Tesla Model 3, cea mai înmatriculată mașină electrică în Europa în luna iunie: sedanul american a surclasat Renault Zoe și BMW i3

de Daniel Popescu
Vineri, 26.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 a fost cea mai populară mașină electrică în Europa în luna iunie după ce a înregistrat un număr de înmatriculări aproape la fel de mare ca Renault Zoe, BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf la un loc.

Tesla traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, însă aceasta contrastează puternic cu rezultatele obținute pe piețele internaționale în privința vânzărilor.

Model 3 a redevenit în luna iunie cea mai înmatriculată mașină electrică de pe Bătrânul Continent, cu 11.256 de unități, în creștere puternică de la cele aproape 3.000 de unități raportate pentru luna mai. Totuși, Model 3 nu s-a apropiat de recordul din luna martie, când a înregistrat peste 15.000 de unități.

Pe de altă parte, performanța realizată de Tesla Model 3 în luna iunie este cu atât mai importantă cu cât numărul total de unități înmatriculate este apropiat de cel obținut de principalii rivali de pe piață la un loc. Astfel, Renault Zoe, BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf au obținut împreună un total de 11.810 unități înmatriculate, cu numai 554 de unități mai multe decât a reușit singur Model 3.

Dintre acestea, Renault Zoe a fost a doua cea mai căutată mașină electrică a lunii iunie, cu aproape 4.800 de unități, în timp ce BMW i3, Volkswagen Golf și Nissan Leaf s-au oprit în zona pragului de 2.500 de unități.

Loc Model Unități
1 Tesla Model 3 11.256
2 Renault Zoe 4.795
3 BMW i3 2.478
4 Volkswagen e-Golf 2.294
5 Nissan Leaf 2.243

Mitsubishi Outlander, lider incontestabil la PHEV

Între timp, Mitsubishi Outlander rămâne modelul plug-in hybrid cu cele mai multe înmatriculări în Europa, cu 3.528 de unități, de aproape trei ori mai multe comparativ cu următoarele clasate, și anume Mini Countryman, Kia Niro PHEV, BMW Seria 2 Active Tourer și Mercedes-Benz Clasa E.

Loc Model Unități
1 Mitsubishi Outlander 3.528
2 Mini Countryman 1.109
3 Kia Niro PHEV 1.010
4 BMW Seria 2 AT 922
5 Mercedes-Benz Clasa E 811

Toyota, lider la hibrizi

De asemenea, Toyota rămâne liderul de necontestat în segmentul hibrizilor, cu 4 modele în top 5.

În luna iunie, prima poziție a fost ocupată de Corolla cu peste 13.000 de unități, care a fost urmată de RAV4, C-HR și Yaris. Notă discordantă în acest top a făcut Range Rover Evoque cu puțin peste 3.000 de unități.

Loc Model Unități
1 Toyota Corolla 13.083
2 Toyota RAV4 8.772
3 Toyota C-HR 8.678
4 Toyota Yaris 7.613
5 Range Rover Evoque 3.139

Via Jato

Comentarii (6)

  • Lucian
    Un Tesla Gigafactory in Europa, sa mai scada pretul in euro...?
    5 3
  • Hoțoman mare nenea Musk ăsta! Model 3 se vinde în draci si el spune ca merge pe pierdere.Bună gluma! Probabil asa evită niste taxe...
    6 6
  • @Ev

    banii circula intre diviziile detinute (automotive, space, etc) apoi mai exista speculatiile la bursa, imprumuturi, subventii, etc

    o solutie ar fi sustinerea pierderilor per unitate pana cand se atinge pragul de profitabilitate. N-ar fi nimic reinventat, Prius (si tehnologia sa) a trait ani de zile pe seama confratilor. Politica asta intinsa pe zeci de ani (tipic asiatica) se vede ca a avut roade.

    Posibil ca si Tesla sa incerce asa ceva in conditiile valului electrificarii si a noilor mentalitati din piata.
    6 1
  • Dupa ce a anuntat ca mai viseaza profit abia peste 1 an si jumatate, dupa ce a anuntat ca tocmai i s-a devalorizat bula de sapun cu 5 miliarde, dupa ce a anuntat ca a avut pierderi de 400 de milioane, ce sa vezi? Masinile se vand in draci, totul merge struna. Nu stiu... nu vi se pare ca e o problemutza pe undeva, un elefantzel in camera, de care nimeni nu vrea sa vorbeasca? :P
    9 9
  • ACE - Craiova
    La sfarsitul anului 2019, cel tarziu inceputul anului 2020, se va anunta locatia fabricii TESLA din Europa.
    Variantele cele mai probabile:
    1) Germania - cea mai mare piata europeana;
    2) Olanda - unde se asambleaza final o parte din masinile TESLA destinate Batranului Continent;
    3) Franta - care si-a manifestat de mai multe ori dorinta....sa vedem si ...putinta....
    9 0
  • Tesla sigur are profit pe gamele superioare din Model 3. Acum, ca da banii inapoi la SpaceX si altor investitori, e normal. Doar nu-s prosti sa plateasca taxe cand ei au datorii garla si cu putin timp in urma mai aveau 18 luni pana la insolvabilitatea financiara.

    Totusi ce mi se pare uimitor e "foamea" de masini electrice performante pe plan mondial.

    Model S se vinde in America mai bine decat S Class, Seria 7 si A8 la un loc. In Europa Model 3 e la cateva sute de masini in spate la toata concurenta electrica cumulata la ora actuala. Eu cred ca asta spune foarte multe despre tehnologia americana. Oricat de mult ar critica unii compania asta, la sfarsitul zilei au inca sute de mii de clienti care asteapta cu cecul in mana sa-si ridice masinile.
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru