Tesla a ieșit în evidență în această săptămână prin prezentarea unei noi generații pentru Roadster, însă constructorul american pare hotărât să atace și un alt segment al industriei auto.
Compania condusă de controversatul om de afaceri Elon Musk a dezvăluit publicului Tesla Semi, un cap tractor electric cu autonomie de 800 de kilometri capabil de performanțe foarte bune.
Tesla Semi: date esențiale:
● designul capului-tractor este unul futurist, iar propulsia electrică a permis inginerilor să renunțe la grila tradițională;
● interiorul este unul minimalist: șoferul are o poziție centrală, iar bordul include două ecrane touch de mari dimensiuni poziționate în stânga și, respectiv, în dreapta volanului;
● cu excepția faptului că există 4 motoare electrice plasate pe axul din spate, Tesla nu a furnizat detalii concrete despre sistemul de propulsie, însă afirmă că Semi ajunge la 96 km/h în numai 5 secunde. La atașarea unei remorci de 40 de tone, intervalul de timp necesar crește la 20 de secunde;
● Tesla Semi este capabil să urce o pantă de 5% cu o viteză constantă de 104 km/h;
● Semi va veni în versiuni cu autonomie de 480 și, respectiv, 800 de kilometri.
Producătorul afirmă că acest cap-trator va consuma mai puțin de 2 kWh de energie la fiecare 1.6 kilometri parcurși. Tesla va oferi un sistem de încărcare rapidă care va permite obținerea unei autonomii de până la 640 de kilometri în numai 30 de minute.● Tesla Semi poate fi deja rezervat, însă producătorul nu a menționat costul final de achiziție.
Cu mai puțin de o lună în urmă, Mercedes a dezvăluit conceptul unui camion electric cu autonomie de până la 350 de kilometri. Chiar dacă cifrele sunt net în favoarea noului Semi de la Tesla, camionul electric al celor de la Mercedes pare să fie mai aproape de producția de serie.
Via Tesla
Din cate am citit autonomia scade drastic in conditii de ger... Au incercat Tesla in Alaska...de la 350 km au ajuns peste noapte la 50 km...
Zic si eu...se gandeste careva la problema asta?
Sa spunem ca trecem full electric, o benzinarie are undeva la peste 500 masini pe zi la alimentat...daca ai electrica si intrii intro statie de incarcare unde sunt 20 statii iar incarcarea dureaza intre 4-8 ore...cred ca te prinde o saptamana stand la coada :))
Poate în timp de 20 de tone? :)
Ce ți-e și cu mecanica asta cuantică!
Cred ca se refereau la 40 de secunde totusi, atata cica le ia sa puna o remorca, adica atasarea e de 40 de secunde...doar ca tot ei fac precizarea ... care creste cu 20 de secunde... asta binenteles dupa ce trece o ora si gasesc carligul de remorcare... asta daca desigur, nu se curenteaza careva... :))
Evident, creste timpul de atingere a vitezei de 96 km/h intrucat ansamblul CAP TRACTOR + REMORCA trebuie sa traga si greutatea suplimentara a remorcii.....
Oricum, TESLA a demonstrat pana acum ca poate acoperi prin produsele realizate TOATA GAMA de autovehicule ELECTRICE: roadster, masini de lux (Model S), SUV (Model X), masina sedan de familie (Model 3), acest cap tractor cu autonomie RECORD de 800 km.....
Odata cu aparitia pe piata si a bateriei revolutionare compacte produsa in serie de TOSHIBA din anul 2019 (care va rezista la cca. 5.000 de incarcari fata de cele actuale cu 1.000 incarcari si se va incarca in doar 6 minute - zic ei)......lucrurile vor evolua RAPID....
Preturile prohibitive - ACUM - pentru aceasta tehnologie (de ex. la autovehiculele TESLA) - vor deveni ceva mai asezate in doar cativa ani de zile....3-4-5 ani, zic eu.....
Iar europenii, ar fi pacat sa ramana de caruta - CAND AU FOST MEREU IN FRUNTEA acestei industrii !!!!!
Desigur ca si ACE a tinut sa faca precizarea, ptr cei ce probabil erau un pic in ceata... ;))
Multumesc.
Inceputurile sunt foarte grele, mai ales cand vorbesti de tehnologii noi. Lipsa capacitatilor de productie, retele de aprovizionare, etc. Dar va fi destul sa vada lumea ca functioneaza, ca sunt viabile si avalansa o sa fie de neoprit.
Pana atunci, mai comentam de pe margine. E cel mai ieftin si mai simplu.
in vest totul se reduce la bani si balanta avantaje vs. dezavantaje
la noi, la romanica, e vorba de mentalitati si prejudecati. Intr-un colt de Europa ce nu se exceleaza la nimic cu oameni care inca descopera apa calda.
1. preferam A8, volan pe dreapta, juma de milion de km, inmatriculat pe Bulgaria in loc de un Logan nou sau vechi de 1-3 ani
2. electricele astea nu-s 1.9/2.0 TDI ca sa le aratam la fraieri ce inseamna motor adevarat
3. nu-s nici benzina sa le trecem pe GPL
S-a spus clar ca:
- Tesla semi o sa fie MAI ECONOMIC PE KM decat orice cap-tractor, camion diesel
- Tesla in convoi autonom (prima cu sofer, urmatoarele TIR-uri fara sofer) ajung sa fie mai bune decat TRANSPORTUL DIESEL PE CALE FERATA !
- Tesla o sa fie MULT mai fiabile, si VOR fi garantate pentru UN MILION de mile ! Aceasta garantie este reala !! Nu povesti !
- Tesla o sa instaleze si mai multe superchargere iar 400 mile o sa fie disponibile la o incarcare de 30 de minute !
Au gandit orice aspect ! chiar si acel 400 mile inseamna de fapt 6 ore de sofat, maximul la care apoi soferul este obligat sa faca o pauza de 30 de minute !!
Apoi prezentarea Tesla new Roadster de 4 locuri si 620 mile autonomie ! Adica cam peste 1000km dintr-o incarcare !!
S-a vazut clar, lasand la o parte cei infocati Tesla, ca industria transportului pe sosele a fost impresionata, si acolo sunt MUUULTI BANI care nu ii intereseaza decat viteza in logistica, durabilitatea si fiabilitatea !
Tesla semi (truck) o sa fie un succes imens si singura problema a Tesla o reprezinta capacitatea de productie !
PS: sa mai adaugam ca energia va fi garantata ca fiind produsa doar de energie solara ?
Ce sa mai... sunt ani buni inaintea tuturor, Tesla !!
Superb, fara cuvinte.
On topic: de ce-o fi nevoie de un asemenea demaraj la un autovehicul comercial (chiar dacă este valabil numai pentru capul-tractor) ? Fasoane? Ca și la GMC Syclone de altădată (0-100 km/h ȋnregistrat chiar sub 5 sec.).
Oricum, ce capabile sunt bateriile pe roți, nu? O chinezărie de acest gen se cocoțase pe primul loc ȋn clasamentul timpilor realizați pe circuitul Nürburgring, dar, recent și din fericire, Porsche 991 GT2 RS a ȋnlăturat anomalia…
1.scopul vostru in viata e sa trageti clopotele. Ideea e ca in conditiile cautarii nodului in papura, restu' socitetatii va cauta solutii...ceea ce in seamna progres tehnologic. Sigur gasesti termenul in DEX.
2. acceleratia aia minune e ...marketing. Si intelegi asta. Si pentru ca poate, fiind o electrica.
3. abia astept sa mai povestesti ceva despre pinguini si flatulente. Cu exemple, evident.
O sa va explic de ce este nevoie de veche-noua electricele
1) pentru ca dpdv energetic sunt mult mai eficiente
2) de ce veche-noua pentru ca in trecut nu aveau tehnologia bateriilor de azi, nu aveau sisteme electrice nationale de mare putere de azi si nici super chargere de azi
O sa va explic de ce este nevoie de un asemenea demaraj:
1) pentru ca TIME IS MONEY , timpul inseamna bani, si pentru ca daca ai de dus o marfa intr-o locatie si castigi 20km/h la incarcatura maxima si pe panta de 5% maxima (acel 15% in medie timp care spunea dl Musk) atunci inseamna ca poti face intr-un an 15% mai multe livrari cu aceiasi soferi si cu acelasi numar de TIR-uri !
2) pentru ca in trafic, cateodata, un demaraj de ajuta sa treci mai repede pe verde in intersectii sau la sensuri giratorii
Daca pana acum succesul Tesla este si era bazat pe entuziasti, acum va fi bazat pe cei care ruleaza economia in SUA (care pune mare pret pe transporturile rutiere, si nu atat de mult pe cele feroviare, precum in unele tari din lume) !
Si acestia au foarte multi bani dar si foarte multa atentie la cifre, sunt foarte obiectivi si foarte putin emotionali !
Sa ai 100 truck-uri Tesla pentru cele 80% din trasee care sunt sub 250miles, si sa castigi in 20 de ani mii si mii de euro diferenta fata de diesel este ceva foarte important !
Si ce este cel mai frumos, este ca energia va fi la origine 100% solara !
Take that diesel !
Se stie foarte bine ca sunt particule infime de la diesel care trec prin orice filtre (nu exista filtre de aer care sa le curete, sa le opreasca) !!! si care ajung direct in plamani !!
Mda... "frumos" tare.. sa stai intr-o masina super luxoasa cu motorul mergand incontinuu in timp ce mergi bara la bara, si faci asa o cura de durata o ora, de noxe toxice diesel !
Hai sa comparati cu o electrica care consuma doar cand mai apesi pe pedala putin si nu deaiurea mergand la relanti incontinuu (binenteles la electrica se consuma si eventual AC, dar si la termice) si sa apesi scurt din pedala si sa o ridici (pentru infranare) !!
Un e-pedal asa.. sa poti merge in trafic aglomerat dintr-o singura pedala !
(nici nu mai zic de pro-pilot in care masina merge autonom urmarind masina din fata!)
si in timp ce mergi asa, sa zicem ca tot traficul ar fi electric, ai inspira aer cu mult mai curat decat cel de azi din bucuresti plin de dieseluri !
Nu-i asa ?
PS: sunt curios daca unul care isi permite o masina de 50.000 - 100.000 euro daca tine la sanatatea lui ???!!?? si daca ar vrea sa isi cumpere o full-electrica sau macar hibrida (real hibrida, semi-electrica) !!???
iti zic eu clar ca da !
Pai eu zic sa mai plantam si NISTE copaci...
Ati auzit de ROMANDRIA? Parcul Memoriei Nationale? Loc de comemorare si recreere...
50.000 de stejari (puieti) plantati la Marasesti de voluntari... ASTA putem face... Visele nu tin de cald decat sub ”plapumioara”.
Evident ca si progresul trebuie sa aibe cursul sau, dar noi daca il tot invocam, nu o sa miscam mare lucru. Si noi traim in Romanaia, aici nu e DREAMLAND decat atunci cand inchidem ochii (la propriu dar si la figurat).
Insa cu TOTII putem face ASTA la noi in tara!
Si poate vom mai vedea Cerul Albastru si Maiastru.. ca tot e situatia cam albastra.
PS: STIU ca vine cam nepotrivit aceast indemn dupa ce am pornit mai devreme cu o gluma nereusita (taxata evident de toata lumea), dar poate putem trece peste si sa vedem ceea ce e mai important..
mi se pare ca fac munca gratis pentru imbogatirea hotilor !
trist..
Nu schimba faptul ca macar cat creste copacul produce totusi ceva tone de oxigen, retine ceva tone de praf, retine totusi ceva umiditate care este transpirata in aer si raceste atmosfera joasa, ca prin radacini opreste alunecarile de teren, si ca totusi plantarea de copaci este unul din cele mai nobile lucruri din lume
mai ales astazi cu incalzirea globala..
Edi-Ku-Klux-Klan, am mai avut tangență cu “ȋmbâcseala” numită motorină și, fiindcă m-ai ȋntărâtat, te anunț oficial că următoarea mea trotinetă va fi una Diesel curat (dar nu “tedeiu”, ca să nu devin obiectul pamfletelor mafiote), așa, ca să știi că te-am NOx-tificat, pardon, ți-am notificat dorința mea. Așadar și prin urmare, te aștept ȋn plin centrul Capitalei și ȋn plină zi, ca să-ți ȋmpărtășesc primitivism, autism, paseism, reacționarism și alte plăgi/plăceri pe temă.
Nu, pogodi!
PS. N-ai cum să nu admiri cea mai pură motorizare din toate timpurile, ȋn care zace latent spiritul ultra-eco al mamei Gaia: Wärtsilä-Sulzer RTA96-C.
HA ha ha !! Wärtsilä-Sulzer RTA96-C !!! buna gluma !
Mi-ati placut, sa stiti !
Ce sa spun, foarte bine, este alegerea dvs. Poate atunci trebuie sa va schimbati nickname-ul in @inrespirabil :)))
glumesc si eu.
Daca e nevoie de o mana de ajutor ptr a monta Wärtsilä-Sulzer RTA96-C-ul la trotineta, ne bagam!
Mi-a promis ca vine si Edikkk cu cheia franceza asa ca nu aduc si pe baietii negri de la mine... sa nu ii vina vre-o idee amicului K-K-K... ;))
Aduc si eu ceva .... CIOCU DE PAPAGAL (la SCULA ma refer ce ****!).
Poti conta pe noi!
Râdem, glumim, dar nu părăsim incinta…promisiunii: mai nou, Diesel îmi pofteşte inimioara…Mi-a insuflat această “bizară” pasiune revista americană “Diesel Power” (“The world’s largest Diesel magazine” – dacă te uiţi pe copertă, de fiecare dată figurează camionete locale). În urmă cu zece ani, a întocmit şi un clasament: “10 Best Diesel Engines Ever”. Delicios mi s-a părut “podiumul” : pe primul loc a fost plasat motorul experimental al inventatorului Rudolf Diesel (ceea ce mi se pare absolut firesc), iar pe treapta a doua vine…Detroit Diesel Series 60, motorizare produsă de o companie vândută de nişte idioţi-sadea lui Daimler.
La primul impuls, am putea suspecta respectiva publicaţie de cras subiectivism, dar cred că băieţii aceia sunt mult mai îndreptăţiţi decât oricare dintre noi să se pronunţe asupra caracteristicilor de calitate.