După o îndelungată așteptare, Tesla Model 3 a debutat pe piața europeană în luna februarie și a devenit rapid cea mai comercializată mașină electrică în Norvegia și Olanda, două dintre cele mai prietenoase țări cu modelele ecologice.
Totuși, Model 3 este apreciat la nivelul continentului, întrucât a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa în luna februarie, potrivit unor date sintetizate de compania de analiză Jato Dynamics la nivelul celor mai importante 22 de state, printre care figurează și România.
Astfel, Model 3 s-a comercializat în peste 3.600 de unități și a surclasat liderii din ultimii ani, Renault Zoe și Nissan Leaf. Între timp, Hyundai Kona Electric a ocupat poziția a cincea în acest clasament, în spatele lui BMW i3.
"Performanța lui Model 3 este remarcabilă, având în vedere că în mod normal astfel de rezultate apar la 4-5 luni după ce un model a ajuns pe stradă. Așa cum se întâmplă și în Statele Unite, Tesla reconfigurează piața auto și în Europa", spun oficialii Jato, în contextul în care Model 3 a avut vânzări mai mari inclusiv decât rivalii săi direcți cu motoare cu combustie internă, Mercedes-Benz Clasa C, Audi A4 și BMW Seria 3.
În total, vânzările de mașini electrice au crescut cu 92% comparativ cu luna februarie a anului trecut, la aproape 20.000 de unități.
Loc | Model | Unități |
1 | Tesla Model 3 | 3.630 |
2 | Renault Zoe | 2.884 |
3 | Nissan Leaf | 2.333 |
4 | BMW i3 | 1.998 |
5 | Hyundai Kona Electric | 1.754 |
Mitsubishi Outlander, lider incontestabil la PHEV
Între timp, Mitsubishi Outlander PHEV domina autoritar vânzările în segmentul modelelor plug-in hybrid, cu aproape 2.700 de unități în luna februarie.
Principalul rival rămâne versiunea PHEV a lui Volvo XC60, care a înregistrat purin peste 1.200 de clienți noi în luna februarie, în timp ce podiumul este completat de BMW Seria 5.
În ansamblu, vânzările totale au scăzut însă cu 2%, la 11.000 de unități.Loc | Model | Unități |
1 | Mitsubishi Outlander | 2.673 |
2 | Volvo XC60 | 1.233 |
3 | BMW Seria 5 | 953 |
4 | Kia Niro | 848 |
5 | Mini Countryman | 839 |
Toyota CH-R, lider la hibrizi
Toyota este de asemenea liderul incontestabil la vânzările de mașini hibride fără încărcare la priză. Cel mai bine vândut model din luna februarie a fost Toyota CH-R cu aproape 8.700 de unități, iar următoarele locuri au fost ocupate de Toyota Yaris, Toyota RAV4 și Toyota Auris.
Prima apariție non-Toyota din acest clasament este abia pe locul 5, acolo unde s-a poziționat Kia Niro. Vânzările totale din acest segment au crescut cu 14%, la 39.100 de unități.
Loc | Model | Unități |
1 | Toyota CH-R | 8.690 |
2 | Toyota Yaris | 8.122 |
3 | Toyota RAV4 | 4.976 |
4 | Toyota Auris | 3.268 |
5 | Kia Niro | 2.419 |
Via Jato
Pe mine cel puțin nu mă interesează electricele, nu-mi permit, nu avem infrastructură, deci pass.
De ce crezi că producătorii auto chinezi nu au atât de mult acces pe celelalte piețe auto, fiindcă băieții știu că odată ce chinezii intră, dau faliment unul după altul.
Ah, chinezii doar copie mașini, copie, dar oamenii nu au folosit motoare mari, cum fac europenii sau americanii, deci ar renta superb pe piața europeană.
Crezi că nu îi ține să facă design-uri auto proprii ? Îi ține și încă cum, însă nu vor să se complice cu treburile astea.
Deci, să nu începem cu venerarea lui Musk, ceea ce a făcut el, putea face orice firmă din lume, însă interesele au fost și sunt altele.
50.000 euro + second pentru o mașină electrică ar trebuii să fie floare la ureche, doar protejăm mediul nu? e prea mult. ?
Aw, păcat. Să înțeleg că așteptați până o să ajungă 9000 euro, așteptați mult și bine.
Dacă doriți service pentru Tesla, cel mai aproape de voi este la Viena, baftă la drum cu platforma.
Avem autostrăzi, infrastructura e bine pusă la punct, salariile sunt mari, facultățile produc viitori eminenți pe bandă rulantă, toți suntem afaceriști, patroni.
Suntem cei mai tari, la dat din gură desigur.
E doar o chestiune de timp pana incep si greii industriei sa treaca pe electrice. Dupa aceea o sa vorbim de motoarele cu ardere interna la fel de mult cat vorbim astazi de motoarele cu aburi.
Pe zi ce trece sunt tot mai convins ca ce am acum in ograda sunt ultimele masini pe benzina/diesel care le-am cumparat. Ma bucur ca mi-am facut damblaua. Viitorul va fi altul de acum incolo.
Paradoxal, singurul lucru care ma deranjeaza foarte tare la masinile moderne, electrice sau clasice, este invazia de electronica si controlul de la distanta la care sunt expuse. Odata cu avansul tehnologiei, nu mai sunt doar institutiile guvernamentale cele care au acces la datele personale. Organizatii, grupuri obscure sau doar persoane fizice pot oricand sa-ti sparga sistemul informatic si ajungi la mana lor 100%.
Absolut nimeni nu e invulnerabil la ora actuala. Dar daca ar fi sa ma dau pe mana cuiva, as paria pe mana americanilor in ceea ce priveste securitatea informatica.
In curand vom putea cumpara - si din Romania - HYUNDAI Kona EV si KIA e-Niro (autonomie cca. 425 km WLTP)....categorii mai accesibile - 30.000 Euro - cu prima de la stat de 10.000 Euro dedusa.
JAGUAR I-Pace si AUDI e-tron joaca in liga peste 75.000 Euro (fara deducerea de 10.000 Euro)....Va apare si MERCEDES EQC pe la sfarsitul anului curent....
Strangeti bani pentru ca AVETI PE CE SA-I DATI !!!!
Iar in ceea ce priveste AUTONOMIA - ea va ajunge:
- in 1-2 ani la 100-120 km WLTP pentru modelele benzina PHEV si
- 500-600-700 km WLTP in max. 2-3 ani....
Cine are rabdare va cumpara masinile EV sau PHEV cu noile tipuri de baterii - SOLID STATE - mai stabile si mai repede incarcabile decat cele actuale tip Li-Ion....
1) minim HEV care vor domina piaţa în următorii 5 ani - cele gen Toyota TNGA synergy, Nissan E-power, Renault E-tech
2) PHEV care vor domina piaţa în alţi 5 ani (în 10 ani) care vor face să ruleze toate maşinile electric în oraşe şi doar înafara pe hidrocarburi
3) EV vor domina piaţa în alţi 5 - 10 ani (în 15-20 ani) end of story pentru motoarele termice