Deși americanii de la Tesla Motors întârzie publicarea unor fotografii oficiale și a datelor tehnice ale lui Model X, SUV-ul electric pe care marca de peste Ocean îl pregătesc deja de trei ani, clienții care au făcut precomenzi pentru versiunile inițiale Signature ale noului model au acces începând de astăzi la configuratorul acestuia. Iar ceea ce publică Tesla Motors în lista de date tehnice oficiale ale lui Model X șochează.
Cu un timp oficial de 3.8 secunde în modul normal de rulare și cu 3.2 secunde pentru 0-60 de mile/h (0-96 km/h) în Ludicrous Mode - echivalentul unui mod dinamic al unei mașini sportive, noul Tesla Model X va deveni cel mai rapid SUV de serie din istorie în momentul în care aceste date tehnice vor fi publicate oficial. Deocamdată, singurele dovezi ale acestor cifre vin din partea unui norvegian care are acces în avanpremieră la configuratorul modelului din postura de client al versiunii Signature. Pentru a se califica la un Model X Signature, un client trebuia să achite un avans de 40.000 de dolari ca rezervare.
În mod normal, Tesla solicită un avans de 2000 de euro pentru rezervarea unui Model S în momentul configurării. Dacă cifrele vor fi confirmate, Tesla Model X va avea capacitatea de a ajunge de la 0 la 100 km/h într-un timp asemănător cu cel înregistrat pe cronometru de modele precum Audi R8 V10 Plus, Lamborghini Huracan, McLaren 570S Coupe sau actuala generație Porsche 911 Turbo. Ca termen de comparație, un BMW X6 M face 0-100 km/h în 4.2 secunde, timp egal cu cel al lui Mercedes-Benz GLE 63 AMG S. Cel mai rapid SUV full-size de pe piață, Porsche Cayenne Turbo S, are nevoie de 4.1 secunde pentru 0-100 km/h.Pachetul Ludicrous, care le va da ocazia clienților lui Model X să ajungă în 3.2 secunde de la 0 la 60 de mile pe oră, costă 10.000 de dolari.
Pe lîngă cifrele de accelerație, capturile de ecran ne arată că autonomia lui Model X în versiunea cu baterie cu capacitatea de 90 kWh va fi de circa 390 de kilometri, iar viteza maximă atinsă de SUV-ul electric va fi de 250 de km/h.
via EVObsession
Eu din cate imi amintesc, acceleratia 0-60mph ( 0-96kmh) se refera la CAT DE REPEDE AJUNGE acolo .... nu caare e viteza maxima sau cat poate sa stea la 100kmh ....
Iti amintesti bine, eu n-am spus ca se refera la altceva, doar ca la un model de performanta nu conteaza doar asta, in ultima vreme a devenit parca singurul argument in promovarea Tesla.
E o masina care demonstreaza ca poti sa ai performante fara sa bei cisterne de "suc" si sa poluezi aerul , plus sa ai si stil cu un design superb , sa ai si comfort cat vrei tu si sa te coste si mai putin decat o masina normala. Nu ai nevoie de schimb de ulei, nu iti pusca pompe , nu se rup curele, nu se infunda injectoare din cauza benzinei proaste, nu iti pusca chiuloasa ca ai ulei si apa in amestec, nu crapa motoru ca ramai fara apa in radiator...
Asta e adevaratul argument de promovare al TESLA . Dar noi suntem prea primitivi sa admitem lucrurile astea.
Si asta e toata frumusetea TESLA . Pana acum toate masinile electrice aratau de parca cineva a mutilat un animal , i-au facut poza si l-au desenat cu roti, inguste, inalte, cu roti de tricileta, si urate cu spume, Plus o autonomie de ... 50km ?
Tesla nu e doar "performanta" - ala e unul dintre multele argumente ce definesc masina asta.
Ar trebui sa incepem sa ne deschidem ochii si sa ne uitam altundeva decat la BMW M , Merc AMG, Audi RS si alte alea.
E doar opinia mea si e dreptul vostru sa o contestati. Dar cred ca cei mai multi veti fi de acord cu mine :)
Zile bune !
Tesla inca nu poate sau nu vrea sa tina pasul pana la viteza maxima cu celelalte concurente din cauza autonomiei. Probabil ca poate face 0-200km/h in mai putin de 10s, dar daca lasa treaba asta la "liber" iti dai seama ca multi vor apasa pe pedala si se vor trezi in 5 secunde la 200km/h (la o depasire lansata), destul de periculos si pt sofer si pt baterie, momentan pt baterie.
E mult mai convenabil sa elimini complexitatea/greutatea cutiei de viteze si sa folosesti spatiul eliberat.
Cu motoare clasice nu ai de ales, daca ai avea o singura treapta, masina ar avea si acceleratie mica si top speed mic si consum mare. Doar cu motoare electrice poti elimina cutia in dauna acceleratiei la viteze mari.
Eu zic ca merita, in lumea reala nu ai nevoie de acceleratie puternica dupa 180 km/h.
PS: astept sa citesc o stire in curând despre 2,2 s , asa de fun doar.
Daca ai un regim de condus mai sportiv, nu parcurgi nici macar 300 km cu un plin.
In cazul ideal, intr-o tara cu multe statii de incarcare, tot ai de asteptat 45 min pentru o incarcare la 80 % din capacitate, sau 15 min sa inlocuiasca acumulatorul.
Nu vad cum o persoana normala la cap poate cumpara in conditiile actuale o astfel de masina.
In special in care deja exista oferte de hibrizi in ofertele trio-ului german.