N-a fost cea mai bună zi pentru Tesla Motors. După ce Consumer Reports a depunctat electrica Model S pentru câteva probleme de fiabilitate punctate de utilizatorii mașinii, presa din SUA scrie că funcția de pilotaj autonom, lansată de constructorul american acum câteva zile printr-un simplu update software la care au avut acces clienții din America de Nord, a început să dea rateuri.
Concret, există clienți Tesla care acuză, în unele cazuri cu dovezi video, că Model S "decide" de unul singur să părăsească autostrada atunci când rulează în funcția autonomă, mod care îi permite mașinii să vireze, să schimbe viteza de rulare și să schimbe liniile în mod automat.
Problema a fost sesizată de utlizatorii unuia dintre cele mai mari forumuri ale posesorilor Tesla Motors și a fost apoi confirmată în mai multe rânduri de posesorii lui Model S, care au oferit chiar și filme în care este subliniată problema. Nu este însă o neregulă comună, mulți alți utilizatori ai mașinii utilizând modul autonom de rulare fără a experimenta probleme reale.
Deși problema sesizată de utilizatori este una care a apărut pe nepregătite, Elon Musk, CEO-ul Tesla, anunțase încă din ziua lansării noii facilități că modul autonom de rulare nu este unul care să le permită șoferilor să ruleze ignorând complet ceea ce se întâmplă în fața lor.
"Șoferul nu este absolvit de responsabilități. Acest lucru se va întâmpla undeva în viitor, însă deocamdată vorbim de un sistem care lasă șoferul să fie responsabil pentru ceea ce se întâmplă cu mașina", spune Musk. Pe site-ul oficial al celor de la Tesla Motors, compania susține că sistemul de pilotaj autonom este "similar cu sistemul Auto Pilot pe care piloții de avioane îl folosesc atunci când condițiile sunt perfecte".
ai prins subtilitatea? Una e sa stii engleza alta sa-i cuprinzi fineturile.
dar lasa ca vei creste tu mare...
Daca avem in vedere ca nu demult X Space au avut un esec mult mai mare la lansarea unui satelit (daca nu ma insel) trebuie deasemenea sa intelegem ca tehnologiile de varf nu vin perfecte 100% din prima. De multe ori sunt necesari ani lungi si esecuri nenumarate pana se elimina toate defectele si treaba merge brici.
In cazul de fata mai trebuie tinut cont ca deplasarea in regim autonom depinde foarte mult de furnizorul de harti, de marcajul de pe drum, de conditiile meteo, senzorii folositi, etc etc. Eu cred c-or sa faca treaba buna pana la urma :)
Stirea asta cel putin intra la tabloide. E un fapt foarte divers si extrem de putin important, impachetat intr-o stire pentru a pastra atentia colectiva asupra subiectului.
E o conspirație vestică. Ce să facem dacă nu avem cu Lada... :)
Când GM și-a distrus singură bijuteria (fiindcă asta a fost și de aceea a atras nenumărați fani) EV1, mulți au sărit de fund ȋn sus că liderii corporației s-au lăsat convinși de “oculta” petrolului să renunțe la acel “spin ȋn coastele” belferilor carburanților. Dacă asta ar fi explicația plauzibilă, atunci de ce Tesla n-a fost presată să se preteze la același gest?...Oricum, paradoxal, ȋn prostia lor involuntară, GM-iștii au luat o decizie cum nu se putea mai bună (la momentul respectiv), ȋnsă fără efect de durată, ȋn primul rând asupra lor ȋnșiși…
Veți obiecta cu ardoare: “Ca producător auto, n-ai cum să te opui trendului mondial!”. Dar cine ȋi dă naștere? Prostimea planetară? De regulă, ea nu creează nimic “prin magia Puterii” și nici măcar nu judecă, ci doar consumă de-a gata orice i se apologizează ca fiind vital și senzațional; acum este luată cu binișorul, dar, ȋntr-un viitor nu foarte ȋndepărtat, i se va impune cu dreptul autorității…
Biocarburanții sunt soluția ideală sau “alternativa”, cu toate dezavantajele lor evidente! Voi susține până la moarte cauza lor...Armata SUA și NASA deja ȋi folosesc ȋn mod obișnuit. Mulți nu ȋnțeleg că, ȋn cazul biocarburanților, emisiile de gaze nitrice sunt…zero! CO2, CO, metanul și cloridionii contribuie la ȋncălzirea globală, restul de noxe (inclusiv NOx) fiind responsabile de fenomenul invers – răcirea globală, “ecranând” razele solare, plus că determină formarea smogului și provoacă ploi acide. Excesul de CO2 ar putea fi anihilat de o (re)ȋmpădurire masivă a planetei (o mare parte a lumii a ȋnnebunit cu propaganda “spațiilor verzi” – vax! iarba, florile și tufele nu sunt copaci!), pe când NOx…sănătate și virtute, n-au “leac” – un raport al Pentagonului, din urmă cu 12 ani, a anunțat un scenariu favorabil…răcirii globale, mai ales ȋn emisfera nordică. Zăpada din SUA, apărută ȋn zone ȋn care n-ar avea de ce să se aștearnă, nu vă spune nimic? Degeaba pedalează unii (chiar și savanții) pe varianta opusă; de fapt, noi vom suferi de frig și vom fi mai tot timpul acoperiți de nori (și la propriu, și la figurat). Nori care, mie, nu mi se par prea naturali…Cel puțin la noi, vara a ajuns să se arate doar ȋn august și, parțial, ȋn septembrie. Altădată, ȋncepeam să nădușim ȋncă din mai.
Către cel care ȋl “mustră” pe Sam: nu, Musk n-a vorbit “ȋn două moduri”, ci ȋnsuși…neobositul și (cam) prea puternicul inamic al omenirii și-a vărsat de-a dreptul ura năvalnică și neobosită, iar ȋn acest scop a ales mintea și gura lui Elon (The) Mask.
A, și vezi că, de-acum ȋncolo, Inexorabil va fi fiul păcii, deci nu va (mai) răspunde la niciun fel de provocări ;)
La acest nivel de inceput ar trebui ca numai intre orase sa se foloseasca unde benzile sunt marcate uniform si pe distante lungi.
Sunt sigur ca si pe strazi s-ar incurca.
@inexorabil Iti multumesc pentru ca aduci un plus de intelepciune in sectiunea de comentarii. Frica mea este sa ca vom sfarsi ca cei din filmul Idiocracy. In unele privinte, aceasta e directia in care ne indreptam.
N-am zis ca e o conspiratie ci ca Tesla are un PR extrem de puternic. Sunt sigur ca voi includeti stirile cele mai relevante si din avalansa de fapte diverse in legatura cu Tesla.
Apropo, o stire nu chiar despre Lada dar legate de Loganurile si Dusterele produse in Rusia sub sigla Renault: Toate componentele si subansamblele provin din Romania. In Rusia doar sunt ansamblate. Informatia provine din emisiunea lui Moise Guran de aseara.
Cu un pic de research si cateva teelfoane ar iesi o stire foarte prizata ce cred c-ar face inconjurul netului de la noi.
Cum ar suna un titlu de genul: Cat de rusesti sunt in realitate Dusterele produse in Rusia?
Cui i se pare banal si neinteresant titlul?
P.S. Sunt surprins placut ca acceptati feedback-ul de orice fel.
- EV a disparut si la presiunea sindicatelor si a furnizorilor traditionali....EV devenea o vaca de muls in care multi numai ajungeau la felia de tort. EV deschidea un trend in care servicii, furnizori de piese, o intreaga pleiada din post-vanzare era exclusa. Asta plus schimbari majore in intreg lantul tehnologic.
- Tesla nu e un producator cu istorie, e o companie care isi dezvolta relatiile pe parcurs si nu are de-a face cu cei deja prezenti in industrie. Si-a gasit locul, nisa de piata unde este luat totul de la zero: muncitori, ingineri, furnizori, servicii, etc....Nu deranjeaza pe nimeni ci doar pe cei care inca mai injura alternativa: dereglati ca Bob Lutz, mosulici ca CEO Mercedes ori simpli mancatori ca sam.
Biocarburantii...s-a mai discutat chestiunea dar treci cu vederea implicatiile majore din agricultura respectiv furnizarea de alimente. Sa nu intelegi gresit, n-am zis ca nu e o alternativa viabila dar trebuie sa fie si rezonabila. Scandalul de acum cativa ani din Mexic, criza porumbului iti spune ceva? Practic cetateanul de rand si-a vazut pretul la un aliment de baza aruncat in aer pentru ca productia din aceasta cereala lua drumul SUA fiindca americanul isi permitea sa plateasca. Iar ei nu. Alternativa ok dar trebuie cu grija administrata.
Întotdeauna am acceptat şi încurajat chiar criticile constructive şi civilizate :)
În ceea ce priveşte asamblarea din Rusia a maşinilor cu piese de la Mioveni, welcome to 2011 :) http://www.automarket.ro/stiri/moment-istoric-dacia-logan-mcv-devine-lada-largus-in-rusia-40140.html
baieti, când va face lumea amatori si pe lângă, tot constructiv o face, nu înseamnă că voi acceptati , ba chiar stergeti. Bine, fiecare vede numai ce vrea, dandu-si cate o medalie. Asta chiar este o stire banală, relatată intr-un anumiy fel, începând chiar cu titlul, "profesionalism", ce mai.
Ca sa vezi, nu aveti cu Lada, ei, dar mai bagati cu Skoda, firma aia "ceheasca" cum edita un impatimit de-al vostru. Sau vreo opinie la Deiselgate ar mai merge , sa mai aibă baietii ce sa comenteze.
Apropos, cum a fost la Tokyo, cum v-ati simtit?
Nu ca as sustine in vreun fel critica lui Ilici, stirea parandu-mi-se interesanta. Insa am cititi de curand pe un site de stiri o stire care anunta ca Renault a inceput demersurile pentru relansarea brandului Moscvici. Si asta mi s-a parut interesanta.... Poate investigati si ne dati mai multe amanunte....
PS:
Daca ati scris despre chestia asta si nu am remarcat eu, acceptati scuzele mele anticipate!
"My bad" in legatura cu Lada.
Cred ca imi amintesc c-am citit stirea dar n-am pricopsit sa dau un search sa vad ce-ati scris in legatura cu subiectul.
+1
http://www.automarket.ro/stiri/cea-mai-vanduta-masina-electrica-din-lume-se-conduce-singura-schimba-67035.html
"pentru o eroare"? E o chestiune foarte serioasa, foarte GRAVA, nu-i o simpla greseala ! Ce ar trbui sa asteptam sa intre cineva in copac, sa-si piarda viata, ca sa fie constientizata severitatea problemei?