Tesla traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, însă aceasta contrastează puternic cu rezultatele obținute pe piețele internaționale în privința vânzărilor.
Model 3 a redevenit în luna iunie cea mai înmatriculată mașină electrică de pe Bătrânul Continent, cu 11.256 de unități, în creștere puternică de la cele aproape 3.000 de unități raportate pentru luna mai. Totuși, Model 3 nu s-a apropiat de recordul din luna martie, când a înregistrat peste 15.000 de unități.
Pe de altă parte, performanța realizată de Tesla Model 3 în luna iunie este cu atât mai importantă cu cât numărul total de unități înmatriculate este apropiat de cel obținut de principalii rivali de pe piață la un loc. Astfel, Renault Zoe, BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf au obținut împreună un total de 11.810 unități înmatriculate, cu numai 554 de unități mai multe decât a reușit singur Model 3.
Dintre acestea, Renault Zoe a fost a doua cea mai căutată mașină electrică a lunii iunie, cu aproape 4.800 de unități, în timp ce BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf s-au oprit în zona pragului de 2.500 de unități.
Loc | Model | Unități |
1 | Tesla Model 3 | 11.256 |
2 | Renault Zoe | 4.795 |
3 | BMW i3 | 2.478 |
4 | Volkswagen e-Golf | 2.294 |
5 | Nissan Leaf | 2.243 |
Mitsubishi Outlander, lider incontestabil la PHEV
Între timp, Mitsubishi Outlander rămâne modelul plug-in hybrid cu cele mai multe înmatriculări în Europa, cu 3.528 de unități, de aproape trei ori mai multe comparativ cu următoarele clasate, și anume Mini Countryman, Kia Niro PHEV, BMW Seria 2 Active Tourer și Mercedes-Benz Clasa E.
Loc | Model | Unități |
1 | Mitsubishi Outlander | 3.528 |
2 | Mini Countryman | 1.109 |
3 | Kia Niro PHEV | 1.010 |
4 | BMW Seria 2 AT | 922 |
5 | Mercedes-Benz Clasa E | 811 |
Toyota, lider la hibrizi
De asemenea, Toyota rămâne liderul de necontestat în segmentul hibrizilor, cu 4 modele în top 5.
În luna iunie, prima poziție a fost ocupată de Corolla cu peste 13.000 de unități, care a fost urmată de RAV4, C-HR și Yaris. Notă discordantă în acest top a făcut Range Rover Evoque cu puțin peste 3.000 de unități.Loc | Model | Unități |
1 | Toyota Corolla | 13.083 |
2 | Toyota RAV4 | 8.772 |
3 | Toyota C-HR | 8.678 |
4 | Toyota Yaris | 7.613 |
5 | Range Rover Evoque | 3.139 |
Via Jato
banii circula intre diviziile detinute (automotive, space, etc) apoi mai exista speculatiile la bursa, imprumuturi, subventii, etc
o solutie ar fi sustinerea pierderilor per unitate pana cand se atinge pragul de profitabilitate. N-ar fi nimic reinventat, Prius (si tehnologia sa) a trait ani de zile pe seama confratilor. Politica asta intinsa pe zeci de ani (tipic asiatica) se vede ca a avut roade.
Posibil ca si Tesla sa incerce asa ceva in conditiile valului electrificarii si a noilor mentalitati din piata.
Variantele cele mai probabile:
1) Germania - cea mai mare piata europeana;
2) Olanda - unde se asambleaza final o parte din masinile TESLA destinate Batranului Continent;
3) Franta - care si-a manifestat de mai multe ori dorinta....sa vedem si ...putinta....
Totusi ce mi se pare uimitor e "foamea" de masini electrice performante pe plan mondial.
Model S se vinde in America mai bine decat S Class, Seria 7 si A8 la un loc. In Europa Model 3 e la cateva sute de masini in spate la toata concurenta electrica cumulata la ora actuala. Eu cred ca asta spune foarte multe despre tehnologia americana. Oricat de mult ar critica unii compania asta, la sfarsitul zilei au inca sute de mii de clienti care asteapta cu cecul in mana sa-si ridice masinile.