Constructorul american de mașini electrice se poate lăuda cu cea mai bine vândută mașină la nivel mondial. Mai exact, este vorba despre Tesla Model Y, cea mai vândută mașină nu doar în Europa, dar și la nivel mondial, potrivit noilor date furnizate de JATO Dynamics. Modelul electric al mărcii deținute de Elon Musk și-a găsit 1.223.000 de clienți la nivel mondial în 2023. Asta înseamnă și o creștere de 64% față de nivelul din 2022.
Pe locul 2 la nivel mondial este Toyota RAV4, cu 1.075.000 de exemplare vândute și cu o scădere de 5% a vânzărilor față de 2022. Podiumul este completat de Honda CR-V, cu 846.000 de mașini vândute la nivel mondial și cu o creștere de 18% față de anul precedent.
În clasamentul mondial, niciun model european nu a prins primele 10 locuri, acestea fiind dominate de Toyota. Abia pe locul 20 se regăsește primul model de pe Bătrânul Continent, fiind vorba de Volkswagen Polo. Subcompacta germană s-a vândut în 364.000 de exemplare la nivel mondial, ceea ce reprezintă o creștere de 56% față de 2022.
De cealaltă parte, chinezii se pot lăuda cu modelul BYD Qin, care ocupă locul 12 în acest clasament cu 473.000 de exemplare vândute.
via Carscoops
E posibil sa nu mai fie vreo Tesla cea mai vanduta masina pentru ca s-au trezit multi producatori si trec si ei la electrice. Fiecare marca fura cate o bucatica din clientii de la Tesla. Daca ramanea doar Tesla pe piata cu full electrice, atunci in fiecare am aveam acelasi rezultate. Dar acum avem BMW cu o multime de modele full electrice, avem Audi etron, mercedes E...., Volvo XC40, Ex30, C40, chinezariile NIO, XPENG, BYD...Deci Tesla are concurenta mare acum. Oricum pe viitor vom vedea aceleasi stiri: masinile electrice vor detrona vanzarile de masini cu motoare termice, iar la diesel....sunt deja pe cale de disparitie. Unele tari nici nu mai au oferta la modele cu motoare diesel si e normal. Tarile evolueaza, baga si reguli legate de circulatia masinilor prin orase (dieselurile sunt interzise).
Directia e Clara, doar sa fii luminat sa o vezi. La tine e inca mult fum in cap de la diesel.
Tu ai caruta, altii cumpara masini.
Spre surprinderea unora, da Tesla model Y e cea mai vanduta masina in lume.
Si tot spre surprinderea unora niciun model European nu reuseste sa fie in top 10.
Nimic de mirare pentru mine, nici nu merita mincinosii sa prinda vreun loc.
Americanii le-au dat flit dupa dieslegate, doar europenii incerca sa ii tina pe linia de plutire.
Peugeot si altii sunt mult in urma chinezilor: BYD Seal 07 DM-i 2024 are 422 CP si autonomie vreo 2000 km. Si avand in vedere ca e PHEV, nu intra la taxe ca full electric. Deci chinezii ii vor depasi pe europeni in curand.
https://youtu.be/Xm5rT4EbjFI?si=rCaRv_1ruFvptut3
Deci europenii nu sunt in top 10 ca nu merita pentru ca sunt niste hoti, huoo, cu totii, Musk care manipuleaza bursa si investitorii si acum isi trage un salariu de 50 de miliarde e ok, dupa ce a promis vanzari de 20 milioane masini pe an, Toyota care a fost prinsa manipuland normele si testele de siguranta din ultimii ani iar e bine, mai gagautza copil ce esti, nimeni nu este imaculat, nici europenii, nici americanii, nici asiaticii, dar inteleg de ce-i aperi si pe chinezi, fara ei Volvo era langa Saab acu, mai shut the fuck up, ca esti ca o raie capreasca .
Si de ce atata ura pentru o marca care va vrea in siguranta?
Mai gagauta, pai daca sustinem BMW care face reclame interzise si blamam Volvo care face masini sigure, nu e de mirare ca muriti ca prostii si suntem in top (ca tot vorbim de topuri aici) la cei mai multi morti in accidente rutiere.
https://www.automarket.ro/stiri/romania-are-in-continuare-cea-mai-ridicata-rata-a-mortalitatii-in-accidente-112565.html
Vezi Dorele, la capatul celelalt e Suedia, ca acolo Volvo se vinde bine.
Model Y a “cules” un context, și cu siguranță Musk pe lângă faptul ca a făcut ceva ieșit din paradigme (este o chestie pozitivă) a beneficiat de o piață fără o concurență relevantă (din nou bravo lui, bravo Tesla).
Revenind la realitate, aproape 6 luni după… nasol, Tesla are nevoie de vânzări azi și în viitor și din păcate nu are. Acest titlu va avea valoare doar dacă este susținut de performanțe în vânzări (nu neapărat locul 1). Altfel spune, Tesla a sărbătorit evenimentul concediind 14.000 de oameni… restul este istorie, un foc de artificii sărbătorind anul nou… sărbătoare care nu poate fi explicată și justificată, totul artificial ;)
PS între timp se lansează modele electrice pe bandă rulantă pe toate piețele, este un moment mai mult decât sensibil, dacă nu se reușește schimbarea percepției și creșterea cotei de piață a electricelor vor fi consecințe nasoale. Eforturile sunt foarte mari… vezi BYD sponsor Euro… deșii mai nou ei vin și cu hibride. Posibil ca au înțeles limitele BEV-urilor pentru moment.
proprietarii chiar nu se simt rusinati cand intra intr-un dulap in oras?! chiar si electric..
Hai să vă dau eu una nouă: în 2024 Tesla a vandut cu 40% mai puține mașini decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Hahahahaha
Dacă tot s-a spart gașca pe Șpring, prostanii care au mușcat de unde își cumpără un șurup de șpring?!?
Nu poti face vanzari cand te adresezi la multi limitati asa cum nu putem scapa de cei ce fura de la PSD. Fix asa sta treaba. Hotii fura tot si iau troace diesel.
In tarile cu mai putina coruptie si oameni mai isteti, electricele sa vand bine: a se vedea Norvegia, Olanda, etc, tari cu experienta in domeniul auto electrificat.
Tesla nu va mai vinde asa multe masini pentru ca au aparut multi jucatori care si-au dat seama ca exista piata. BMW are vreo 10 modele full electrice. Audi si Mercedes au si ei destule. Kia, Hyundai....
Deci daca nu ar fi cerere, nu s-ar investi, asa cum nu se mai investeste in dieseluri pentru ca sunt moarte, cu o cota de piata sub electrice la ora actuala.
Au picat atat de repede, ca nici nu ati avut timp sa va treziti.
Hai sa vorbim cu cirese:
https://cleantechnica.com/2024/01/19/in-2203-electric-cars-outsold-diesel-cars-in-europe/
Deci o fi trecerea la electrice lenta, dar scaderea diesel e drastica. Acum cativa ani aveau peste 50% market share si acum sub 15%.
Deci degeaba faci valuri, ca tot puti.
Nu trebuie sa preia de la germani, ca ei oricum le dau tehnologie de zeci de ani.
VAG, BMW si Daimler au fabrici in China dinaintea Volvo, dar voi nu prea intelegeti cum sta treaba.
Si dupa ce Volvo a fost cumparat de chinezi, au scos niste modele foarte reusite.
Un XC90 vechi de 8 ani este peste un X5 din 2023. Deci germanii inca se chinuie sa ajunga undeva.
Cat despre motorizari, decat multe si proaste, mai bine 2 si bune.
Deci germanii fac reclama mincinoasa si va prostesc, iar voi continuati sa fiti prosti si sa ii ajutati sa vanda produse neconforme.
Succes la completat cu ulei si schimbat piese de la dezmembrari. Asta va e nivelul si meritati sa fiti prostiti de germani.
https://youtu.be/8a0tlp2E8iw?si=Il2Frgr5fD_XIHcJ
https://youtu.be/1CpdKeCvnwE?si=1pIxg2ONiBq6daie
https://youtu.be/1iwjISfgU8k?si=hvxZiTFuXd6jIsKU
https://youtu.be/zAyX8np0P28?si=OsuDEbu3lSZPvkWB
Oare cand o sa va treziti???
Tesla este în picaj la vânzări, dacă nu iese cu ceva competitiv este nasol. Cine nu vinde diesel vinde benzinare, hibride, BEV-uri… au flexibilitate. Ce are Tesla? Istorie de 3 ani!!!!
PS folosesc un benzinar de zi cu zi iar in concediu folosesc un diesel pentru ca tractez rulota și parcurg lejer 5.000 km într-o lună… ai tu alta recomandare?
acceleratia de benzinar nu se apasa cu ciorapeii de dama.