Tesla Model 3 ar putea să dispară din Europa, din cauza retragerii subvențiilor de stat

de Tiberiu Safta
Luni, 18.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3, al doilea cel mai popular model al mărcii americane în Europa, riscă să dispară din ofertă în viitorul apropiat. Asta din cauza retragerii subvențiilor de stat pentru acest model, care este produs în China.

În prezent, Tesla Model 3 este al doilea cel mai bine vândut model al mărcii la nivel european, după Tesla Model Y. Recent, Model 3 a primit și un facelift care aduce un design proaspăt al părții frontale, precum și un habitaclu reconfigurat și cu o izolare fonică mai bună.

Cu toate acestea, prezența lui Tesla Model 3 pe piața din Europa și nu numai este pusă în pericol. Există posibilitatea ca, în viitorul apropiat, modelul electric să dispară din gama producătorului american pe anumite piețe. Acest lucru este cauzat de eliminarea subvențiilor de stat pentru Model 3, din cauza faptului că mașina și mai multe componente ale sale sunt produse în China, potrivit unei analize realizate de Profit.ro.

Din cauza eliminării subvenției, vânzările lui Model 3 au scăzut cu 70% în luna noiembrie pe piața din Germania, țară care tocmai a anunțat că va renunța la subvenționarea mașinilor electrice noi. De asemenea, în Franța, Tesla Model 3 nu este trecut în registrul modelelor care beneficiază de subvenție din partea statului.

Asta pentru că Franța nu va mai subvenționa mașini electrice produse în China, din cauza nivelului mare de emisii de dioxid de carbon.

Până acum, Tesla Model 3 a fost vândut în 20.000 de exemplare în Franța, ceea ce reprezintă 12% din vânzările totale de mașini electrice din această țară. În același timp, Tesla Model Y, care este produs și în Germania, a fost vândut în peste 32.000 de bucăți, de unde rezultă o cotă de aproape 20% pe piața electricelor din Franța.

La final, Tesla Model 3 nu va mai beneficia de subvenție nici pe piața din Statele Unite pentru exemplarele cu baterii produse în China.

Dacă vânzările lui Tesla Model 3 vor scădea dramatic, atunci este foarte posibil ca acesta să fie înlocuit de un nou model mai mic. Tesla are în plan să lanseze un model compact mai mic, care ar putea fi botezat Model 2.

via Profit

Comentarii (21)

  • Cred ca sunt multe alte modele ( pana la Tesla Model 3) in pericol sa dispară din cauza subvențiilor tot mai mici. De fapt ( iată ca și eu cad în capcana titlului) nu subvențiile sunt problema , ci preturile aberante !
    18 1
  • Trilulilu
    În sfârșit pomenile dispar. La cât mai puține subvenții!
    15 2
  • Rămâne Model Y.
    4 9
  • pe stoc
    11 3
  • Clique
    Interesant, model 3 riscă să dispară de pe piață, în timp ce modelele mai scumpe rămân.

    Concluzia pe care o trag este căăă... LUMEA ARE BANI, iar subvenițiile nu-și au rostuul..
    Foarte interesant..
    Era doar o chestiune de timp până când subvențiile pentru mașini electrice vor fi eliminate
    10 0
  • Andrei
    Mi se pare corect să nu fie subvenționate modelele produse în afara UE.
    Tesla: deocamdată doar Model Y e produs în Germania. Se aude că vor produce și viitorul Model 2 sau cum se va numi. Însă în buna tradiție Tesla ăsta va fi pe piața în 2030+.
    7 1
  • Mircea Badea
    nu cred aceasta "stire". subventiile prin europa sunt inexistente sau foarte mici, nu e ca in romania.

    doar noi "subventionam" viitorul cu o suma ok..
    7 0
  • Andrei
    Nici nu trebuie sa crezi, ca nu ești la biserică. Trebuie sa te informezi.
    Olanda: 12000
    Franta: 5000-7000
    Spania: 1900-5500

    La astea se mai adaugă și reduceri de taxe.
    6 3
  • @Clique
    Model 3 nu e produs în Europa. Unii pe aici au probleme să înțeleagă un text simplu.
    6 3
  • Sfântul Javelin
    Foarte bine că se diminuează drastic subvențiile într-o țară săracă ca Românica, păi ce noi ne comparăm cu Franta3 și Germania. Să dispară specula cu gunoaiele spring de pe olx și autovit, portiță de sămsăreală pentru unii șmecheri.
    6 2
  • Cătălin
    Cum adică vânzările au scăzut în Noiembrie pt că "autoritățile" au renunțat la subvenție in Decembrie? Și chiar de-ar fi așa, are grija Elon sa rezolve problema
    2 2
  • Catalin
    Chinezii produc mașini electrice producând emisii de carbon???? Și europeanul cum produce, cu biscuiți? Și pt o shaorma produci carbon dar europeanul este verde, mama lui de european
    8 4
  • Electrocutatu'
    Sărăciilor, ce vă mai excitați că moare capra vecinului :))
    6 4
  • Electrocutatu'
    "În sfârșit pomenile dispar"
    Hai cu programul Rabla, sărăcie :))
    3 2
  • spaclu lu manole
    Total de acord cu disparitia subventiilor. De fapt a fost un motiv in plus pentru producatori sa creasca pretul real al masinii cu suma subventiei. In plus, as vrea enorm de mult ca tot ce se importa din china sa aiba un procent obligatoru de productie de componentne in Europa. Sa-i vad pe baietii galbeni cum mai misca atunci in front.
    1 0
  • Au scăzut în Noiembrie ca așa am spus eu… (şi n-am fost singurul) ;)))
    Cat să mă țină abureala?
    Tesla și toate electrice trebuie să înfrunte condițiile reale de piață iar fără subvenții inepte… praf și pulbere de miliarde de euro.
    Apropo, în Mexic este pe pauză giga construcția… nasol, cine ar fi bănuit așa ceva ;)
    Elon Musk said Tesla Inc. is still planning a vehicle factory in Monterrey, Mexico, but isn't ready to go “full tilt” on its construction because of the state of the global economy.
    No tengo dinero… ca-m cumpărat Twitter să-mi “ung” egoul.
    Si nu mai produce 20 mil/an in 2030? Trist ca unii chiar l-au crezut…
    Nu ca mi-ar pasa foarte mult, dar sunt puțin curios cum o s-o dea la întors UE cu 2035, doar vise!!!
    3 7
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Vântul și Tesla... Obsesia de a avea dreptate chiar și când e evident ca nu ai. Nasol caracter. Cred ca ești sufletul petrecerilor :)) nevasta ai?
    8 5
  • Nu suntem nici la biserica lui Musk, informarea corectă despre subvenția din Țările de Jos (Olanda) este 2.950 de euro.
    Nu 12.000, că atunci ar fi avut ei cea mai mare pomană pentru electrice, nu România, cu 11.400 EUR.
    5 0
  • Cata fericire pe unii ca nu se mai dau subventii, fantastic. Mai baieti veseli, aveti timp sa credeti vreo secunda ca tara asta va merge mai bine din acest motiv? Hai sa fim rezonabili, banii vor ajunge in campanii electorale sau in trotuare si borduri.
    In alta ordine de idei, cand a renuntat Elon vreodata asa de repede?
    6 1
  • Departe de a fi un sustinator al subventiilor, ma intreb totusi unde sunt regulile si corectitudinea invocata la nivel de discurs european? Sau regulile sunt bune doar atunci cand ne avantajeaza sau avem de profitat prin aplicarea lor. Cand ne invadeaza produse chinezesti mai ieftine si mai bune decat ce putem noi face, schimbam regulile si trecem la protectionism? Incercam si cu chinezii ce am facut si ne-a iesit cu est europenii la intrarea in UE? S-ar putea sa nu ne iasa cu chinezii pentru ca sunt din alt aluat si mai au pe deasupra si jumatate din capacitatea de productie mondiala cam de orice. Ce ne facem daca maine China decide in contrapartida ca nu mai exporta in UE nici un produs cu baterie? Devenim o Cuba in materie de telefoane, laptopuri si alte produse electronice? E un scenariu apocaliptic infinit mai infiorator decat orice film de Hollywood. Ne scufundam in irelevanta pe zi ce trece dar o facem cu coada pe sus. Ultimul lucru care ni se va vedea va fi coada.
    Apropo, daca subventiile astea s-ar fi dus in productie si nu in produse, Europa ar fi fost mult mai aproape de China in materie de masini electrice decat este acum. Doar Germania a spart peste 10 miliarde euro pe subventii pentru electrice in ultimii ani. De 10 miliarde s-ar fi facut vreo 3-4 fabrici de baterii pe actualele tehnologii. De cele 30-40 miliarde in subventii pentru electrice la nivel de UE, s-ar fi facut cate o fabrica in fiecare tara care are ceva tangenta cu industria auto plus ceva "rafinarii" pentru materii prime indispensabile.
    Desigur, toate astea in conditiile in care chiar credem ca viitorul este al masinilor electrice. Aproape sigur viitorul nu va apartine actualelor tehnologii de baterii dar asta e o alta discutie.
    6 0
  • Fondatorul unui startup de mașini electrice (Nikola), condamnat la închisoare pentru că și-a înșelat invesitorii.
    „Trevor Milton a mințit investitorii iar și iar - pe rețele sociale, la televizor, în podcast-uri și în scris. Sentința de astăzi ar trebui să fie un avertisment pentru fondatorii de startup-uri și executivii corporațiilor de oriunde - „Prefă-te până reușești” nu este o scuză pentru fraudă, și dacă induci în eroare investitorii, vei plăti un preț mare”, a spus procurorul Damian Williams.
    Urmează Musk… diesel gate va părea copil mic ;))
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru