Tesla rămâne lider în segmentul bateriilor pentru mașini electrice: cele mai mici costuri și cea mai bună tehnologie, dar Volkswagen vine puternic din urmă

de Daniel Popescu
Luni, 28.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla își păstrează rolul de lider în segmentul bateriilor pentru mașini electrice din punct de vedere al costurilor de dezvoltare și a tehnologiei folosite, însă Volkswagen vine puternic din urmă, potrivit unui amplu raport al băncii elvețiene UBS.

Banca elvețiană UBS a realizat un amplu raport cu privire la bateriile produse și utilizate de cei mai mari producători din lume. Analiza a luat în calcul atât bateriile folosite de Tesla, Volkswagen, General Motors, Toyota și BMW, cât și acumulatorii produși de CATL, LG Chem sau Panasonic.

Bancherii au analizat nu doar produsul finit, ci mai ales costurile de producție și tehnologiile folosite pentru celulele bateriilor, iar concluzia a fost că Tesla este în continuare pe primul loc.

Totuși, analiștii UBS atrag atenția că Tesla este lider în special datorită tehnologiilor folosite de furnizorii externi de baterii, în timp ce rivalii au început la rândul lor să reducă costurile.

"Tesla continuă să conducă cu cea mai bună tehnologie, dar avansul în segmentul costurilor este minor și în viitor va depinde de noul design pentru baterii", precizează analiștii UBS.

În acest context, UBS anticipează că Grupul Volkswaen are capacitatea de a depăși Tesla la aceste capitole în următorii ani, datorită unui program agresiv de investiții pentru dezvoltarea propriilor baterii pentru mașini electrice.

"Tesla va rămâne cel mai probabil punctul de referință pentru costuri și tehnologie pentru câțiva ani, dar Volkswagen este rivalul cu cea mai mare creștere la nivel global.

Investițiile de peste 33 de miliarde de euro pe parcursul următorilor 5 ani sunt de neegalat", mai precizează UBS.

Sursa: Business Insider via Teslarati

Comentarii (10)

  • si symbian era destul de misto, la un momenta dat era peste android, iar pe camere aveau 48 M cand altii cochetau cu 5
    8 2
  • In curând Pfizer și bayer se vor ocupa de distribuția motorului N47 iar Apple de bormașini
    10 7
  • Evident CNADNR se va ocupa de salvarea ursului Panda
    9 6
  • Mecanicu'
    Orice investitie in vederea electrificarii este de salutat!

    Abia asteptam sa vedem marii producatori auto implicati cu adevarat in dezvoltarea masinilor electrice.

    Pana in acest moment, doar Tesla a investit in dezvoltarea masinilor electrice!
    Restul au facut improvizatii!
    9 7
  • Bajeti, sa nu uitam ca tovarasu Ilan Mask vroia sa scape de Tesla. Oare de ce?
    12 9
  • hahaha
    Daca am fi sinceri am accepta ca "Tesla rămâne lider în segmentul bateriilor pentru mașini electrice: cele mai mici costuri și cea mai bună tehnologie, dar Volkswagen ramane puternic in urmă"
    Toate cele bune:)
    2 1
  • @UEmUE
    pentru bani, asa e-n afaceri....dar sa nu mai spui la nimeni, te rog io
    7 5
  • am obosit sa aud vw cum se bate cu pumnii in piept pentru nimic au doar planuri iar singurele chestii concrete sunt mediocre si scumpe, deocamdata cumpara baterii de la altii si se lauda cu un viitor solid state care de fapt este propus de un start-up care a produs doar planuri de afaceri, sunt penibili, in timp ce altii ofera solutii concrete astia vand doar galgara, nu mai ai loc de ei, vor face, vor drege, vor rupe, dar peste 5 ani, in 5 ani vor fi istorie.
    11 4
  • Banchitra
    „Bancherii au analizat tehnologiile folosite”...
    Păi, dacă bancherii sunt așa de pricepuți, atunci să așteptăm de la ei descoperirea leacului pentru cancer, proiectarea noilor navete spațiale intergalactice și, în general, să-i dăm dracu` pe ingineri, pe medici și alți specialiști, și să ne dăm cu totul pe mâna bancherilor care se pricep la orice.
    11 2
  • Știm, am mai văzut! Și când nu pot să ia fața, cei de la vw, încep cu mănării

    @Banchitra...doar nu-ți închipui că economiștii și staff-ul băncii au demontat vreo mașină după orele de program și au ajuns ei la concluzii.
    doar vor să vadă cui/cum și cât dau credite de investiții. Nimic nou!
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru