Tesla nu va lansa un facelift pentru Model Y în acest an

de Tiberiu Safta
Luni, 10.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk, șeful Tesla, a anunțat că marca de mașini electrice nu va lansa o nouă versiune facelift pentru Model Y în 2024.

Tesla Model Y nu va primi o actualizare majoră din punct de vedere estetic și tehnic în acest an. Informația a fost confirmată chiar de către Elon Musk, CEO-ul constructorului american de mașini electrice. De-a lungul anului trecut, dar chiar și la începutul acestui an, mai multe publicații au sugerat că Tesla Model Y ar urma să primească un facelift în acest an.

Anul trecut, Tesla a prezentat un facelift pentru cel mai accesibil model din gamă, Model 3. După această lansare, era de așteptat ca Model Y, plasat în gamă imediat deasupra lui Model 3, să primească la rândul său o actualizare majoră. Tesla Model Y a fost lansat la începutul lui 2020 și este produs în Statele Unite, China și Germania.

Se pare că Tesla a decis să amâne lansarea unei versiuni facelift pentru Model Y ca urmare a scăderii vânzărilor mărcii în acest an. În primul trimestru din 2024, livrările Tesla au fost în scădere pentru prima dată în ultimii 4 ani.

via Economica

Comentarii (17)

  • Se pare ca situatia e mult mai grava decat transpare in presa/media. Asemenea decizii in ce priveste "cea mai vanduta masina din lume" se iau doar cand lucrurile sunt dramatice. In mod normal faceliftul a intarziat deja foarte mult in conditiile in care Tesla a avut multi critici in ce priveste modelele lor care sunt deja invechite, cu design depasit. Te-ai astepta ca primul facelift sa-l primeasca "cea mai vanduta masina din lume". Cel mai probabil perspectivele sunt mult mai sumbre decat se anunta.
    Nu e nicio bucurie asta, eu personal nu ma bucur, nicio veste proasta din economie nu e motiv de bucurie. Dar am spus in repetate randuri ca strategia de "electrificare" fortata o sa aiba un recul neplacut. N-am crezut insa ca o sa fie asa de grav si asa de rpd...
    Hate to say I told you so...
    7 7
  • La cat de popular a fost si este M Y, ar fi trebuit sa se munceasca deja la al doilea facelift chiar daca se fac imbunatatiri majore din soft.
    Si la cat este de (subiectiv) urat M Y ar fi trebuit sa intre la operatie imediat dupa lansare.
    3 3
  • Nu este o urgență face lift la Y, dar nu se întreabă nimeni când apare succesorul modelului S ? Are 12 ani, trebuia sa apară de câțiva ani, părerea mea ca nu va mai exista succesor .

    Evident tot părerea mea, Tesla si-a cam atins peak-ul, cum se spune la noi, nu doar în materie de vânzări și producție, ci și la inovație, efectul wow cam trece, marii constructori au început și ei sa ofere electrice bune ca performanțe, dar mai ales la calitate peste Tesla .
    7 3
  • Este perfectă (cartoful ideal) și sold out pe 10 ani, ce face lift visați? Tesla va ajunge la 20 mil/an, doar că anul ăsta nu o să ajungă nici la 1,5.
    Am auzit că Mușkta a fost “personal” la atelierul de dezvoltare și a vrut să monteze un motor de 1,5 litri de la chinezi (este cel mai tare), dar a fost surprins să afle că nu-i spațiu sub capota :)))
    De ce să-mi pară rău sau bine? Este prea târziu, am spus de ani de zile că-i bula, ca nu-i sustenabil, că nu-i piață la peste 40.000, că-s gadget-uri samd. Mușkta trage tare să înhațe cele 50 mld (si ceva mărunțiș), daca-i iese este ca și cum ai bate cuie in sicriul Tesla… Tesla cum spuneam este în șah de mult că nu poate hibridiza… ar fi putut (știu din interior ca s-a propus insistent) dacă nu ar fi Mușkta, dar este prea târziu acum. Mai bine distruge tot…
    Între timp miliardele-s cheltuite pe tehnologia uzată moral și pe subvenții inepte. Așa-i când ne conduc oameni slabi, ne închid în casă ca să nu facem gripa și subvenționează consumul bogaților. Au reușit două prostii monumentale în același timp. Să văd focile spălate pe creier dacă au habar cu cât au crescut datoriile țărilor din UE în ultimii 4 ani???
    6 6
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! OCD Musk!OCD Musk!
    Repede cu xanax!
    3 7
  • Argumente ai? copy/paste știe și un cimpanzeu, apropo de OCD :)))
    4 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Apropo de cimpanzei, cică au evoluat suficient încât sa știe ca vântul bate inclusiv noaptea.
    1 5
  • spaclu lu manole
    Model S nu stiu daca a avut vreun face lift si e inca in productie. Deci care e marea mirare ca Y nu are face lift dupa 4 ani? Lumea uita foarte repede ca Tesla a inceput de la zero fabricarea masinilor electrice si au ajuns cei mai mari pe plan mondial. E in firea lucrurilor sa nu ramana asa.
    @dan_grc, exact. Greii industriei au inceput sa scoata modele mai performante, mai calitative, si speram, mai ieftine. Exact!!! E faza II in care ideea a prins si la altii. Daca o sa aiba succes sau nu, vom vedea in lunile/anii urmatori. Deocamdata, piata se adapteaza la retragerea subventiilor si la feedback-ul pe termen lung al proprietarilor de electrice.
    Stirile sunt foarte contradictorii si depind foarte mult de cine finanteaza mass media din spate.
    Intr-o zi producatorii investesc masiv in electrice si modele noi, iar in ziua urmatoare se razgandesc si opresc/reduc productia. Pe urma iar se lanseaza zvonuri despre noi modele, samd. E un ciclu de du-te vino, si un razboi al informatiilor menit sa confuzeze si sa creeze polemici. Si se pare ca reusesc din plin.
    Naveta zilnica mi s-a redus drastic deci fie o sa-mi permit motoare de la V8 in sus, fie o sa trec pe electrica, mi-e indiferent. Ceea ce e sigur e ca urmatoarea masina din familie va fi electrica, nici macar hibrida. Cu celelalte mai vedem, mai am ani buni pana sa le inlocuiesc. Cel mai probabil, planuiesc un V8 sau V12 de amintire iar restul vor fi pe baterii.
    Distantele lungi cu masina nu mai sunt asa atragatoare ca in tinerete. Deci avion + inchiriat la destinatie e mult mai comod. Si atunci, pentru viata de zi cu zi, la ce imi trebuie masina termica? Cand incarci la casa e extraordinar de ieftin si de lejer iar apoi te fatzai pe unde iti trebuie.
    In situatia asta nu e tot globul, dar sunt sute de milioane care stau la oras si vad lucrurile la fel.
    Ca Tesla model Y nu primeste anul asta face lift e irelevant. Dar e amuzant cum unii vad a mia oara, sfarsitul firmei din detaliul asta.
    3 7
  • Tesla domina piața pentru ca nu erau alternative credibile. Acum sunt și e normal sa le scadă cota de piață. Chiar dacă piața creste, se împarte la mai multi.
    2 4
  • @19:39 zi sa mori tu ca-ti iei v12 :) Hai uimeste-ne cu ce masini ai in ograda. Un Bentley, ceva? :) Deci o sa faci naveta cu v12? :)) Nu mai bine faci naveta cu avionul personal? Nu crezi ca e totusi mai comod? :))) Si electrica o incarci in fata garsonierei? Cu prelungitor pe geam? :)

    Cica greii o sa produca modele mai ieftine. "Exact!!" Se incurajeaza si-si da singur dreptate. Cred ca esti f fericit in bula. :)

    Nu spune nimeni de "sfarsitul firmei" ci de vanzarile de electrice. Pe care nu le cumpara nimeni. Personal chiar nu imi doresc sa falimenteze Tesla. Si n-o spun numai asa, chiar NU imi doresc asta.
    3 1
  • spaclu lu manole
    Da, spre deosebire de tine, pot sa-mi iau un V12, sa-l folosesc si sa-l intretin ca la carte. Naveta pot s-o fac si cu un V12 in ziua de azi, incredibil, nu-i asa? In epoca post covid, firmele au realizat ca unele job-uri se pot face de acasa, nu trebuie platite utilitatile la nivel de corporatie si cladirile mari pot fi reduse considerabil.
    Masinile mele nu fac obiectul internetului, mai bine intreaba-l pe @cap-de-maimutz, ca arde de nerabdare sa-ti insire lista. Intre timp tu esti cel care vede "garsoniera cu cablu pe geam pana-n parcare". Mai mult de-atata nu stii si nu poti. Si @cap-de-maimutz a ramas cracanat cand a aflat ca se zbura inainte de 2000. Va potriviti.
    2 5
  • Gherțoiul tot repetă "pe care nu le vrea nimeni" deși se vând mai bine decât diesel-ul pe care și-l pune la profil. Îți dai seama ce nivel intelectual are.
    3 4
  • @21:13 asa este, poti face naveta cu V12 de la dezmembrari, intretinut din veniturile generoase de chelner. :))
    Dar totusi, varza din creierul tau lipsa e remarcabila. Deci poti face naveta dar firmele pot face economii si sa lucrezi de acasa. Vezi tu? Minciunile si elucubratiile te ajung de fiecare data din urma. Vai de vidul tau dintre urechi. Cu fiecare comentariu demonstrezi cat esti de cretin. :)
    2 1
  • spaclu lu manole
    Bipedule, ce-ai inteles cand am zis ca "mi s-a redus naveta"? Adica nu mai merg la lucru deloc? Ce zici, e posibil sa lucrezi de-acasa 3-4 zile pe saptamana si sa mergi in birou doar 1-2?
    Ca orice ghertoi, citesti, dar nu intelegi. Deschizi gura, dar de fapt mananci maro.
    PS Mai vaieta-te la redactie ca ti se vorbeste urat. Nu e urat, e limba ta de zi cu zi.
    1 4
  • @manole
    Mai mintim si noi, dar nici chiar asa.
    Fa-ti un cont aici pe AM si pune poze cu masinile pe care le ai. Eventual fa-le si o mica descriere. Pana atunci nu te mai lauda singur. E de porc.
    6 1
  • e urata, e frumoasa, ar trebui facelift, ba nu ca nu are destul timp de cand s-a lansat, din cauza asta au scazut vanzarile, ba nu, din cauza lui musk ca nu e un bun manager, o sa dea faliment in curand ca asa a prezis Putz de ani de zile. Trebuia facuta hybrid, trebuia sa aiba si varianta diesel, trebuia sa o scoata si pe roz. Cine ar fi crezut vreodata ca prabusirea imperiului Tesla va di din cauza ca Musk a refuzat sa asculte de sfetnicii de pe sectiunea de comentarii de pe Automarket. Numai experti avizati care traiesc sub acoperirea unor joburi banale pentru ca nu isi doresc maretia care li se cuvine. Nu va mai potoliti, tarushilor
    2 3
  • https://www.autoscout24.de/informieren/news/tesla-hat-ein-parkplatzproblem-preise-fuer-model-y-sinken/
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru