Tesla Model 3 și-a păstrat prima poziție în clasamentul celor mai vândute modele electrice și în luna septembrie, după performanța similară obținută cu o lună în urmă.
De data aceasta, modelul constructorului american a avut 15.702 clienți noi, în scădere cu 10% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Recent, Tesla a confirmat că va comercializa unități Model 3 produse în China în unele țări europene, însă rămâne de văzut dacă acest lucru va avea un impact asupra vânzărilor.
De asemenea, Renault Zoe și-a păstrat locul doi cu 11.023 unități, corespunzător unei creșteri spectaculoase de 211%. Totuși, creșterea este una de conjunctură, în contextul în care în septembrie 2019 s-a trecut la un nou regulament pentru emisii, iar constructorii au "jonglat" cu înmatriculările pentru a epuiza stocurile vechi de mașini cu motoare cu combustie internă.
Marea surpriză este însă debutul promițător pe care îl are Volkswagen ID.3 la scurt timp după debutul livrărilor. Hatchback-ul electric a debutat direct pe locul 3 în topul european cu 7.897 unități.
Și aici există însă anumite circumstanțe, în contextul în care Volkswagen a primit deja circa 24.000 de comenzi ferme de la prezentarea inițială a modelului. Prin urmare, este posibil ca vânzările să intre pe o traiectorie descendentă după livrarea celor peste 24.000 de unități.
Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Hyundai Kona Electric cu 6.055 de unități și o creștere de 195%, în timp ce locul 5 îi revine "fratelui" Kia e-Niro cu 4.911 unități și o creștere de 520%, determinate de momentul în care cele două modele au devenit disponibile în Europa.
Fostul lider al segmentului, Nissan Leaf, ocupă acum doar locul 6, în fața lui BMW i3 și a lui Peugeot e-208, în timp ce top 10 este completat de Opel Corsa-e și Volkswagen e-Golf.
Via Jato
1) creşterea mare a tuturor (clar excepţie Tesla) care indică faptul că maşinile electrice sunt foarte dorite
2) ID.3 care în opinia mea, are şanse clare de a deveni locul 1 - iar aici bătălia cu Tesla se va duce pe două fronturi
2a) care vor putea să facă producţia cât mai mare (Tesla Berlin încă neterminată - se vede, VW produce mult prea puţine - sunt la început)
2b) care din cele două vor avea PUNCTE DE ÎNCĂRCARE ÎN TOATĂ EUROPA (exclus Rusia)
Dezamăgirea cea mai mare este că Tesla au dezvoltat o reţea de încărcare în SUA impresionantă, inclus zona "aglomerată" din Canada
dar în Europa - foarte încet şi foarte subţire
RUŞINE TESLA!
Dacă VW întrece ca nr maşini producţia Tesla şi găsesc MULŢI (nu unul, ci cât mai mulţi) parteneri pentru punctele de încarcare, VW au şansa de a câştiga Europa (minus Rusia), altfel dacă lasă Tesla să câştige în Europa.... o să le fie enorm de greu.
Tesla vinde deja pe cele 3 "continente economice", cum îmi place să le zic : SUA, Europa (UE, UK, Norvegia, Islanda, Elveţia), China
dar VW doar în Europa.