Piața mașinilor electrice din Europa este în continuare condusă de către Tesla, cu Model Y. Pentru a patra lună la rând, modelul electric al mărcii americane a fost cel mai bine vândut model în segmentul său, cu 10.553 de unități vândute pe Bătrânul Continent în luna aprilie.
Model Y este urmat în acest clasament, realizat de JATO Dynamics și preluat de cei de la Profit, de către Volkswagen ID.3 pe locul 2, cu 6542 de exemplare vândute și Volkswagen ID.4 pe ultima treaptă a podiumului, cu 5913 unități comercializate.
Imediat în spatele acestor modele se află Skoda Enyaq cu 4393 de bucăți vândute, iar pe locul 5 se află Dacia Spring, cu 4191 de exemplare vândute și o creștere de 18% față de aceeași perioadă din 2022.
Cu toate acestea, Tesla Model Y a căzut până pe locul 17 în clasamentul general pentru luna aprilie, asta după ce modelul electric a fost în fruntea clasamentului în luna martie.
Simultan, datele furnizate de JATO Dynamics confirmă și performanța remarcabilă obținută de Dacia Sandero, cea mai vândută mașină din Europa în luna aprilie. un număr apropiat de cele oferite anterior de Data Force în urmă cu câteva zile.
Datele arată că modelul constructorului de la Mioveni a fost vândut în 18.659 de exemplare,Pe locul 2, potrivit datelor JATO, s-a situat Volkswagen T-Roc, cu 16.746 de exemplare, iar ultimul loc pe podium este ocupat de Opel Corsa, cu 16.578 de exemplare vândute în aprilie.
via Profit
Reparatia asta costa vreo 20.000 usd (asta la ei acolo unde e acasa, ca in romania oof, mai pui jumate in plus la costuri). Si mai si dureaza si reparatia mult timp.
La un accident modest, (nici macar luneta nu s-a spart)
D-api la un accident serios cand te arde unu in laterala cand goneste pe rosu in intersectie.
Oricat de mult as vrea sa apreciez masinile tesla, este dificil, avand in vedere ca este un produs de unica folosinta. Daca ar fi 10.000 euro, as intelege, dar nu cand e 50-60.000 euro
https://www.youtube.com/watch?v=sKGkG9duxxg
Se cheamă "common sense", ceva ce tu nu ai dacă îți pui problema asta.
Dar bine, eu fac service la reprezentanta, nu la baiatul de la coltul blocului care repara ce i se pare ochiometric ca nu e ok.
Tesla nu as lua, ca e durere de cap cu ea, dar sunt alte marci care fac masini de o calitate mai buna
Forumul asta e plin de ciudați.
Mai bine te intrebi de ce ești tu afectat? Măcar asta poți schimba…
Dacă ce ai spus este corect si reflectă realitatea, nu ar trebui sa ai nici o problemă si nici sa verifici voturile lui pește prăjit pro sau contra. Poate unii se vor inspira si vor alege sa-si facă o asigurare, până la urmă de aceea ai spus ce ai spus, si tu recomanzi asigurarea… eu asta am înțeles.
Referitor la model Y, se duce la vale (așa cum am estimat), model 3 este varză. Chiar dacă vorbim de 2 modele (ID 3 si 4), sunt următoarele, iar împreuna depășesc model Y, la fel locul 4 este tot din grup.
La general locul 17 spune tot pentru model Y (cădere de pe 1… uauuuu, asta de răsturnare, cine ar fi crezut?) si previziunile pentru lunile următoare, nu?
Este tot mai clar ca Tesla are probleme la vânzare chiar dacă au făcut reduceri masive si nu-i văd bine nici pana la sfârșit de an. Referitor la declarațiile lui Musk cu 5 milioane si 10 milioane pe an… ce să mai spun, revistele cu Spider man au mai multă realitate decât aberațiile respective.
Tesla trebuie sa confirme si sa supraviețuiască in condiții normale de piața… efecte WOW a trecut, s-au descurcat foarte bine, au demonstrat ca se poate face ceva, chiar respect munca si ce au reușit… problema pentru ei este că acuma lucrurile nu mai arată “electrizant” deloc, nu mai sta nimeni peste 12 luni pentru o Tesla, este pe stoc.
BMW nu a produs si nu produce nici o bucata pe stoc, totul este vândut la client final sau la dealer si anul asta vor vinde peste 2,8 milioane de masini anul acesta, Tesla vor trece cu ceva de 1,2 milioane… dar pot produce 2 milioane, deci nasol!!!
Nebunia cu statul la coada pentru a încarca, dacă ai unde, este comparabilă cu a sta la coadă să-ți încarci telefonul jumatate de oră măcar, inacceptabil pentru orice om normal.
Dumnezeule! Bambilicul asta (care se lauda cu sute de mii de km pe an) n-are nici cea mai vaga idee care e scopul asigurarii. Si mai exista (daca or fi voturi reale) 15 tampiti care ii sustin aberatia.
Fapt: Tesla cea mai vândută maşină pe 2 luni din an cu tot cu termice....
Ei: da, dar acum sunt locul 17 !
Fapt: Tesla cea mai vândută din cele electrice....
Ei: da, dar au panel gap. Dacia spring nu are panel gap
Fapt: Tesla este in top mondial pentru siguranţa auto, dacă nu chiar cea mai sigură
Ei: Da, dar dacă dă altul peste tine
Fapt: asigurarea Tesla este mai ieftină decât la maşini termice (USA)
Ei: da, dar vin piesele cu lunile de aşteptare
Fapt: Tesla au reţeaua de încărcare atât de vastă, încât au dat drumul să încarce şi maşini non Tesla
Ei: se stă la coadă cu orele ca să încarci
Numai minciuni... domnii Sheriff, Dutz, ...
Da poate acuma când vânzările la electrice o iau la vale, se mai liniștesc.
PS Tesla Y pe 17 in Europa de pe 1 mondial… așa prăbușire doar la bursă, si cine ar fi crezut.
Ai terminat cu vântul, ai început cu panourile solare? Bine că te adaptezi, e o dovada de inteligență. Poate ți-am supraestimat prostia.
Sigur, ai putea să recunoști că ai greșit, dar mândria și prostia merg mână în mână.
Referitor la panouri: nici aici nu ai dreptate. Da, se încarcă noaptea de la panouri. Mai exact ziua pui electricitate în rețea și noaptea consumi din rețea.
Unde locuiesc eu era chiar convenabil, până nu demult - primeam mai mulți bani pe electricitatea pe care o puneam în rețea decât plăteam pe cea pe care o consumam.
"Sigur, ai putea să recunoști că ai greșit, dar mândria și prostia merg mână în mână." :))))))
Și-a pus tac-tu fotovoltaice și te crezi expert auto. :;))))))
OMV??? De obicei zicea @Seriff ceva cu Kaufland, acum văd că boala e mai extinsă :))
Nici OMV nu e unde locuiesc eu.
Clientul este obligat sa plateasca o prima de asigurare nejustificata pentru ca produsul este de o inginerie de tip produs de unica folosinta.
In europa?! Noi traim in romania, nu ne intereseaza de aia. Ca in europa de vest aia traiesc mult mai bine. Masinile electrice la ei sunt mai ieftine ca in romania, cu mii de euro.
Cand o costa 1l de benzina 1.2 lei/litru mai adu vorba de europa. Cand curentul va fi 20 de bani/kwh, cand carnea va fi 6lei/kg, etc...
Si cand o tesla model y va fi 50.000 lei, atunci sa vorbesti de europa. Si cand casco pt tesla model y va fi 2000 lei/an.
Vezi că arunca un german o rablă. Ia-o tu.
In vest benzina e echivalentul a 8 RON.
@Alin: excelente precizari. De cate ori citesc asa ceva ma umplu de speranta si stiu ca totusi, nu e nimic pierdut si cretinii nu vor reusi, chiar daca-s multi si s-ar parea ca pot sa-si faca de cap. Nu e chiar asa. Imi vine in minte inca o intamplare recenta cu BudLight. Oameni ca noi reprezinta certitudinea ca dobitocilor n-o sa le iasa. Pentru ca nu suntem toti spalati pe creier, fara constiinta si fara judecata proprie. Hai ca se poate totusi. Doamne-ajuta!
Revenind on topic, mie imi place ca exista masini electrice. Sper sa fie cat mai multe si ieftine. Cand auzi 50.000 de eur pe un Megane, asta ar trebui sa starneasca injuraturi groase, d'alea de sofer de bascula indreptate spre Renault, nimic altceva. Sper sa le vad pe stoc, zeci de mii de masini electrice.
Deja se pare ca incepe sa se intample asta: ca tot am zis de Megane, zilele trecute am dat click pe o reclama de-a lor si am vazut ca erau cateva sute de masini pe stoc. Electrice doar. Sa le uram La mai mare! Sa li se strice bateriile in parcare! Asa sa le ajute Dumnezeu, Cel de care isi bat ei joc acum :)))
Cel care votează de pe toate telefoanele din aripa psihiatrie :))
Crezi ce vrei si vezi ce vrei… Electricele de astăzi au utilizare limitată ori de la o masina marea majoritate dorește flexibilitate, deci ori nu vrei ori nu poți sa înțelegi. Vânzările la electrice (cu tot cu subvenții) nu mai cresc, prețurile sunt cam la fel si tehnologia (aceasta Meca a electricelor) sta pe loc. Electricele au o singura problema si anume bateria, dar problema asta este esențială. Eu nu-mi iau mașină sa accelerez ca dementul in linie dreaptă, sau sa merg sub 100 ca rămân fără autonomie, ci sa-mi fac viața mai ușoară, sa ajung la mare la munte si unde am eu timp si posibilitatea sa merg.
Nu te mai obosi cu analiza evidentului, stai tu in grupurile de spălați pe creier ca sunteți suficienți, prea mulți chiar ;)
Balada unui creier mic :))
Din perspectiva românului, infrastructura de încărcare nu va fi disponibilă nici măcar în 2035, subiectul fiind complet futil.
Cine are de gând să țină pe lângă casă o a doua sau a treia mașină, utilă pe o rază de 30-50 km, își poate permite un moft, caz incompatibil cu acoperirea nevoii de transport.
Penibil, la cata propaganda se face, mai grav e ca full de Tesla si de Spring pe Olx.
Si vorbesc de masini relativ noi, cu vechime de maxim 2 ani, oare de ce?
Si-au dat proprietarii seama de tepele luate?
Trebuie sa spunem si sa recunoastem si partile negative - pe timp de iarna masina pierde cam 10 % - 15 % din autonomie si trebuie sa gestionezi viteza de deplasare cu maxim 130 altfel nu ajungi de la Bucuresti la Sibiu cu o incarcare la Bucuresti. Partea buna este ca exista acum, pe langa incarcatoarele Tesla de la Pitesti si incarcatoarele de mare putere din benzinariile apartinand marcilor mari prezentebin Romania. Daca doriti sa achzitionati o mașină Tesla puteti sa utilizați linkul meu de recomandare pentru a achiziționa un vehicul Tesla și obțineți o reducere de până la 1.250 RON. https://ts.la/veteleanu227919