacoluturi! N-are rost, aşadar, să treci peste pragul elementar, dacă te interesează conturarea portretului său moral.

    Oricum, trompetiştii de serviciu ai Propagandei n-au coincis niciodată cu oameni inteligenţi şi/sau cultivaţi. Iar o asemenea regulă bătută în cuie nu poate suferi defel modificări.
    6 0
  • @Edikkk
    Tesla SpaceX si Tesla Starlink exista doar in universul tau paralel. SpaceX este o companie separata de Tesla, iar Starlink este un serviciu furnizat de acestia - singurul punct comun intre Tesla si SpaceX este Elon Musk, dar asta nu face Tesla superioara in vreun fel.
    Tesla a crescut foarte mult prin inovatie - vezi sistemele de pe X, conducere autonoma, etc, nu prin calitate. Model 3 este o masina banala prin comparatie cu model X (care era cu adevarat speciala acum cativa ani), dar si cu alti competitori directi (combustie sau electric), iar un model 3 fara sistemul de conducere autonoma este o masina nu foarte frumoasa, de calitate mediocra (sub ce scot germanii, coreenii si japonezii) si fara tehnologia care face Tesla sa fie superioara.
    Momentan Tesla are un mare dezavantaj: reteaua de service-uri auto care este subdimensionata (timp de asteptare ft mare pentru rezolvarea problemelor, distanta mare intre ele, etc.). Cu siguranta situatia nu se imbunatati peste noapte, mai ales atunci cand toata lumea va cumpara numai Tesla, nu?
    Daca tu crezi ca Tesla va ajunge in Romania la 25000 eur atunci esti naiv (taxe?), daca ai impresia ca Tesla model 3 va falimenta ceilalti producatori auto pentru ca scot o masina banala la 25-40000 eur atunci este timpul sa mergi la control. Nu toata lumea cade pe spate atunci cand aude Tesla, nu toata lumea ravneste la un sedan clasa medie, nu toti ne dorim un design care a ramas aproape neschimbat in ultimii 8 ani.
    Faptul ca Tesla are capitalizarea bursiera la momentul asta cat Toyota, VW si inca 2-3 la un loc nu inseamna ca mare lucru. Si Hertz, companie in faliment, a crescut acum cateva luni 500% in cateva zile - tot falimentara a ramas (sunt multe exemple de stocks care au fost intr-un bubble). Conteaza cat profit face, si deocamdata nu ma da pe spate (alte companii cu capitalizare bursiera mai mica fac miliarde de ani buni, nu zeci si sute de milioane in ultimul an din 10). Tesla are perspective bune de viitor daca investesc banii astia cum trebuie, asta nu inseamna ca o sa balesc ca tine pentru compania asta.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru