Tesla a anunțat recent startul lucrărilor de construcție pentru o nouă uzină auto pe un teren cu o suprafață totală de circa 85 de hectare situat în apropiere de Shanghai.
Noua facilitate de producție va fi gata parțial în vara lui 2019. Ulterior, producția anumitor componente ale lui Model 3 va începe până la finalul anului, însă producția de volum de circa 200.000 de unități va începe în aproximativ doi ani. De asemenea, după alți doi-trei ani, producția va atinge capacitatea maximă de circa 500.000 de unități anual.
În acest context, Tesla caută să-și diversifice furnizorii de baterii pentru mașinile sale electrice. Potrivit Reuters, constructorul a semnat deja un acord preliminar cu firma chineză Tianjin Lishen, urmând ca decizia finală să fie anunțată în curând.
Negocierile dintre cele două părți sunt în derulare, iar Tesla ar trebui să decidă valoarea comenzii de baterii către chinezii de la Tianjin. În prezent, Panasonic este singurul furnizor de baterii pentru Tesla, iar producătorul de mașini electrice vrea să-și reducă dependența față de compania japoneză.
Chinezii de la Lishen sunt furnizori pentru clienți precum Apple, Samsung Electronics, Geely sau Hyundai.
Via Reuters
Chiar exista posibilitatea sa faca ceva similar.
probabil ca ce se va fabrica in China, in China va ramane.
E de bun simt sa produci acolo unde cererea e cea mai importanta, iar calitatea...va fi pe masura proverbului romanesc: mult si ....
Acelaşi lucru se întâmplă cu procesoarele mobile unde cele mai bune Qualcomm se vând în SUA, cele bune Equinox în Europa şi în China Mediatek, pentru aceleşi modele de telefoane.