Cariera de piaţă fantastică a modelului Tesla Model S în Norvegia continuă. Modelul electric al companiei americane reuşeşte să bată recorduri după recorduri pe o piaţă care pare căzută la picioarele modelelor de acest tip, iar dezvoltarea rapidă a infrastructurii şi numeroasele avantaje pe care le au cumpărătorii maşinilor electrice duc mai departe o poveste care acum câţiva ani părea de necrezut.
Conform cifrelor oficiale de vânzări din luna martie din Norvegia, Tesla a reuşit să vândă 1493 de exemplare Model S. Acest rezultat nu numai că pune modelul companiei californiene pe prima poziţie în calsamentul efectiv al vânzărilor, Model S adunând mai multe maşini vândute decât locul 2 (VW Golf) şi locul 3 (Nissan Leaf) adunate, ci mai multe decât atât: odată cu publicarea rezultatelor din a treia lună a anului, Model S devine maşina care s-a vândut cel mai bine într-o lună în toată istoria pieţei auto norvegiene. Conform statisticilor oficiale, Tesla Model S a depăşit un record care dura din 1986, atunci când Ford Sierra fusese cumpărat de 1454 de norvegieni fascinaţi de - pe atunci - noutatea Ford.
Rezultatul fantastic al modelului Tesla vine pe fondul onorării într-un timp foarte scurt în cursul lunii trecute a unui număr mare de precomenzi iniţiate de clienţii norvegieni în cursului anului trecut.
De altfel, în lunile ianuarie şi februarie Tesla Model S a adunat "abia" 600 de clienţi. Chiar şi aşa, totalul maşinilor pe care Tesla le-a pus în circulaţie în acest an, 2056, pune Model S pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor din această ţară. Cu o cotă de piaţă de 5.6%, vânzările lui Model S depăşesc vânzările întregii game Ford în Norvegia în primele trei luni ale anului 2014.Facilităţi şi explicaţii
Secretul cererii enorme de care se bucură Tesla Model S este legat de facilităţile pe care le primesc posesorii unei astfel de maşini în Norvegia. Astfel, la achiziţia unui Model S nu trebuie plătite taxele mari impuse pe această piaţă la achiziţia unei maşini (un BMW Seria 5 se ridică la acelaşi nivel de preţ cu taxe incluse), în timp ce parcările din centrul oraşelor sunt gratuite, staţiile de încărcare sunt utilizabile gratuit iar liniile expres de pe autostrăzi pot fi şi ele folosite de maşinile electrice.
via Cleantehnica
Asteptam si noi importatorii si guvernul sa ia atitudine pentru o schimbare de mentalitate si cladirea unei infrastructuri pentru masinile de acest tip.
Sunt curios cate se vor vinde pana la finalul anului. In ritmul asta trec de 10.000 de exemplare.
Cred ca in primul rand "romanasii nostri" trebuie sa ajunga la un nivel de trai comparabil cu cel al norvegienilor ca sa lase dieselurile puturoase.
Cu tot respectul cand nu iti permiti decat o masina de 7-8 000 eur (parca atat stiam ca e media aut. inmatriculate) poti sa visezi mult si bine la Tesla.
Am mai angajat 6 persoane si se lucreaza 20 din 24.
sunt oameni care au suficienti bani sa isi cumpere o astfel de masina;
sunt oameni moderati care se gandesc la mediul inconjurator dar si la buzunarul lor.chiar de au suficienti bani; oficialii Tesla au montat o retea de Superchargere; statul Norvegian ajuta cumparatorii unei astfel de masini si ii incurajeaza sa faca o astfel de alegere; banuiesc ca acum sa in psihicul uman mai este si faptul "astfel de masini nu le au toti" sunt oarecum mai exclusivisti .