Sistemul de frânare automată de urgență (Autonomous Emergency Braking - AEB), care permite mașinii să se oprească automat pentru a evita producerea unui accident, este disponibil în prezent pe numeroase modele, în special pe cele din segmentul premium.
Nu toate sistemele implementate de constructori funcționează însă la parametri optimi, iar ILNAS, un institut din Luxemburg care se ocupă de standardizarea, securitatea și calitatea produselor din acest atât a efectuat recent un test pentru sistemul AEB cu un Tesla Model S și Volvo S90.
Potrivit presei locale, sistemul AEB implementat pe Volvo S90 a oprit mașina la viteze de până la 60 km/h, în timp ce cel prezent pe Model S nu a funcționat nici măcar la viteze de 30 km/h.
Oficialii Tesla au pus la îndoială rezultatele testelor, întrucât nu au fost informați care a fost procedura de testare. În plus, aceștia afirmă că oficialii luxemburghezi au folosit un Model S construit în 2015.
"ILNAS a refuzat să ne ofere detalii despre test, inclusiv în privința protocolului de testare, așa că nu putem confirma validitatea sau acuratețea testului.
[...] Am obținut numărul de identificare al mașinii, iar aceasta a fost construită în 2015 și este înregistrată că mașina pentru închiriat în Germania", a precizat un purtător de cuvânt al Tesla.Via Electrek
asa, pe shestache