Evoluţia Tesla Motors din ultimul an a putut fi observată şi la nivel de acţiuni, indicele TSLA crescând de la 27.91 dolari în 2012 la 94.84 dolari în doar un an, săptămâna trecută anunţând o valoare de peste 110 dolari pentru o acţiune Tesla.
Mai mult decât atât, Tesla Motors şi-a achitat integral împrumutul primit de la Departamentul de Energie al SUA şi încă are lichidităţi de peste 760 milioane de dolari. ”Ne permitem chiar să supravieţuim unui dezastru natural, cum ar fi un cutremur în California sau insolvenţa unui furnizor, deci nu zburăm razant peste copaci. Bineînţeles, asta nu înseamnă că vom fi neatenţi cu lichidităţile noastre, dar rezervele noastre ne asigură supravieţuirea chiar dacă nu ne-am pricepe la managementul resurselor interne”, completează Elon Musk, CEO Tesla. Viitorul model accesibil de la Tesla va prelua partea frontală a fraţilor săi de gamă şi ţinteşte o autonomie reală triplă faţă de cea oferită de Nissan Leaf. Până atunci, japonezii ar putea îmbunătăţi la rândul lor autonomia lui Leaf, dar Tesla ar putea să aibă un produs mai competitiv atât din punctul de vedere al tehnologiei din dotare, cât şi din punct de vedere estetic şi al imaginii de marcă. Tesla lucrează deja cu Panasonic pentru dezvoltarea unei noi generaţii de acumulatori, iar producţia în volume mari la modelelor Tesla care vor debuta în 2016 va duce la un preţ şi mai redus al acestora.Via Automotivenews (înreg.)
La mine in comunitate deja au aparut 2-3 Volturi si o Tesla. Deja ma gandesc foarte serios cand voi schimba masina sa o dau pe electric. Mai am ceva timp pana atunci si poate intre timp bateriile vor evolua si mai mult fata de nivelul actual iar preturile se vor duce in jos. Oricum, viitorul suna bine.
Le vom vedea si asta dar nu cred ca in romania si in USA s-au in vest ca de ce sa fie romanul mai destept s-o ia inainte....
Ne va trebui a cladire noua dedicata numai pt ei.
Ori ca dai 90.000 $ pe un Tesla, ori ca tii la incarcat noaptea in garaj un Renault Zoe, se presupune ca ai un nivel de trai superior majoritatii. Deci nu sunt persoane care au grija zilei de maine. Dispun deja de o alta masina conventionala. Sunt oameni relaxati si nu vor sa fie globetrotteri cu o masina electrica. Pentru rutina zilnica 150 km prin oras sunt arhisuficienti. De aceea mi se pare mai adaptat un Zoe de clasa mica decat un Tesla, cel putin pe plan european. Cine ar vrea sa plimbe o barca de peste 5 metri prin oras, cand locurile de parcare sunt atat de greu de gasit?