În prezent, Tesla Model 3 este al doilea cel mai bine vândut model al mărcii la nivel european, după Tesla Model Y. Recent, Model 3 a primit și un facelift care aduce un design proaspăt al părții frontale, precum și un habitaclu reconfigurat și cu o izolare fonică mai bună.
Cu toate acestea, prezența lui Tesla Model 3 pe piața din Europa și nu numai este pusă în pericol. Există posibilitatea ca, în viitorul apropiat, modelul electric să dispară din gama producătorului american pe anumite piețe. Acest lucru este cauzat de eliminarea subvențiilor de stat pentru Model 3, din cauza faptului că mașina și mai multe componente ale sale sunt produse în China, potrivit unei analize realizate de Profit.ro.
Din cauza eliminării subvenției, vânzările lui Model 3 au scăzut cu 70% în luna noiembrie pe piața din Germania, țară care tocmai a anunțat că va renunța la subvenționarea mașinilor electrice noi. De asemenea, în Franța, Tesla Model 3 nu este trecut în registrul modelelor care beneficiază de subvenție din partea statului. Asta pentru că Franța nu va mai subvenționa mașini electrice produse în China, din cauza nivelului mare de emisii de dioxid de carbon.
Până acum, Tesla Model 3 a fost vândut în 20.000 de exemplare în Franța, ceea ce reprezintă 12% din vânzările totale de mașini electrice din această țară. În același timp, Tesla Model Y, care este produs și în Germania, a fost vândut în peste 32.000 de bucăți, de unde rezultă o cotă de aproape 20% pe piața electricelor din Franța.
La final, Tesla Model 3 nu va mai beneficia de subvenție nici pe piața din Statele Unite pentru exemplarele cu baterii produse în China.
Dacă vânzările lui Tesla Model 3 vor scădea dramatic, atunci este foarte posibil ca acesta să fie înlocuit de un nou model mai mic. Tesla are în plan să lanseze un model compact mai mic, care ar putea fi botezat Model 2.
via Profit
Concluzia pe care o trag este căăă... LUMEA ARE BANI, iar subvenițiile nu-și au rostuul..
Foarte interesant..
Era doar o chestiune de timp până când subvențiile pentru mașini electrice vor fi eliminate
Tesla: deocamdată doar Model Y e produs în Germania. Se aude că vor produce și viitorul Model 2 sau cum se va numi. Însă în buna tradiție Tesla ăsta va fi pe piața în 2030+.
doar noi "subventionam" viitorul cu o suma ok..
Olanda: 12000
Franta: 5000-7000
Spania: 1900-5500
La astea se mai adaugă și reduceri de taxe.
Hai cu programul Rabla, sărăcie :))
Cat să mă țină abureala?
Tesla și toate electrice trebuie să înfrunte condițiile reale de piață iar fără subvenții inepte… praf și pulbere de miliarde de euro.
Apropo, în Mexic este pe pauză giga construcția… nasol, cine ar fi bănuit așa ceva ;)
Elon Musk said Tesla Inc. is still planning a vehicle factory in Monterrey, Mexico, but isn't ready to go “full tilt” on its construction because of the state of the global economy.
No tengo dinero… ca-m cumpărat Twitter să-mi “ung” egoul.
Si nu mai produce 20 mil/an in 2030? Trist ca unii chiar l-au crezut…
Nu ca mi-ar pasa foarte mult, dar sunt puțin curios cum o s-o dea la întors UE cu 2035, doar vise!!!
Nu 12.000, că atunci ar fi avut ei cea mai mare pomană pentru electrice, nu România, cu 11.400 EUR.
In alta ordine de idei, cand a renuntat Elon vreodata asa de repede?
Apropo, daca subventiile astea s-ar fi dus in productie si nu in produse, Europa ar fi fost mult mai aproape de China in materie de masini electrice decat este acum. Doar Germania a spart peste 10 miliarde euro pe subventii pentru electrice in ultimii ani. De 10 miliarde s-ar fi facut vreo 3-4 fabrici de baterii pe actualele tehnologii. De cele 30-40 miliarde in subventii pentru electrice la nivel de UE, s-ar fi facut cate o fabrica in fiecare tara care are ceva tangenta cu industria auto plus ceva "rafinarii" pentru materii prime indispensabile.
Desigur, toate astea in conditiile in care chiar credem ca viitorul este al masinilor electrice. Aproape sigur viitorul nu va apartine actualelor tehnologii de baterii dar asta e o alta discutie.
„Trevor Milton a mințit investitorii iar și iar - pe rețele sociale, la televizor, în podcast-uri și în scris. Sentința de astăzi ar trebui să fie un avertisment pentru fondatorii de startup-uri și executivii corporațiilor de oriunde - „Prefă-te până reușești” nu este o scuză pentru fraudă, și dacă induci în eroare investitorii, vei plăti un preț mare”, a spus procurorul Damian Williams.
Urmează Musk… diesel gate va părea copil mic ;))