Tesla Model Y, locul 18 în topul vânzărilor europene. Dacia Sandero pe 3

de Alexandru Monenciu
Marti, 25.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model Y a ajuns pe locul 18 în topul vânzărilor europene, în luna mai. Vânzările modelului cu zero emisii au scăzut cu 49%, la 10.582 de unități.

Anul trecut, Tesla Model Y era liderul vânzărilor europene. Dar, eliminarea sau reducerea subvențiilor, acordate pentru achiziția de mașini electrice, a avut un impact foarte mare asupra modelului american.

La acest lucru a contribuit și greva docherilor din Suedia, care a afectat livrările.

Așadar, vânzările Tesla Model Y au scăzut cu 49%, la 10.582 de unități, în luna mai. Ceea ce înseamnă că de pe prima poziție, pe care o ocupa în mai 2023, Model Y a retrogradat pe locul 18 în topul vânzărilor europene.

Potrivit cifrelor preliminare, Volkswagen T-Roc ar fi pe primul loc în acest top, cu 19.748 de unități. Locul secund este ocupat tot de un model al mărcii din Wolfsburg, mai exact de Golf (19.333 unități).

Ultima treaptă a podiumului este ocupat de Dacia Sandero, cu 18.676 de exemplare (-10% față de mai 2023).

via Carscoops

Comentarii (33)

  • Cum spuneam, multă vreme de acum trebuie menționat că Tesla Y a fost cel mai vândut în 2023, că se pare ca nu mai pupa nici top 10 .
    13 8
  • @spulacul, andreea, mihaela si altele: ia uitati fetelor, tehnologia viitorului. :))))

    https://www.facebook.com/reel/1097694924777923
    6 5
  • Diana Șosoacă
    Să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului !
    Golfu-i Golf !
    9 9
  • Cum??? Tehnologia viitorului, de pe 1 mondial pe 18 in Europa, unde-i plin de intelectuali care își iau electrice sa protejeze planeta.
    Unde-s focile cu creșteri exponențiale???
    Eu v-am spus, de multe ori cu argumente… dar nu că-i ei sus și tare heil Hitler!!!
    Dar trece… că-i doar o lună mai proasta, nu? ;)
    Trece și de ultimul loc… că-i uzată moral :))
    11 10
  • Genul de știri la care paraziții site-ului sar repede să vomite câte ceva, pe sistemul "vorbește și Ion ca și el e ok ". A, stai, lipsește stăpânul delfinilor, încă n-a simțit mirosul de Musk. Vine și el imediat, grămada cere vârf!
    8 7
  • Lol, mi-a luat-o înainte :))
    3 6
  • @dan_grc: vezi ca e un articol despre cel mai puternic M3 cu PATRU motoare electrice. PATRU.....
    Pentru ce produce BMW masini electrice cu 4 motoare oare?
    Astia salveaza planeta? Cu atat putere si 4 motoare electrice????
    Nu ti-am vazut pe acolo comentariile, dar ai sarit repede la Tesla....
    Ia zi, cum face BMW de tot scoate electrice pe banda rulanta?
    6 9
  • @Mihai
    Pe ala vizează sa îl cumpere peste 20 de ani. Dar momentan trebuie sa fie în gașca de băieți smecheri, care înjură electricele.
    4 7
  • Dutz "noaptea NU bate"
    Parazitul delfinilor nu ratează nici ocazie să ne spună ce proști suntem și el deștept, cum are el dreptate de fiecare dată, cum noaptea NU bate vântul, etc.

    Altfel intră în sevraj și medicamentele nu mai au efect.
    9 7
  • @dan_grc
    Pentru ca nu e cerere si o marca vrea sa salveze planeta:
    https://www.automarket.ro/stiri/seful-bmw-m-viitorul-m3-electric-va-bate-totul-118573.html#
    Si pentru ca le pasa de placerea voastra de a conduce:
    https://www.automarket.ro/stiri/drumul-catre-condusul-autonom-bmw-primeste-aprobare-pentru-combinarea-118571.html
    Eu nu ma intreb daca voi chiar sunteti prosti, pentru ca treaba e clara.
    BMW cu 4 motoare electrice si condus autonom.... O marca care le promite la cocalarime motoare diesel si placerea si libertatea de a conduce....
    @Dutz iesi la o bere cu dan_grc si mai povestiti despre motoarele diesel BMW de la viitorul M3
    6 10
  • Și în somn… de fapt ți-o iau înainte și multe specii mult inferioare oamenilor, deci, nimic special, toți știam asta ;)
    PS razi ca prostul… dar asta știa, dar nu-ți pasă că nu poți pricepe ce se întâmplă.
    6 6
  • Focă ce ești… spune-mi o postare în care am susținut dieselul în contextul in care povestim. Sau vrei electric de mâine și la camioane, tractoare etc.
    Vrei să spui ceva legat de ce eu am afirmat, nici o problemă, dar hai cu ceva relevant și argumentat. Lozinci și clișee la “alta masă”, o dai așa la nimereala că ești disperat și frustrat.
    PS cu Dan aș ieșii la o bere oricând dacă vine prin America de Nord ;)
    6 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! Delfinul turmentat!
    5 4
  • @dan_grc
    Cum spunea el, maestrul care si-a luat o troaca pentru ca nu poate mai mult.
    Eu ma mir ca a ajuns numarul unu la vanzari, ca tu ai zis ca nu are sanse.
    Eu ma mai mir ca le-au dat pana la urma germanii voie sa isi faca fabrica la ei in tara. Sa faci fabrica de masini la germani si sa ajungi sa vinzi asa bine, este o realizare, oricat vreti voi sa para ca nu e.
    Idea e destul de simple: voi tot cu troacele imputite circulati, in timp ce aia mai putin meseriasi au zeci de mii de euro sa isi ia masini.
    5 2
  • Bine-nteles ca oricat de nasoale sunt stirile despre electrice, singurul argument al focarimii e "da' uite ce putere are!" Am vazut pe unii amintind (in contextul lui Y care a cazut 18 locuri in top) de BMW M3 electric care ar avea PAAATRUUUUU PATRU PAAAAATRU motoare electrice. Extraordinar, bilibistrocizant, electrizant, vijeliizant.

    Cu toate astea, nu stiu de ce dar ceva imi spune ca in ce priveste placerea de a conduce, o Mazda MX5 tot deasupra e. Ma refer la cea cu motor de 1.5 aspirat. Nici macar 2L. Cumva cei indragostiti de condus, de placerea pura la volan ar alege tot o Mazda in defavoarea oricarei electrice cu +1000 CP. Pentru ca serios, fara mistouri, ce mama dracului sa faci cu +1000 de cai? Ok, te duce in 2s la 100, inteleg asta. E si asta interesant, incitant. Dar dupa vreo 10 acceleratii de-astea in linie dreapta devine useless, pentru ca e doar atat, acceleratie puternica. Dar placerea de a conduce o masinuta ca MX5 se manifesta in fiecare secunda cat esti la volan. Ca te duci la piata sau in concediu pe drumuri serpuite, pe malul unui lac sau al marii. MX5 mi-a venit acum in minte pt ca e cam cea mai buna alegere la ora asta pt adevaratii impatimiti ai placerii la volan. Dar mai sunt si alte masinute asemenea, care un raport zambete/km infinit mai bun decat un bolid cu 1000 CP, mai ales unul electric.

    Nici macar nu-s traditionalist. Nu-s nici impotriva evolutiei tehnologice, chiar nu-s, desi recunosc ca fac poante pe seama masinutzelor cu baterii pentru ca imposibil sa nu faci. Sunt un raspuns gresit la o falsa problema. Sunt intr-adevar de ras de multe ori. Dar nici macar nu e vb de asta aici. E vb de simplul fapt ca daca iti plac masinile, si presupun ca de aia suntem pe site-ul asta, atunci niciodata n-o sa te intereseze mii de CP. Distractia la volan nu tine de acceleratii care-ti rup gatul. Orice individ cu minime cunostinte in domeniu o sa confirme asta.
    5 3
  • Îmi place că vorbești din experienta. Sau e imaginație? Mai zi-ne cum e cu electrica în curbe.

    In plus, ești obișnuit sa râzi de propriul tău gaz metan sulfurat.
    4 5
  • @00:18 in curbe e cam cum e cu orice camion sau bolovan greu. Asta e de fapt unul din punctele forte la MX5 cu motorul mic: greutate totala pe la 970 kile. Si echilibrare perfecta a greutatii pe cele 2 punti.

    Dar de ce le raspund eu electrolilor?... De parca argumentele logice si tehnice ar conta pentru ei...

    PS: am condus electrice si hibride. Toate sunt grele si f grele.
    4 4
  • @cocalar hAUR
    Mercedes E Class 450D: 1970kg
    Mercedes EQE Sedan: 2355kg.

    Diferența e de 20%. Însă bateriile plasate în podea pe toată suprafața oferă stabilitate mai mare decât un motor de câteva sute de kg plasat frontal.
    3 4
  • @cocalar hAUR
    Tesla Model S are intre 2069kg și 2162kg.
    3 3
  • George Simion
    a scazut o luna? mare lucru! golful care costa la jumate s-a vandut doar dublu, dezavantaj golf!
    3 1
  • Incrancenare.
    Mici rautatii.
    Dragul de a da in ceilalti.
    Rafuiala.

    Cam asta vezi in comentariile de mai sus.

    Oameni buni, cred ca se poate si ceva mai pozitiv. Doar sunteti impatimiti si cunoscatori de masini.
    4 1
  • Andrei
    Noul M5 are 2400kg. Tesla e chiar ușoară in comparație.
    Nu știu cum au unii impresia ca pot să recite o poezie despre electrice și lumea sa ii creadă pe cuvânt.

    N-am condus Model S (doar 3 și Y), nici M5, dar sunt convins ca M5 se comporta foarte bine în curbe, mai bine decât Model S deși e mai grea.
    2 4
  • Vedeți de ce sunteți trolli? Pentru că explicitați cel mai favorabil caz particular ca și cum ar fi regula generală, cu intenția premeditată de a distorsiona realitatea.
    Nu e poezie, e fizică și realitate:
    Porsche 911 (2024) Carrera 3.0 - 1520 kg, Alpine A110 (2017) S 1.8 (300 CP) - 1140 kg (asta poezie!), Toyota Supra V 3.0 (382 CP) - 1542 kg, Mitsubishi Lancer Evolution X 2.0 (359 CP) - 1560 kg.
    Ce să vezi, Rimac Nevera - 2150 kg iar Tesla S (670 CP) Dual Motor - 2069 kg.

    Iar M5 are 2450 kg din cauza hibridizării, vechiul M5 facelift 2020 CS 4.4 V8 (635 CP) xDrive Steptronic avea 1825 kg.

    Veniți cu aberații și când vi se atrage atenția că exagerați atacați la persoană și victimizați electricele săracele. Extaziați-vă cât vreți dacă vi le permiteți dar nu le promovați mincinos.
    5 3
  • @kap de gumă
    Pai și tu compari mere cu pere și îți dă cu virgulă.

    911 și Supra vs Nevera și S?
    Te-ai uitat la dimensiuni, deșteptule?
    2 6
  • El compara și noul M5 cu vechiul M5 Competition. Pai... Nu e același lucru. O să fie și o versiune Competition a noului M5
    2 3
  • A explicat PMC la ce se folosește o mașină sport. Cine pricepe nu se leagă de dimensiunile mașinii doar ca să transforme în avantaj rezultatul chinuielii de a înghesui cât mai multe celule de baterie într-un șasiu care ar trebui să fie cât mai compact.
    Dar ăsta e nivelul, inepțiile trebuie să inunde orice contestare a fiarelor de călcat cu ”zero emisii”.
    5 3
  • Ești prost cu fier de călcat în Kap, precum fratele de suferință hAURist.
    3 5
  • Ceva a făcut scurtcircuit, poate e de la cifre, a propos de suferință:
    Europa vânzări 2024 Tezla:
    Mai 2024: -35,9%
    Ianuarie-mai 2024: -13,7%

    Electrice mai 2024: -12%
    Electrice ianuarie-mai 2024: +2%

    Total mai 2024: -3%
    Total ianuarie-mai: +4,6%

    În ritmul ăsta se duce după Fisker și rămâne Edică șomer la postăceală, poate de acolo crizele.
    2 3
  • @kap de gumă
    Scurtcircuit ai făcut in kap și de-aia nu vezi ca per total tot în creștere sunt. Deși ai și scris.
    Ia zi-ne, la diesel cum e?
    4 4
  • @15:42 fraiere, Diesel-ul nu face cifre bune de vanzari din cauza cretinismelor de norme europene. Si pentru ca nu mai e in oferta multor producatori. Din cauza acelorasi norme. Altfel era pe primul loc, asa cum ar trebui intr-o lume normala.
    Iti curge scuipatu' din gura de bucurie cand vezi taxe si interziceri noi.
    4 3
  • Vai Kap să aduci cifre când electricele-s viitorul. Pe lângă faptul că cifrele arată clar situația dezastruoasă și mai mult lipsă de perspectivă, se ignoră faptul că electricele nu au piața, atât de simplu este și de aceea nu se vând. Nu că-s mai grele sau alte chestii de genul. Omul nu are unde le încărca, omul nu vrea stresul autonomiei și cel mai important (dar focile n-au caracter să recunoască) este că omul nu vrea să iasă din zona de confort pe care ICE-urile o oferă (hibridele tot ICE-uri sunt, ca fără motorul pe combustie sunt niște trotinete inutile), DA sunt excepții care confirmă “teoria”. Până nu se găsește o altă baterie asta este, atât se poate, adică puțin, foarte puțin VS investii și costuri, propagandă etc. Se putea face totul cu nici 30% din costuri dacă nu erau foci peste tot care să mintă și să scoată din burta lozinci hitleriste.
    6 2
  • Alooo, diferența a fost că în 2023 au fost multe comenzi din 2022 care nu fuseseră furnizate
    2 0
  • Avand in vedere ce pret are un model Y ma mir ca este si in top 20. In continuare cele mai cumparate masini sunt cele pe carburant in special cele din grupul Vag conform https://www.odat.ro/. Modelele accesibile sunt in continuare vw golf, vw passat si skoda octavia
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru