Maşinile electrice ocupă în prezent o cotă de piaţă aproape nesemnificativă la nivelul industriei auto, însă vânzările continuă să crească într-un ritm susţinut în fiecare an.
Acest lucru este evidenţiat în special în ţările din Vestul Europei, care acordă o serie de bonusuri atractive la achiziţionarea unei maşini ecologice.
Cea mai bună dovadă vine din partea Automotive Industry Data (AID), care a dezvăluit că Tesla Model S a reușit să bată la vânzări limuzinele premium germane Mercedes Clasa S, BMW Seria 7 și Audi A8, cu care se luptă la nivel de prețuri.
Astfel, în ţările din această regiune, din care fac parte şi Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Spania, Tesla Model S a înregistrat vânzări de 15.787 unităţi, depăşind la "mustaţă" Mercedes Clasa S, care s-a mulţumit cu numai 14.990 de comenzi. Implicit, Tesla Model S a învins şi alţi rivali mult mai bine poziţionaţi pe piaţă, precum BMW Seria 7 sau Audi A8.Evident, comparația dintre Model S și limuzinele premium germane se face mai ales la nivel de preț, acolo unde mașinile concurează pe același palier.
La nivel de segment, Tesla Model S se concentrează pe segment E (mare), acolo unde volumele reușite de reprezentanții mărcilor premium sunt net superioare modelului american.Este important de remarcat că o bună parte din vânzările Tesla din Europa sunt generate de Norvegia, care care asigură cele mai mari beneficii la achiziţionarea unui model electric. În acest stat, americanii au reuşit să comercializeze peste 4.000 de unităţi, adică mai mult de un sfert din vânzările înregistrate în Vestul Europei.
Via Autoplus
Personal (indiferent de ce se spune) pe Model S nu il vad ca pe un produs de lux si in nici un caz rival direct pentru S, serie 7, etc. Are caracteristici deosebite dar asta nu il face de lux.
Ma intreb...daca modelul asta n-ar fi profitat de bonusurile guvernamentale ce volum de vanzari ar fi inregistrat?
Mai degraba se pozitioneaza impotriva seriei 5, E klasse sau A6.
Se zvoneste ca aceasta relaxare fiscala va disparea incet incepand cu 2017. Atunci vom vedea care va fi situatia reala a vanzarilor Tesla, deoarece acum acestea sunt sustinute artificial din banii tuturor! Si atunci chiar va fi greu pentru Tesla sa supravietuiasca, deoarece profiturile se lasa inca mult asteptate.
PS si dieselurile au beneficiat (sau inca beneficiaza?) de stipendii guvernamentale si toata lumea era fericita
Faptul ca-i electrica compenseaza multe neajunsuri. Atat de mare e dorinta de schimbare. E un lucru bun.
Consider ca si tehnologie de viitor masinile cu hidrogen. Eu am facut acum cativa ani un experiment pe fosta mea masina, un Hyundai 1.5 pe benzina si i-am instalat un dispozitiv care genera hidrogen dintr-o sticla de 0,5 litri plina cu apa amestecata cu soda caustica. M-a ajutat un inginer electrician foarte priceput si iti spun ca functioneaza. Masina mea a mers cu hidrogen. Din motive de siguranta nu am facut probe pe drum...hidrogenul nu este ceva cu care sa te joci. Tehnologia este foarte simpla, daca e sa o luam asa, dar implementarea ei la scara globala ar afecta (prea) multe economii.
...intr-o prima faza pe masura ce iti citeam experimentul am avut impresia ca ai incercat cu vasul de inox :)). Apoi am vazut ca nu ai cazut prada minunii aleia.