Dezvăluit săptămâna trecută, Tesla Semi este un cap tractor cu 4 motoare electrice și autonomie de 800 de kilometri. Americanii au anunțat acum și prețurile pentru mașina ce ar trebui să apară pe piață în 2019.
Tesla Semi costă 150.000 de dolari pentru versiunea cu autonomie de 480 km, respectiv 180.000 de dolari pentru varianta cu autonomie de 800 km. În plus, va fi lansată și o versiune “Founders Series” în valoare de 200.000 de dolari.
Clienții care doresc să-și cumpere Tesla Semi trebuie să achite un avans de 20.000 de dolari, respectiv suma integrală dacă vor să aibă varianta de 200.000 de dolari.
Americanii susțin că au primit deja cereri pentru peste 40 de modele Tesla Semi de la diferite companii.
Via Electrek
...Nu doar pentru e-camion, ci și pentru noul Roadster - ambele *vapor-ware* inexistente deocamdată dpvd practic - fiindcă și cu performanțe scoase din burtă în definitiv.
OK, unii analiști (ca să nu le zic chibiți speculativi) zic c-ar fi vorba doar de o manevră - iscusită vezi-doamn e - în scopul aburirii băncilor creditoare prin compensarea / mascarea deficitelor trimestriale constant... enorme ale companiei.
Nu-i însă exclus nici ca Tesla să fie, așa cum unii mai pesimiști presupuneau deja, una din cele mai mari țepe ale secolului XXI. :-)
Dezvoltarea costa bani, iar daca vrei " editia fondatoare" si sa te numesti "fondator" scoti banul. Mai ales ca publicul vizat este cel care nu moare de foame cu sau fara avansul ala.
Omul are nevoie de bani, modelul 3 merge mai greu decat anticipase si au nevoie de lichiditati acum ca sa poata oferi ceea ce au promis.
Omul este idealist, asta nu inseamna ca ceea ce promite nu se intampla. Vezi faptul ca NASA si min.apararii al SUA trimite sateliti in spatiu prin SpaceX. La fel si Korea de Sud, Bulgaria samd.
Acum a venit randul Tesla Semi si Roadster 2.0 sa fie vaporware.
Culmea, lumea a inceput sa-i critice pentru ca nu-si scot banii din firma si nu-si indoapa buzunarele cu ei.
Normal că pentru toate astea e nevoie de bani și a apelat la o finanțare ceva mai neobișnuită, dar nu cred că asta se poate numi țeapă. Avansurile astea sunt rambursabile.
sa ceara ca sunt care dau, mai bine cu musk decat fara, daca nu era tesla nu scoteau toti producatorii masini electrice, ca nu aveau voie, acu au pierdut startul, incearca sa recupereze cu experienta, bani si in curand daca nu fac fata cu patente de care nu a auzit nimeni.
Pînă atunci, rog să-și ridice mânuțele... roșii :-) toți cei care eu cel puțin deduc c-ar fi dispuși să plătească un micuț avans de 4000 € inițial, apoi cei 211 000 € pt. completarea prețului unui Roadster *ediție fondatoare* - și asta în termen de 10 zile, atenție !!!
Și, evident, dispuși de asemenea:
a) să creadă abureli fantasmagorice de genul cuplului max. de 10.000 Nm
b) ...ori a posibilității nici măcar teoretice a unei accelerații de la 0-97 km/h în 1,9 s (încă nu s-au inventat pneurile alea cu coeficientul aderenței de +1,0, la dragstere aplicîndu-se alte soluții... înflăcărate - zic asta mai ales pentru corigenții la fizică :-))
c) fie și excluzînd hibele=semnele de alarmă pomenite, să aibă răbdare cel puțin 2 ani de-acum încolo, dacă nu cumva 4-5.
P.S. Mulțumesc pentru condescendența voastră politicoasă, dar presupuneam (degeaba se vede) că s-ar putea deduce din comentariile mele trecute că:
1. Am terminat demult clasele primare
2. Dau dume certe :-) doar cînd am și argumente, nu doar impresii.
Seamana cu o constructie piramidala; se sustin pierderile existente cu bani primiti avans pentru produse viitoare care nu s-au lansat inca.
Nu cred ca Tesla poate continua in acest ritm mai mult de un an, si probabil va fi cea mai mare bula din ultima vreme.
- capul tractor costa 200.000 $ in varianta FS
- semiremorca costa ...?$ (probabil intre 50.000$ si 200.000$ daca ceea
ce se observa sub semiremorca este o baterie de acumulatori)
- autonomia este 800 km cu sau fara semiremorca?
Poate cineva sa faca putina lumina?