Compania deținută de Elon Musk a fost nevoită să inițieze un recall, pentru un număr foarte mare de mașini, din cauza unei probleme descoperite la centurile de siguranță. Din fericire, problema nu afectează centurile în sine, ci este vorba despre o defecțiune a avertizorului sonor pentru necuplarea acestora.
Problema este cauzată de o eroare software. Astfel, avertizorul sonor nu poate fi auzit în anumite condiții, la pornirea mașinii, chiar și atunci când ocupanții nu au centura de siguranță cuplată. Însă, odată ce vehiculul depășește viteza de 22 km/h, avertizorul sonor intră în funcțiune, indiferent de prezența erorii.
Această problemă afectează 817.143 de mașini Tesla, inclusiv toate exemplarele Model 3 și Y, precum și câteva unități Model S și X, construite în 2020 și 2021. Potrivit documentației publicate de organismul de siguranță rutieră NHTSA, această eroare are loc în anumite condiții, atunci când avertizorul a fost întrerupt în ciclul precedent de condus, iar centura nu a fost cuplată înainte de întrerupere.
Astfel, șoferul putea ieși din mașină în timp ce avertizorul era activ, pentru ca apoi să se întoarcă în vehicul și să inițieze un nou ciclu de condus.
Practic, acest lucru crea confuzie pentru sistemul software al mașinii.Din fericire, nu au fost raportate incidente în urma acestei defecțiuni. Problema a fost descoperită și raportată pentru prima dată în Coreea de Sud, în 6 ianuarie. Tesla a fost avertizată de existența problemei, iar în 10 ianuarie, compania a început să cerceteze problema. În urma descoperirii cauzei, Tesla a inițiat campania de rechemare în 25 ianuarie.
Pentru rezolvarea problemei, Tesla a lansat o actualizare firmware. Actualizarea a devenit disponibilă pentru clienții Model 3 și Y în 27 ianuarie, în timp ce posesorii de Model S și X au primit-o în 28 ianuarie.
via Carscoops
Încercaţi măcar “justificări” şchioape, de pildă pe cele mai la îndemână: “Nimeni sau nimic nu poate fi perfect” sau “Imprevizibilul ne urmăreşte oriunde, oricând, oricum”. Fiindcă, ori de câte ori intervine un astfel de caz (care nu vă convine), ori vă hazardaţi cu “explicaţii” (dar clocite straşnic în prealabil), ori (vă vine mult mai comod) preferaţi să faceţi pe morţii în păpuşoi, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimica-nimicuţa. Iar năravul ăsta al vostru este chiar incurabil…
deci este vorba de intervalul între 5 şi 22 km/h şi doar la anumite modele şi numai din anumiţi ani.
Plus că totul se ştie că va fi rezolvat în curând prin update online automat (nu trebuie nicio maşină să o duci şi laşi în niciun service)
Dar aşa caută NASHTA orice motiv cât de minuscul care să dea ştirea bine, că deh, sunt în război cu Tesla care nu decartează bani via lobby la politicieni
Mda
Ca și gluma… cred ca Volvo știe exact pe ce scaun vei sta și te avertizează cu o jumate de ora înainte.
On topic, nu văd nici o mare scofala, la o mașină electrică sau nu astfel de situații apar și atâta timp cât nu vorbim de chestii nasoale toate bune. Să ne fixam centura ar trebui sa știm singuri… cu plodul “avertizarea-i” simplu… mașina nu pleacă fără centura… nici măcar nu se mai discuta!!!
Dacă la 22 km/h faci accident şi nu ai centura, nu prea mori.
Nu e că dacă ai 100 km/h nu era avertizarea.
De aceea ştirile despre Tesla sunt aşa voit negative, pentru că invidia este mare.
Chiar am spus ca nu este un “defect” care sa merite atenție…
On topic - lucrurile astea se intampla la toate marcile, fara exceptie
Acum serios: domnule…Hellvig, aveţi idee cum se prezintă intelectual unii dintre angajaţii instituţiei dvs.? Dar vă interesează?? Nu-i verificaţi un pic înainte de a le încredinţa o misiune sau alta??? Păi ei sunt aidoma torţionarilor din “obsedantul deceniu” : nimic în cap, totul în mâini şi în picioare.
Ah, uitasem: exact cu această “structură” se caută.
In titlu e rechemare, iar in articol e update automat
de aici şi confuzia creată