Anul trecut, Tesla Model Y era liderul vânzărilor europene. Dar, eliminarea sau reducerea subvențiilor, acordate pentru achiziția de mașini electrice, a avut un impact foarte mare asupra modelului american.
La acest lucru a contribuit și greva docherilor din Suedia, care a afectat livrările.
Așadar, vânzările Tesla Model Y au scăzut cu 49%, la 10.582 de unități, în luna mai. Ceea ce înseamnă că de pe prima poziție, pe care o ocupa în mai 2023, Model Y a retrogradat pe locul 18 în topul vânzărilor europene.
Potrivit cifrelor preliminare, Volkswagen T-Roc ar fi pe primul loc în acest top, cu 19.748 de unități. Locul secund este ocupat tot de un model al mărcii din Wolfsburg, mai exact de Golf (19.333 unități).
Ultima treaptă a podiumului este ocupat de Dacia Sandero, cu 18.676 de exemplare (-10% față de mai 2023).
via Carscoops
https://www.facebook.com/reel/1097694924777923
Golfu-i Golf !
Unde-s focile cu creșteri exponențiale???
Eu v-am spus, de multe ori cu argumente… dar nu că-i ei sus și tare heil Hitler!!!
Dar trece… că-i doar o lună mai proasta, nu? ;)
Trece și de ultimul loc… că-i uzată moral :))
Pentru ce produce BMW masini electrice cu 4 motoare oare?
Astia salveaza planeta? Cu atat putere si 4 motoare electrice????
Nu ti-am vazut pe acolo comentariile, dar ai sarit repede la Tesla....
Ia zi, cum face BMW de tot scoate electrice pe banda rulanta?
Altfel intră în sevraj și medicamentele nu mai au efect.
https://www.automarket.ro/stiri/seful-bmw-m-viitorul-m3-electric-va-bate-totul-118573.html#
Si pentru ca le pasa de placerea voastra de a conduce:
https://www.automarket.ro/stiri/drumul-catre-condusul-autonom-bmw-primeste-aprobare-pentru-combinarea-118571.html
Eu nu ma intreb daca voi chiar sunteti prosti, pentru ca treaba e clara.
BMW cu 4 motoare electrice si condus autonom.... O marca care le promite la cocalarime motoare diesel si placerea si libertatea de a conduce....
@Dutz iesi la o bere cu dan_grc si mai povestiti despre motoarele diesel BMW de la viitorul M3
PS razi ca prostul… dar asta știa, dar nu-ți pasă că nu poți pricepe ce se întâmplă.
Vrei să spui ceva legat de ce eu am afirmat, nici o problemă, dar hai cu ceva relevant și argumentat. Lozinci și clișee la “alta masă”, o dai așa la nimereala că ești disperat și frustrat.
PS cu Dan aș ieșii la o bere oricând dacă vine prin America de Nord ;)
Eu ma mir ca a ajuns numarul unu la vanzari, ca tu ai zis ca nu are sanse.
Eu ma mai mir ca le-au dat pana la urma germanii voie sa isi faca fabrica la ei in tara. Sa faci fabrica de masini la germani si sa ajungi sa vinzi asa bine, este o realizare, oricat vreti voi sa para ca nu e.
Idea e destul de simple: voi tot cu troacele imputite circulati, in timp ce aia mai putin meseriasi au zeci de mii de euro sa isi ia masini.
Cu toate astea, nu stiu de ce dar ceva imi spune ca in ce priveste placerea de a conduce, o Mazda MX5 tot deasupra e. Ma refer la cea cu motor de 1.5 aspirat. Nici macar 2L. Cumva cei indragostiti de condus, de placerea pura la volan ar alege tot o Mazda in defavoarea oricarei electrice cu +1000 CP. Pentru ca serios, fara mistouri, ce mama dracului sa faci cu +1000 de cai? Ok, te duce in 2s la 100, inteleg asta. E si asta interesant, incitant. Dar dupa vreo 10 acceleratii de-astea in linie dreapta devine useless, pentru ca e doar atat, acceleratie puternica. Dar placerea de a conduce o masinuta ca MX5 se manifesta in fiecare secunda cat esti la volan. Ca te duci la piata sau in concediu pe drumuri serpuite, pe malul unui lac sau al marii. MX5 mi-a venit acum in minte pt ca e cam cea mai buna alegere la ora asta pt adevaratii impatimiti ai placerii la volan. Dar mai sunt si alte masinute asemenea, care un raport zambete/km infinit mai bun decat un bolid cu 1000 CP, mai ales unul electric.
Nici macar nu-s traditionalist. Nu-s nici impotriva evolutiei tehnologice, chiar nu-s, desi recunosc ca fac poante pe seama masinutzelor cu baterii pentru ca imposibil sa nu faci. Sunt un raspuns gresit la o falsa problema. Sunt intr-adevar de ras de multe ori. Dar nici macar nu e vb de asta aici. E vb de simplul fapt ca daca iti plac masinile, si presupun ca de aia suntem pe site-ul asta, atunci niciodata n-o sa te intereseze mii de CP. Distractia la volan nu tine de acceleratii care-ti rup gatul. Orice individ cu minime cunostinte in domeniu o sa confirme asta.
In plus, ești obișnuit sa râzi de propriul tău gaz metan sulfurat.
Dar de ce le raspund eu electrolilor?... De parca argumentele logice si tehnice ar conta pentru ei...
PS: am condus electrice si hibride. Toate sunt grele si f grele.
Mercedes EQE Sedan: 2355kg.
Diferența e de 20%. Însă bateriile plasate în podea pe toată suprafața oferă stabilitate mai mare decât un motor de câteva sute de kg plasat frontal.
Mici rautatii.
Dragul de a da in ceilalti.
Rafuiala.
Cam asta vezi in comentariile de mai sus.
Oameni buni, cred ca se poate si ceva mai pozitiv. Doar sunteti impatimiti si cunoscatori de masini.
Nu știu cum au unii impresia ca pot să recite o poezie despre electrice și lumea sa ii creadă pe cuvânt.
N-am condus Model S (doar 3 și Y), nici M5, dar sunt convins ca M5 se comporta foarte bine în curbe, mai bine decât Model S deși e mai grea.
Nu e poezie, e fizică și realitate:
Porsche 911 (2024) Carrera 3.0 - 1520 kg, Alpine A110 (2017) S 1.8 (300 CP) - 1140 kg (asta poezie!), Toyota Supra V 3.0 (382 CP) - 1542 kg, Mitsubishi Lancer Evolution X 2.0 (359 CP) - 1560 kg.
Ce să vezi, Rimac Nevera - 2150 kg iar Tesla S (670 CP) Dual Motor - 2069 kg.
Iar M5 are 2450 kg din cauza hibridizării, vechiul M5 facelift 2020 CS 4.4 V8 (635 CP) xDrive Steptronic avea 1825 kg.
Veniți cu aberații și când vi se atrage atenția că exagerați atacați la persoană și victimizați electricele săracele. Extaziați-vă cât vreți dacă vi le permiteți dar nu le promovați mincinos.
911 și Supra vs Nevera și S?
Te-ai uitat la dimensiuni, deșteptule?
Dar ăsta e nivelul, inepțiile trebuie să inunde orice contestare a fiarelor de călcat cu ”zero emisii”.
Europa vânzări 2024 Tezla:
Mai 2024: -35,9%
Ianuarie-mai 2024: -13,7%
Electrice mai 2024: -12%
Electrice ianuarie-mai 2024: +2%
Total mai 2024: -3%
Total ianuarie-mai: +4,6%
În ritmul ăsta se duce după Fisker și rămâne Edică șomer la postăceală, poate de acolo crizele.
Ia zi-ne, la diesel cum e?
Iti curge scuipatu' din gura de bucurie cand vezi taxe si interziceri noi.