Tesla a anunțat introducerea unor îmbunătățiri de performanță pentru cele două modele pe care le are în prezent în producție, pentru ca acestea să accelereze mai rapid de la 0 la 96 km/h. Îmbunatățirile sunt de natură hardware și software, motiv pentru care vor fi aplicate doar unităților care ies pe poarta fabricii începând din luna iulie.
Cel mai mare progres este înregistrat în cazul lui Model S 75, a cărui accelerație a fost îmbunătățită de la 5.5 secunde la 4.3 secunde. De asemenea, Model S 75D a câștigat o secundă și accelerează acum în numai 4.2 secunde.
În schimb, în cazul lui Model S 100D, creșterea de performanță este mai degrabă simbolică: 4.1 secunde în loc de 4.2 secunde. La rândul său, Tesla Model X a trecut printr-un proces similar care are ca rezultat o accelerație de 4.9 secunde în cazul lui Model X 75D (de la 6.0 secunde) și, respectiv, de 4.7 secunde pentru Model X 100D (de la 5.2 secunde).
În plus, Tesla a anunțat că introduce o nouă configurație pentru versiunea cu 7 locuri a lui Model X, care va fi disponibilă pentru 3.000 de dolari și care va permite creșterea spațiului pentru pasageri și pentru portbagaj.
Via Electrek
6 secunde, 4 secunde pentru o maşină destul de grea.... are o baterie mare pentru autonomie mare.... plus două motoare electrice... plus tot hardware ul pentru conducerea automată....
Şi asta fără să PAPE deloc oxigen din atmosferă, pe bandă rulantă, precum specimenele de sute de cai cu motor termic ....
Clar maşinile electrice bat toate maşinile termice. Preţul rămâne singura problemă
Problema masinilor electrice o reprezinta acumulatorii, ia cumpara dumneata o Tesla, si sa zici cum stai cu autonomia peste 15 ani sa zicem... Vedeti ca nu sunt tocmai ieftini acumulatorii, iar reciclarea lor nu este tocmai facila si ieftina.
Cand vine vorba de ecologie, totul e relativ. Nu exista ceva pe planeta asta care e construit complet ecologic. Chiar daca faci din lemn, taierea padurilor nu e tocmai ecologic.
Sa zici ca o masina electrica nu e ecologica pentru ca e facuta din metal, plastic si cauciuc este o cretinatate pentru ca si masinile clasice sunt facute tot din metal, plastic si cauciuc.
Concluzia este cat se poate de clara. O masina electrica este mult mai ecologica pe intreaga sa durata de viata decat una pe combustibil fosil deoarece nu arde un rezervor de benzina/motorina in mijlocul orasului pe saptamana.
Vedeti ca aceste analize sunt deja facute, dar din pacate randamentul energetic global al vehiculelor electrice nu este superior vehiculelor conventionale. Vedeti ca in aceasta analiza nu se ia in calcul ca majoritatea centralelor de energie electrica nu sunt deloc eficiente.
Singurul aport pozitiv pe care il au "electricle" este faptul ca reduc din poluarea fonica si la asa zise "noxe" din marile aglomerari urbane... Studiile arata ca folosirea exclusiv al vehiculelor electrice nu aduc beneficii din punct de vedere al efectului de sera, pentru ca in principal, producerea electricitatii asa cum este astazi dauneaza mediului.
Totul se rezuma la cum produci energia si randamentul stocarii ei.
Am facut pasi mari in privinta "electrificarii", dar inca nu este suficient, iar centralele "atomo-electrice" dauneaza grav ecosistemului...
Trebuie in primul rand sa realizezi ca rafinariile care produc benzina si motorina consuma si ele cantitati mari de curent electric.
In al doilea rand curentul nu e transportat cu cisterna care consuma si ea motorina.
Alt considerent ignorat este faptul ca masinile electrice sunt incarcate deobicei noaptea cand cererea de curent este mult mai mica iar cetralele electrice oricum produc curent dar care nu este folosit de nimeni si este practic irosit.
Mare atentie, nu toate analizele disponibile pe internet sunt corecte. Sunt unele care sustin acest argument altele care il neaga. Trebuie doar sa vezi si de catre cine a fost platit. Toate analizele care nu au fost "sponsorizate" de companii petroliere imi dau dreptate.