Tesla a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor pe piața din Europa după ce a început livrările lui Model 3 în prima parte a acestui an. Treptat, Model 3 a urcat în topurile de vânzări din anumite țări, în special Norvegia, iar acum reușește o performanță similară și pe piața din Olanda.
Potrivit datelor agregate de publicația Kentekenradar, Tesla Model 3 a înregistrat 10.089 de clienți de la începutul anului și până în 17 septembrie. Performanța vine pe fondul unor vânzări excelente în prima jumătate a lunii septembrie, de 2.261 de unități, rezultate pe care modelul electric le-a mai înregistrat doar în lunile iunie și martie.
În urma acestor date, Model 3 a devenit practic cea mai vândută mașină de pe piața olandeză, indiferent de tipul de propulsie pe care îl are. Astfel, Model 3 este urmat în clasamentul la zi al anului de Volkswagen Polo cu 9.529 unități și de Ford Focus cu 8.265 unități.
În mod obișnuit, o astfel de performanță se înregistrează în țările în care statul oferă bonusuri consistente pentru achiziționarea de mașini electrice.
Olanda a renunțat încă de anul trecut la orice formă de bonus la achiziționarea unei mașini electrice, însă chiar și așa clienții au unele avantaje importante comparativ cu cei care cumpără mașini cu motoare cu combustie internă, întrucât sunt scutiți de plata taxelor la achiziție și de plata impozitelor pentru mașină.
Via Electrek
In al doilea rand, peste 3 sferturi din masinile electrice din Olanda sunt masini de firma. Motivul? Milogeala oferita de stat bate spre 20.000 de eur in scutiri de taxe. In cazul hibridelor, unde pomana e mai subtzire, vanzarile au scazut. De unde se poate vedea usor bias-ul unor astfel de site-uri, cum e electrek.
https://www.dutchnews.nl/news/2019/05/electric-car-sales-double-but-there-are-still-only-45000-in-nl/
In general tarile astea subdezvoltate, cu un nivel de trai mediocru.
Niste saraci si incuiati care nu au bani de diesel-uri adevarate :))
I-a prostit UE de tot pe astia.
Noroc a au intrat Romanii si Bulgarii in UE printre ultimii ca sa le mai explice cu sta treaba si care e trendul adevarat :))
"Olanda a renunțat încă de anul trecut la orice formă de bonus la achiziționarea unei mașini electrice, "
Dvs pur şi simplu minţiţi cu adevărul / realitatea în faţă.
Autonomia pe care o au masiniile electrice in ziua de astazi (nu ma refer la astea de oras...unde este sub 200km...ci de la 400km in sus)...este arhisuficienta pentru cineva care face 25-30.000 km/an.
Unde mai vorbim ca dacas ai si casa...mai pui vo 2 panouri solare...si deja faci o economie serioasa la combustibil
The Netherlands were a forerunner in the sales of plug-in hybrids (PHEV) and electric cars (EV) in Europe, after Norway, until the end of 2016, when the government decided to abolish the subsidies. A brand like BMW, saw its PHEV sales drop from 3.556 cars to merely 150 in 2017.
Asa ca:
The Netherlands are thinking about subsidizing the purchase of electric vehicles up to 6.000 euro starting in 2020, decreasing to 2.200 euro by 2030. For company cars that would be 3.430 euro decreasing to 1.830 by 2024. Until 2025, EVs would be exempted from registration and yearly road tax. Meanwhile, excise on fossil fuels would increase with one euro cent each two years.
INSA:
Legislatia actuala e asa ca masina de companie e considerata o forma de venit in Olanda, si electricele sunt taxate doar cu 4% in timp ce cele cu combustie sunt taxate cu 22%. De aceea peste 75% din electricele din Olanda sunt masini de firma, ca beneficiu de companie dat salariatilor.
https://www.taxable.nl/news/news-on-personal-tax/tax-rules-full-electric-cars-will-change-as-of-the-year-2019/
In fine, discutia e mai lunga. Concluzia e ca chiar si cu avantajele si scutirile de taxe uriase care se acorda, marja electricelor e neglijabila practic. Si asta nu e pentru ca lumea nu e pregatita sa ia parte la 'revolutia electrica", ci pentru ca sunt scumpe si proaste.
PS: @Automarket - un pic de impartialitate n-ar strica. Sa stiti ca strategia asta e pierzatoare pe termen lung. Vedeti ce s-a intamplat la case mai mari, nume grele alde New York Times si Washington Post. Astia pur si simplu ajunsesera sa-si roage cititorii sa-si refaca abonamentele dupa povestea cu Hillary si Trump. Increderea e totul in cam... orice. Atat timp cat cititorii pot avea incredere, o sa va citeasca in continuare.