La sfârșitul săptămânii trecute, Agenția pentru Siguranța Rutieră din Statele Unite (NHTSA) a anunțat că analizează o petiție potrivit căreia "vehiculele Tesla accelerează involuntar cu o frecvență semnificativ mai mare decât alte modele prezente pe piață".
În plus, inițiatorii petiției au solicitat celor de la NHTSA să recheme în service toate mașinile Tesla produse după anul 2013, adică aproximativ 500.000 de unități.
Tesla a reacționat prin intermediul unei postari pe blogul oficial în care a negat aceste informații, iar oficialii afirmă că petiția este semnată inclusiv de Brian Sparks, un investitor care a mizat sume impoortante de bani pe bursa americană că valoarea acțiunilor Tesla va scădea.
"Petiția este complet falsă și a fost înaintată de cineva care a pariat pe scăderea acțiunilor Tesla. Investigăm fiecare incident și în cazul fiecăruia dintre ele am confirmat că mașina a funcționat conform parametrilor. Cu alte cuvinte, mașina accelerează dacă și numai dacă șoferul a inițiat comanda și încetinește sau se oprește atunci când șoferul aplică frâna", menționează Tesla în comunicat.
Prețul acțiunilor Tesla a crescut de peste două ori începând din vara acestui an, de la circa 210 dolari în luna august la peste 510 dolari în prezent, ca urmare a evoluției bune a bursei americane și a startului producției Model 3 în China.
În schimb, numeroși investitori au pariat sume importante de bani că acțiunile Tesla vor scădea, iar aceștia au pierdut în total circa două miliarde de dolari, potrivit unor estimări ale societăților financiare din SUA.
Până în prezent, oficialii NHTSA au afirmat doar că "vor analiza cu atenție petiția și datele relevante" înainte de a lua o decizie dacă aceasta este sau nu îndreptățită.
Faptul ca TESLA si-a respectat parcursul - pana acum - inseamna ca investitorii au incredere in capacitatea de evolutie POZITIVA a companiei.
Daca, in mai putin de 1 an au pus in functie o fabrica (in China) capabila sa produca pana la 500.000 autovehicule / an si intentioneaza sa faca acest lucru si in Germania in 2020-2021 ESTE VAZUT DE INVESTITORI CA O MARE REALIZARE.
TESLA Model Y va avea un succes urias - creat pe o platforma cu costuri minimale (caroserie, cabluri si circuite electrice etc) dar foarte flexibila .....pentru masini FOARTE SIGURE - reamintesc ca toate modelele constructorului american au obtinut maximum de punctaj (5 stele) la testele de siguranta din SUA si Europa...
Multi producatori - mai mari sau mai mici, din intreaga lume - ii invidiaza si incearca sa le copieze ideile si modelele...insa ....NU AU REUSIT performantele obtinute pana acum de TESLA!!!!
Ford este "doar" numarul doi in SUA.
De multe ori, este mai buna apa chioara decat apa de foc.
Știi tu vreo companie care a pornit de la ZERO și a ajuns în top fără bani împrumutați?
Crezi că mai e ca la începutul capitalsimului, când se făcea profit și se reinvestea, ca să se rostogoleascăi bulgărul de zăpadă la vale? Și dacă nu aveai profit te închideai luna următoare?
Crezi că sunt povești cu Feți Frumoși și cai verzi pe pereți?
Lumea mereu dă exemplu pe Apple care a început într-un garaj (când? acum 43 de ani!) și a ajuns o companie de 1000 de miliarde USD.
Dar când s-a făcut compania, ghici cum s-a făcut.
"Multimillionaire Mike Markkula provided essential business expertise and funding of $250,000 during the incorporation of Apple."
Fără banii ăia și expertiza primită nu mai auzeam acum de Apple. Rămânea un hobby a doi pletoși.
Pe acest precedent s-a și dezvoltat fenomenul de "start-up", unde oameni cu idei noi apelează la societăți dispuse să riște bani, doar doar va ieși ceva gen Apple.
Dar câte star-up-uri vor crește ca să ajungă o companie majoră?
Elen a făcut două start-uo-uri de la ZERO, Tesla și SpaceX.
SpaceX a devenit cel mai de succes operator spațial comercial, cu șanse mari să fie prima companie care va duce astronauți americani pe orbită de la închiderea programului (catastrofal) al navetei spațiale.
50 (!!!) de lansări în ultimii 3 ani (1,4 pe lună media !!!), TOATE încununate cu succes!
Ca să vezi ce înseamnă capitalismul, uite o listă a producătorulor americani de automobile care au început de la zero. Să vedem de câți ai auzit dintre ei.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_defunct_automobile_manufacturers_of_the_United_States
Unde-i Tucker, de exemplu?
La umbra copacilor mari nu crește nimic, nu?
Uite că Tesla s-a născut sub umbra giganților, de SpaceX nu mai vorbesc.
Ultima data cand am auzit de o companie ca este favorizata de guvern, a fost cazul Huawei. Tot globul ii injura pentru ca sunt la mana guvernului chinez, ca executa poruncile comunistilor, iar Google / Apple nu ar face niciodata asa ceva. Ei au demnitate si ii credem pe cuvant. Ei au cuvant domnule!
Asadar daca Tesla creste cu 240% in 6 luni, toata presa globala vorbeste despre ei si ii fac invidiosi pe constructorii cu renume la capitolul inovatii si eficie ta, atunci noi ar trebui sa credem ca sustinerea guvernamentala e la fel de nevinovata precum cainele care imi apara mie curtea? Nu sunt favorizati si impusi pe piete straine precum Bechtel, Exxon, McDonald's sau alte arme de cucerire prin non-kombat?
Esti naiv!
@ignis: nu te baga unde stii ca nu poti intoarce. Da, sunt enorm de multe companii care au inceput cu finantare 0 in afara de capitalul investitorului care e si administrator si proprietarul afacerii. Nu e vb de finantare, e vorba de faptul ca nu fac profit. Sunt o bula de sapun umflata la bursa pe "increderea" investitorilor. Plusvaloarea adusa de ei e in tehnologia digitala. Pe partea de automobilistica sunt pe la 0. De aia-s priviti ca si companie de electronice, nu producator auto. Pe partea de stocare a energiei nu au facut nimic. Au luat baterii care exista de 30 de ani, si-au angajat cei mai buni electronisti si au reusit o eficientizare marginala a bateriilor existente + heat management. Si cam atat. Au implantat o tableta in bord si au facut soft destept pentru masini. Plus marketing. Acum ca planeta Pamant n-a dus si n-o sa duca vreodata lipsa de fraieri, aia se stie deja. Si pe asta e construita toata povestea.
as fi continuat povestea cu musk pion sau pinion estraterestru satanic dar nu ma mai risc ca azi l-au dus la balaceanca pe colegu de mi-a turnat-o. baga cuie in prize sa salveze planeta si abia l-au smuls cu flame si paru valvoi.
desi o fi semn ca avea dreptate cum e lumea acu pe dos.
drumuri bune sa aveti si ciocu mic ca uite ce usor ajungi la glumeti.