Înainte de sfârșitul anului trecut, Tesla a redus drastic prețurile modelelor sale, în special în Statele Unite, Canada și în Marea Britanie. Mișcarea a venit după ce mai multe guverne au anunțat că vor tăia din subvențiile acordate proprietarilor de mașini electrice începând din acest an.
Acum, compania lui Elon Musk anunță o nouă scădere a prețurilor pentru mașinile vândute în Statele Unite. Această scădere a prețurilor are ca scop încercarea de a atrage mai mulți clienți și de a crește volumul de vânzări, care este noua prioritate principală a celor de la Tesla.
După anunțarea noilor prețuri, Tesla Model 3 pornește acum de la 41.900 de dolari, în timp ce Tesla Model S pleacă acum de la 84.990 de dolari. În primul trimestru, constructorul de mașini electrice a vândut 422.875 de automobile la nivel global, dintre care 10.695 au fost reprezentate de Model X și Model S.
via Economica
Şi fără pierdere de profit pe cap de maşină vândută.
Între timp Toyota orbecăiește cu PHEV o ciorbă reîncălzită....
Pentru Mike nici 20 mil de masini pe an nu înseamnă 20 mil pe an. Am “calculat” eu greșit un text!!! noaptea minți…
Si-au luat bogații Gadget-uri subvenționate de pensionari si gata… game over pentru Tesla. Acuma trebuie sa-si găsească ca orice orice producător, clienți. Dacă nu are produse vandabile, nasol, pentru ca alții au si fiecare din noi alege ce vrea din ce este… si încă sunt opțiuni.
Tesla or fi banale si monitorizate mai rau decat fosta "securitate", dar tehnologia electrica este vast superioara, de fapt e singurul avantaj. Si tocmai ca ala e motivul principal sa iti doresti asa masina, drept urmare, amaratul de id3 sau megane nici nu au trebui sa ajunga la 40.000 cu dotari maxime si optionale
Din acesta isi permita:
- sa continue investitii in noi fabrici;
- sa dezvolte reteaua de Superchargere;
- sa creeze noi modele electrice (Semi, Cybertruck, camionete, Model 2, etc)
- sa reduca preturile la nivelul la care poate impulsiona vanzarile - exact atat atat cat trebuie - pentru a putea face fata cererii din piata.
Sa nu uitam ca, de exemplu, TOYOTA are un profit mediu de cca. 10% pe masina produsa si vanduta...
Alte companii din industrie stau mult mai prost dpdv al profitului mediu.
Sa ne gandim CE si CAT castiga practic brandul DACIA din producerea si vanzarea modelului Spring - produs si adus cu vaporul tocmai din China (sic?!), in toata Europa. 0 RON!!!
Cu ce contribuie el efectiv la economia ROMANIEI?! 0 RON!!!
Pentru piesele de schimb, fericitii posesori asteapta cu lunile si privesc lung in zare, sa le vina odata vaporu'...
In alta ordine de idei, sper sa ii puna in cap pe aia de la VW. Visez cu ochii deschisi la ziua in care se duce VW pe apa raului Sambata.
30% pe masina nu are profit nici un producător de volum, nici unul!! Sa nu uitam ca in urma cu vreo 2 ani au crescut prețurile cu vreo 6.000 (nu-s sigur de suma) peste noapte, pentru ca au crescut cheltuielile logistice… normal ca între timp si-au optimizat din costuri, au redus pierderi, costul calități etc. Reducerile se fac când ceva nu se vinde, orice!!! Mai ales astea așa de pe o zi pe alta.
Cum zicea anteriorul, bătaie de joc pentru cine a cumpărat una la preț întreg, foarte urât.
Cum ai vrea sa arate o creștere (de apreciat totuși) de la zero la 1,3 milioane in câțiva ani (abia in 2017 au început producția model 3, si le-a luat ceva timp sa producă cifre rezonabile)? Adevăratul test acuma începe… gata cu efectul WOW si Gadget. Uita-te la Cyber truck si spune ca nu este una dintre cele mai mari inepții auto (mai hidoasa si decât Fiat multipla). Dacă cu așa ceva vine Tesla in 2023… le doresc succes!!! Cum am spus, n-am nici o treaba nici cu ei nici cu alții, dar cu 1,3 mil de masini pe an nu contează.
Ce record crezi ca vor “sparge” anul asta?
Clar pușculița au spart-o si alta nu mai au…
Nu spun ca nu-i posibil dar o sa fie greu sa treacă de 1,5 milioane anul acesta care este mai puțin decât Q4/2022 (luat de 4X).
Totuși insist pe “sparge recorduri”, consider ca cifrele sunt scoase din context si nu se compară ținând cont de problemele de anul trecut (începutul anului) si de faptul ca Tesla a crescut capacitatea de producție in ultimii ani si intrat pe noi piețe. Nu le doresc falimentul (nu doresc nimănui)… si chiar am afirmat ca Tesla au reușit mai mult decât unii ne așteptam si se pare ca încă mai au de oferit. Problema apare când o marca Premium (conform clasificării oficiale, nu mai intru in polemici), vrea sa devină o marca de volum. Nu exista piața nelimitata pentru masini premium. Piața (peste 80%) nu depășește 25.000 euro pe masina. Ori ca Tesla sa crească unde vor sa crească trebuie sa scadă calitatea materialelor, opționalelor si sa ofere masini adaptate nevoilor reale. In zona asta briz, briz-urile nu pot fi acoperite de prețul de vânzare. Cred ca Tesla încep o dilema legată de zona in care vor sa producă.
Cam așa văd eu situația, dar rămâne de văzut, deșii multe sunt posibile… nu cred ca totul este posibil (asta este, am o vârsta) ;)
Transportul unui container de 40 de picioare costa la începutul lui 2020 aprox. 4000 USD, a ajuns peste noapte la 12.000, acuma este aprox 7.000, dar tot aproape dublu fata de cât era. Transportam zeci de containere lunar, deci te rog sa-mi spui si mie unde-i ieftinirea si ce companie o oferă?
Ca sa fie clar nu ma refer la o reducere fata de anul trecut… ci fata de situația dinaintea mizeriei cu COVID. Am eu o frustrare, dar cred ca felul in care sa gestionat COVID-ul a generat si încă generează costuri greu de cuantificat cu impact mare in ceea ce se numește poluare si efectele ei (pe care unii nu le credem… asta este suntem mai greu de convins să ne punem masca la o gripa si sa ne închidem in casă).