Potrivit celor mai noi date furnizate de către Jato Dynamics, Tesla Model Y încheie primul trimestru din 2023 pe prima poziție în topul vânzărilor de pe Bătrânul Continent.
Vânzările modelului cu zero emisii au crescut cu 173%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Dacă trendul se păstrează, Tesla Model Y are șanse mari ca la final de an să se regăsească în top 5 cele mai vândute mașini din 2023.
A doua cea mai vândută mașină, în primul trimestru din 2023, a fost nimeni alta decât Dacia Sandero. Cu 60.202 unități comercializate, vorbim despre o creștere de 27% față de primele 3 luni din 2022.
Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen T-Roc, cu 54.960 de exemplare (+50%).
În ceea ce privește topul mărcilor auto, Volkswagen a încheiat primul trimestru al anului pe locul 1. Toyota și Peugeot au completat podiumul.
În intervalul ianuarie - martie 2023, europenii au înmatriculat 3.220.806 mașini noi, cu 17% mai multe decât anul trecut.
Mașinile electrice au reprezentat 13.4% din totalul înmatriculărilor.via Carscoops
Ma refer la primele doua modele din clasament. Dupa sunt valori normale as zice.
In imagine e Dacia Sandero, nu Spring.
Tesla vinde în Europa Model Y amatorilor de liniuțe urbane.
Restul producătorilor nu reușesc să se impună pe piață cu un model anume.
De-a dreptul fermecător e să constați ce bine vinde VW termice cu motoare dezvoltate în 2010 pentru că rolul capului este ca să nu te plouă în gât.
Se pare ca viteza cu care vine schimbarea e mai mare decat pot ei procesa informative.
Plus ca repet, cati proprietari au doar 1 masina electrica? Daca s-a vandut doar ca a doua masina e praf in ochi.
"Fully electric cars accounted for 13.4% of the total new car registrations in Europe in Q1 2023, with 430,700 units. This was the highest-ever first-quarter performance for BEVs"
Cât dacă astea sunt prima sau a doua masina, mai puțin important. Cei care le iau ca a doua masina, în trecut luau fumegătoare ca a doua masina.
In plus, dacă prin absurd toate cele 430.700 sunt a doua masina, am o veste rea pentru tine: lumea își permite, de obicei a doua masina e una mai ieftina.
In alta ordine de idei, nu m-as mira deloc sa fie false/mincinoase statisticile. Chiar nu ma mai mira nimic in ziua de azi, ba din contra - ma mir f tare cand mai intalnesc cate o persoana care nu minte cu ochii larg deschisi. Minciuna e un stil de viata pentru extrema-stanga care a acaparat europa si SUA. In fond, cine ar putea sa verifice acele statistici? :) Daca stangacii ar fi obligati sa spuna adevarul, socialismul ar disparea in juma de an.
Si nu, aceste cifre nu spun in niciun fel ca "viitorul e electric". Eu as spune ca vanzarile sunt modeste, judecand dupa ieftinirile Tesla si suventiile majore acordate de politicienii care-si tradeaza alegatorii si indeasa bani din taxe in buzunarul unor imbuibati. In numele religiei "eco".
Până atunci, pune bani deoparte ca vine taxa pe fumegătoare.
Aoleu, PMC e de dreapta :))
Uite o idee de dreapta: să conducă mașini doar cei care au succes în viață și își permit electrică. Pentru restul suplimentăm tramvaiele.
Și te rog să apreciezi că n-am zis să muncească la boier și să facă ciocul mic, cum ar fi fost înainte ca stânga politică să dea drepturi și celor mai puțin favorizați de soartă.
Economia nu funcționează după delirul săracilor. :)))) Scade cererea, se închid halele, faceți foamea, vă angajați la stăpân, faceți credite și reveniți în hală! :))))))))
On the other hand, sales of the closely-related Tesla Model 3 dropped by 40% in Q1 2023, proving once more that buyers prefer SUVs.
Altfel spus Model Y își “trăiește” gloria pana in Q4, când jurnaliștii manipulatori nu o sa aibă cum sa compare cu un început de 2022 in care au fost probleme mari cu componentele, fabricile au oprit producția in repetate rânduri, iar pentru Tesla anul trecut au crescut producția (cum era si planificat) in uzina din Germania.
Dacă totul ar fi roz nu s-ar reduce prețurile.
O sa mai fie creștere in Q2 fata de Q2/2022 si mai puțin probabil in Q3, iar in Q4 cam gata.
la 21.04.2023, 17:16
Common sense, imbecile, dobânzi mari = bani scumpi, târlani rupți în coor.
Piața de used cars din US e muertes, motiv pentru care Tesla scade prețul, cât să-l bată pe Fănică SH. Mai dă și în concurență, dar problema cea mare e să-l prindă pe fraier înaintea lui Fănică SH.
:)) Așa-i când lucrezi la manipulare! :)) Dar mie mi se rupe de jeguri!
Locul 1 şi 2 la modele.
Ce este mai impresionant decât locurile, sunt procentele !
Tesla model Y ... 178% !
La mărci
Tesla... 58%
MG... 112%
MG este o marcă 100% electrică, britanică ca istorie dar chinezească ca proprietari.
QED
Discover the MG range of electric, hybrid and petrol cars designed for the pure joy of driving.
Au 6 modele benzina… cel puțin.
totusi suv-urile ar trebui sa fie pe ultimele locuri daca am fi normali...asa ca trebuie interziceri pt fumigene!
Orice vă trece prin capul gol pare să aibă legătură cu interdicțiile. :)))))))
primul loc si ziua si noaptea!
Și ziua și noaptea.
Din ăștia 35% din 2025... azi 60% sunt hidro. :))))))
Consumul crește... cărbunii ard. :))))))))) Mai multe electrice, mai mult cărbune!!!!
deci 35%+45% verde!
Mesteci rahat aiurea!!!!
Cota de piață pe care Tesla o avea în California, unde mașinile electrice sunt cele mai populare, s-a redus în T1 cu 12,7% față de anul precedent.
Săptămâna aceasta, Elon Musk a declarat însă că va acorda prioritate creșterii vânzărilor în detrimentul profitului.
Destul de “VAG” pentru Musk, rămân in profit sau deja le da cu virgulă???
Pana acuma nu le-a pasat de vânzări? Așa este când te îmbeți cu apa rece si confunzi faptul ca unii si-au cumpărat jucării si a 3-a + masina in familie cu o cerere sustenabila.
Si încă nu au început sa-i lovească partea de garanții, service-uri. Una sa vinzi pe val, cu subvenții, totul nou/roz, si alta este sa ai in circulație milioane de masini cărora încep sa le mai cada una alta (nu spun ca Tesla sunt masini proaste), chestii normale.
Cum așa informație nu ajunge pe AM?
Doar creșteri bombastice???
Model 3 a scăzut cu 40% in T1!
40% este prăbușire nu scădere, mai ales ca s-au făcut mega reduceri si încă sunt subvenționate.
Sunt multe modele/producători care nu se descurca, piața are de toate, iar o publicație auto trebuie sa rămână obiectiva… le pui pe tapet pe toate si lași cititorul sa tragă concluzia, cel puțin teoretic.
Consecința e că producătorii consacrați nu vor mai putea vinde termice la prețuri fantasmagorice. SCAD PREȚURILE!!!! :)))))))
BMW se apropie de pragul de 3 mil de masini pe an, dar au peste 40 de modele (BMW, Mini, RR).
Clienții premium nu vor aceeași masina ca restul… cel puțin nu toți. Tocmai de aceea cred ca lucrurile se vor schimba (si nu in bine pentru Tesla)… după cum spuneam (nu este invenția mea), piața premium este limitată, de aceea nu prea mai auzi mare lucru de Rivian, iar Lucid este un fel de Raduciou, va “muri” speranță.
Audi sunt in criza mare de identitate si de poziționare… vom vedea. Pentru moment cel mai bine sta BMW, deșii nu îmi place ce naiba fac cu design-ul in unele cazuri.