Tesla, Lucid Motors și Rivian au format un grup care propune interzicerea vânzărilor de mașini diesel și pe benzină după 2030

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 19.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla, Lucid Motors, Rivian și alte 25 de companii din industria auto și-au unit forțele într-un grup de lobby care susține interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare cu combustie internă în Statele Unite după 2030.

Mai multe țări europene au anunțat deja planuri ambițioase pentru protejarea mediului înconjurător,iar una dintre măsurile drastice propuse este interzicerea comercializării de mașini cu motoare diesel și pe benzină într-un viitor nu foarte îndepărtat.

Cel mai recent exemplu este furnizat de Marea Britanie, care a anunțat oficial că va transpune în legislație o astfel de interdicție începând din anul 2030.

Pentru moment, Statele Unite nu și-au stabilit un obiectiv din acest punct de vedere, motiv pentru care nu mai puțin de 28 de companii din industria auto și-au unit forțele într-un grup de lobby care să lupte pentru acest lucru.

Pe listă figurează inclusiv trei producători de mașini electrice, iar cel mai sonor nume este Tesla, alături de start-up-urile Lucid Motors și Rivian. Pe aceasta listă apar însă și nume precum Siemens și Enel X.

Noul grup de lobby a primit numele Zero Emission Transportation Association (ZETA), iar directorul executiv este Joe Britton, care a lucrat timp de 15 ani în Senatul american.

"Pentru prima oară într-o generație, transporturile reprezintă principalul factor de emisii de dioxid de carbon în SUA.

Următorul deceniu va fi critic pentru a accelera tranziția la vehicule fără emisii pentru a rezolva aceste probleme", a precizat el.

Via Electrek

Comentarii (27)

  • Chiar sunt curios ce sanse de reusita are aceasta treaba in SUA, unde in prezent se vand la greu V8-uri, unde majoritatea locuitorilor din marile orase stau la apartamente, in blocuri, unde isi vor incarca electricele. In New York, in fiecare vara sunt pene de curent, cum va arata situatia cu milioane de electrice ? In loc sa se investeasca miliardele in infrastructura, ele se duc pe subventii la electrice.

    Oficial, nu doar UE a luat-o pe aratura, se pare ca si restul o urmeaza.
    32 4
  • @ dan: doar nu te asteptai ca tesla si rivian sa ceara ca ICE sa se vanda in continuare? daca le iese treaba, aceste 3 firme au ani lumina avans fata de greii clasici. prin urmare, ei isi astern viitorul cu aceste cereri, si cum e si probabil sa le iasa, au numai de castigat. apoi, cum or sa isi incarce clientii masinile, asta nu mai e treaba lor, e treaba proprietarilor si a politicienilor , fortati de alegatori sa le faca statii de incarcare.
    iar europa urmeaza, caci din ce in ce mai multe tari urmeaza sa interzica vanzarea de ice noi, mai devreme sau mai tarziu.
    20 1
  • Bla bla
    Deci niște inși susținuți la greu din bani publici, nepeofitabilii, vor să obțină interzicerea concurenței. Interesant mod de a face democrație
    27 4
  • Marele Inchizitor
    In numele noii religii eco(marxiste) se incearca sa se altereze liberal arbitru individual si o clica restransa sa ia decizii pentru toti in numele binelui comun bineinteles. Surprinzator este cat de multi oameni scoliti sunt infectati de aceasta propaganda perfida si accepta povesti cu 97% din oamenii de stiinta, ursii polari care mor si sa nu-i uitam pe copilasii cu cancer la plamani. Toate incunumate de megacataclismul incalzirii (pardon al schimbarilor climatice) care in 8-10 ani va distruge planeta daca nu luam masuri. Asta in timp ce China construieste la ei si in alte tari centrale termoelectrice unde se ard 75% din carbunii planetei.
    21 8
  • Daca aceste masuri se vor adeveri..dupa 2030 vom fi martori unei noi ere....
    Reteaua electrica va fi suprasolicitata....penele de curent vor fi mai frecvente pe zone mai mari....pretul energinei electrice va exploda....pretul combustibilului fosil la fel se va mari(in intentia de a te face sa renunti la masini ICE)
    Oricum mai sunt 10 ani in care ne putem orienta catre cea mai buna solutie....
    17 3
  • ElectricPower
    Masinile electrice vor fi o alternativa buna atunci cand se vor incarca de la 0-100% in maxim 5-10 minute. Atunci ar disparea si problema cu statiile de incarcare a celor care locuiesc la bloc. Actualele benzinarii sa aiba mai multe statii de incarcare, te duci si in 5 minute ai incarcat masina.
    Asta ar fi o revolutie in domeniu. Si ar disparea si problema cu lipsa autonomiei.
    16 8
  • Orice grup are dreptul sa ceara (aproape) orice, pana sa se aprobe insa astfel de cereri mai e. II inteleg ca cer, ca doar este in interesul lor sa ceara, dar ma indoiesc ca li se va aproba cererea prea curand. Cu atat mai putin in state, poate doar California sa ia niste masuri mai radicale, dar nici pe ei nu prea ii vad sa aprobe asa ceva.
    Este posibil insa (si cumva previzibil) sa se interzica circulatia in orasele mari a unor masini mai poluante, sau chiar a tuturor celor care nu au si mod electric. Interzicerea cu totul a vanzarilor (nu circulatiei) de masinlor cu ICE cred ca este doar o bomba de presa pentru atentie, atat din partea politicienilor cat si a altora care cer asa ceva.

    Astfel de declaratii vin in contextul media actual, al valorizarii traficului pe pagina mai mult decat al calitatii continutului. De aici si multele declaratii ale unor companii sau indivizi care au sanse foarte mici de succes sau vagi legaturi cu realitatea, dar presa le preia pentru ca socheaza/sperie lumea...si deci genereaza trafic.
    Eu unul nu prea pierd somn din cauza declaratiei asteia.
    19 4
  • @ alex: vrei sa iti spun 2 cereri facute de un om unui greu al industriei auto care s-au implinit?
    arnold a cerut hummer H1 pentru uz civil. si l-a primit. apoi arnold a fost guvernator california si a trecut pe eco, dar din pacate pt el ( si multi alti iubitori de ice ) california are cele mai stricte norme de poluare. asa ca arnold a cerut din nou hummer dar electric. si ce sa vezi? a primit. ( stii f bine ca asta e povestea pe scurt, dar daca cineva cu spate mare si tare stie cum sa ceara in state, ai putea fi surprins de rezultate ). iar elon, cu rivian si cu ceilalti chiar sant personalitati puternice in orice domeniu pe acolo. asa ca eu nu o sa ma mir cand o sa le iasa pretentia lor.
    12 4
  • Flavius
    @ElectricPower
    Nu e nevoie reala de incarcare ultrarapida in 5-10 minute. E o bariera psihologica si doar atat. E suficient sa ai o autonomie reala de vreo 400 de km si o baterie care sa fie capabila sa suporte foarte multe incarcari partiale la putere mica.S-ar putea incarca noaptea cand ai ajunge la 50-60% (dupa 175-200km si ai mai avea inca 200-225 de mers) si dimineata ai avea bateria plina chiar si de la o priza de doar 3.7KWH. In felul acesta nu ai fi nevoit sa umpli bateria de la prizele rapide decat cand pleci la drum lung si ai de facut drumuri de peste 400km. Chiar si atunci e putin probabil sa fi nevoit sa mergi fara oprire. Ce te costa sa o bagi in priza cand oprest sa bei o cafea? in tinp ce bei cafeaua , in 20 minute(Timpul minim real scurs de la bagat in priza , intrat in magazin , facut comanda , baut cafeaua , intors la masina) de la o priza de 50KWH-CC poti baga suficient curent cat sa mai parcurgi linistit 100km cu masina plina si cu AC in functiune. Cat de des faci drumuri mai lungi de 500km?
    11 21
  • Interesul financiar este imens, fără doar si poate!
    După ce va trece nenorocirea asta de virus si lucrurile vor intra in normal (din punct de vedere financiar al omului de rând), as fi curios ce crede cetățeanul USA despre acest subiect, mare fan de mini-camioane cu motoare mari, lucru care pentru el reprezintă un fel de exprimare a libertății si democrației.
    Pentru Mine: Un vehicul electric poluează la fel de mult ca unul termic (chiar daca mă repet, primul loc in emisia de CO2 este Industria care produce curent electric 26% pe locul II este agricultura cu 25%, după care urmează mașinile pe la 19% fără vapoare, avioane, tractoare...) singurul avantaj este ca depoluează zonal marile orașe.
    O sa se spună ca daca avem electrice poluarea cu vehiculele va scădea la 12%, fără sa se tina cont ca ele se vor duce in fabricarea curentului electric. Este foarte greu sa definești adevărul pentru acest subiect!
    După mine discuția se va încheia in momentul cand se va restricționa numărul de vehicule si momentul nu este foarte departe! (odată cu creșterea populației care se va face numai in zonele care permit acest lucru, din punct de vedere logistic nu se va mai putea circula, bariera financiara este cel mai eficient lucru si va definii tipul de vehicul si numărul maxim)
    14 3
  • "într-un grup de lobby" Ce nume pompos pentru ceva care era odata pedepsit de legea penala. Nu exista lobby ci doar trafic de influenta sau mai bine zis,spaga legalizata.
    21 3
  • Edikkk
    Românul "înţelept" care contrazice el dom'le inginerii de la Tesla, care sunt EFECTIV RACKET SCIENCE ENGINEERS !!!

    Se tot vând pe bandă rulantă cu STOC ZERO maşinile full electrice Tesla în SUA şi Norvegia ,
    şi aţi auzit MĂCAR O SINGURĂ ŞTIRE CU VREO PÂNĂ DE CURENT FĂCUTĂ DE MAŞINI ELECTRICE ???!!?!

    CE DRACH DOM'LE !

    Câte inepţii mai scoateţi tată !!!!

    Pică curentul în New York, se termină lumea, armaghedon, ce să mai.

    Măi cap pătrat - o caftim la propriu TOCMAI DIN CAUZA MAŞINILOR TERMICE !

    ZECI DE MII DE OAMENI DE ŞTIINŢĂ AFIRMĂ EXACT ACELAŞI LUCRU !

    SUTE DE STATE au semnat că aşa este !!

    Da, au fost unii - extrem de puţini - oameni de ştiinţă care au dat o cotită, dar s-a dovedit că au fost plătiţi.
    Hoţi şi mincinoşi există peste tot în lume.

    DAR 99% DIN OAMENI DE ŞTIINŢĂ, 99% DIN ŢĂRI RECUNOSC PROBLEMA REALĂ ŞI FOARTE GRAVĂ!

    Dar noi ne ..... pe noi, că nu încarcă în 5 minute !!!!

    Incredibil.
    6 31
  • @edi Lasa-ma cu oamenii taibde stiinta,daca era sa ne luam dupa ei,acum eram morti de 10 ini din cauza gaurii din stratul de ozon iar de la Bucuresti la Iasi ajungeam cu vaporul din cauza topirii gjetarilor.
    18 5
  • Edikkk, sper din toata inima ca pe tine te plateste cineva sa faci tot circul asta pe fiecare stire legata de electrice. Daca nu e asa, atunci nu e foarte bine. pt ca tu privesti lucrurile dintr-o singura perspectiva si nu intelegi ca lumea nu inseamna Norvegia, Monaco, Luxemburg si alte cateva tari in care procentul majoritar de populatie isi permite o electrica sau are infrastructura necesara incarcarii. Omul de rand nu isi permite, in Europa de est predomina sh-urile intre 3 si 6 mii euro, deci despre ce avioane vorbesti in fiecare topic, nu inteleg. pur si simplu pt unii o fi fezabila treaba cu electricele dar pt Romania si pentru multe alte tari nu este. unde mai pui si ca bonusurile (foarte generoase) acordate de state nu vor mai continua prea multa vreme. Sa vedem atunci cine e dispus sa dea 40 mii pe o masina de familie, cand termica identica la dotari este 25 mii. Dincolo de eco, de discutii legate de globalizare, de calamitati, de stratul de ozon...este puterea de cumparare. Iar 95% din populatia planetei (daca nu mai mult) nu isi permite o electrica (iar preturile sunt in continua crestere, cu mult peste cresterile salariale anuale).
    26 2
  • Edikkk
    Exact, au apărut românii cap pătrat, exact ceea ce ziceam, care nu crede el dom'le în COVID19 sau în Climate Change

    El este mai inteligent decât inginerii ăia super inteligenţi sau oamenii de ştiinţă de calibru mondial

    Incredibil
    5 30
  • @edik. N-am zis dom'le ca eu nu cred in climate change si ca nu exista poluare. Nu cred in propaganda desantata eco,de binele cu sila .De banala raceala cu care se panicheaz tari intregi n-am cuvinte de lauda,din contra.
    19 7
  • Edikkk
    Banală răceală.... numai în România din 44 intubaţi, 42 au murit, întro singură zi


    dar pentru dvs e o banală răceală
    7 26
  • @edik. Nu cred presa si asta de ani de zile, fakenews total.Am rude testate pozitiv,nu cunosc pe nimeni bolnav grav cum se zice la tv. Zilele astea am cam vizitat din pur ghinion niste spitale,daca iti spun ce-am aflat de la aia care lucreaza in ele(totusi,parerile erau impartite) o sa crezi ca mint asa c-o las balta.
    15 7
  • netam-nissan
    ma asteptam ca si Fisker sau escrocii ailalti de la Nikola sa se alature trupei de zgomote.
    oricum astia imi dau ghes sa-mi fac si eu un start-up de stivuitoare nuclearo-hibride sau ceva cuantice.
    ca nu ma doare gura, hartia suporta orice si sigur ma ingroapa ue in banet.
    29 3
  • Edikkk
    Dle Gen

    Diferenţa între un om deştept şi un om prost este că cel prost NU POATE şi NU VREA dacă totuşi poate, să dea dreptate.... unuia care are dreptate

    Faptul că NU ne permitem NU înseamnă că nu sunt bune.

    Ne este greu tare să recunoaştem ceva ce este evident, şi asta că nu ne permitem ?

    Nu are sens.

    Trebuie să gândim mai detaşat aşa şi să recunoaştem ce este evident adevărat, pentru că altfel este ruşinos.

    Că să fii sărac, nu este o ruşine.
    Să negi o realitate (covid, incalzirea globală, etc) este o ruşine.
    6 24
  • Elvira
    Am fost tot timpul fanul naturii, ecologismului, stop defrisarii etc. dar si al libertatii. Nu as putea accepta niciodata ca masinile ICE sa fie interzise! Masinile electrice trebuie sa se imbunatateasca si sa se vanda devenind mai bune, profitabile etc decat ICE; nicidecum prin interdictia ICE. Mii de ani mijlocul de transport a fost calul si caruta. Cand a aparut masina, nimeni nu a interzis calul si caruta. Inca mai exista oameni care folosesc calul si caruta. Care e problema ?
    10 7
  • Edikkk
    1) Frica păzeşte bostănăria.

    2) Să ignori realităţi, fapte, studii făcute de ingineri / doctori (nu incompetenţi) de calibru mondial este pură prostie

    3) că COVID are o mortalitate de 100 ori mai mare decât cea a gripei/lor şi la 55,6 milioane infectaţi au murit deja 1,34 milioane de oameni

    Da, dacă nu eşti în ăia 2,41% morţi, te dai mare, ca nesimţitul că nu exista, că nu este grav.
    Da, pentru unii nu este grav, dar pentru alţii este foarte grav şi chiar fatal.

    Lipsa de empatie mă uimeşte.

    Dar bănuiesc că sunt din cei care zic : ce bre ţigările sau dieselul nu sunt nocive.

    Mda
    8 22
  • Clique
    " susține interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare cu combustie internă în Statele Unite după 2030. "

    Păi stați puțin, unde este acea "democrație" atât de lăudată, ?

    Ce vor să facă aceste 3 branduri, mai mult sună a înființare de cartel ( unde fel de cartel)

    Deci ca să se impună pe piață "alianța" aceasta vor să scoată ceilalți producători de mașini cu ardere internă de pe piață (prin lege), ca ei să aibă avantaje pentru a se impune.

    Asta mi se pare cea mai tâmpită tactică pe care am auzit-o vreodată, până și comuniștii nu au dus lucrurile atât de exagerat. (exceptând Coreea De Nord, acolo este cu totul altă treabă)
    17 2
  • pentru edica
    https://www.capital.ro/tesla-la-coada-clasamentului-fiabilitatea-lasa-de-dorit.html
    12 1
  • Este trist cât de mulți plâng soarta duhănoaselor cu fel și fel de explicații. Azi am trecut prin parcare pe la fundul unui VW care emana la greu aghioase de motorină ca să își încălzească proprietarul. Vreți nu vreți ăsta este viitorul și nu mi se pare tâmpit dacă voi respira aer curat.
    1 10
  • netam-nissan
    deci dvs dle r imi stabiliti mie viitorul? sinteti cumva nepotu lu Stalin?
    12 1
  • inexorabil
    1) AM, vă bateţi joc de mine, fără doar şi poate! Dacă tot băgaţi motocositoarea, atunci nu cruţaţi nimic, bre. Ici-colo îmi lăsaţi câte un ciot care nu se leagă logic de nimic!

    Adevărul este unul singur, başca incontestabil: texte care efectiv se referă la tema propusă de articolul în cauză îmi sunt “rase” fără nicio explicaţie plauzibilă din partea voastră (“off topic”-ul reprezentând doar un uriaş cu picioare de lut). Fiindcă aşa tună şi fulgeră nenorocitul de ordin care mă vizează, iar voi “trebuie” să vă conformaţi, că de! “lupta pentru supravieţuire”…În numele ei “primordial” şi “sacrosanct”, îşi cambrează astăzi coloana vertebrală, adică îşi vând sufletele aşa-zişii jurnalişti. Ce principialitate, ce deontologie? E-he, sucombară demult…

    Sunteţi de o nemernicie rară…Să ştiţi însă că mă subestimaţi grav! Nu mă cunoaşteţi, stalinişti odioşi ce sunteţi…Aveţi voi tangenţă cu “principiile, valorile şi standardele democraţiei occidentale” exact cât am eu cu civilizaţia papuaşă.

    Aşadar, voi vreţi să înteţesc războiul, nu eu!!! O să culegeţi exact ceea ce semănaţi, nicio grijă…Eu sunt cel care va ajunge naşul vostru, volens nolens. Fiindcă greşiţi infinit dacă mă închipuiţi omul care să renunţe odată şi odată. Scurt/2.

    Acum să mă aplec olecuţă şi…ce hilar, “on topic”. De câte ori n-am încercat să reliefez “miezul” aşa-zisei revoluţii pro-mediu? Acesta constituie fix fundamentul adevăratei motivaţii (desigur, nedezvăluită prostimii planetare) care îi animă (a se citi: îi îndârjeşte, ba chiar îi orbeşte) pe e(co)vid-trepidaţii din întreaga lume (mentori, slugi şi cerberi, deopotrivă), recte “Nu contează ceea ce vrem noi să construim, ci numai ceea ce vrem noi să prăbuşim!”. Mai sugestiv spus: “Ne prefacem că ridicăm aici un bloc, dar, la adăpostul zidurilor care ascund lucrarea noastră reală, săpăm în subteran cât să ajungem la un alt bloc, deja existent şi vizat de noi, pe care să-l dinamităm!”. Dar, deoarece efortul depus li se pare extenuant şi pentru că deja au testat riguros piaţa…emoţiilor fraierilor de rând (constatând fără drept de apel: inerţi, morţi de-a-n picioarelea, incapabili de reacţii civice, darămite de emoţii – indiferent de natura, durata şi intensitatea stimulilor aplicaţi!), acum dânşii acţionează fără nicio jenă, direct la ţintă, adică pe (supra)faţă. Luându-i, deci, gura pe dinainte. Astfel că nu mă surprinde deloc plăsmuirea unor asemenea alianţe; m-ar surprinde doar eventualitatea că nu s-ar ralia prea mulţi “iubitori de aer curat”.

    Merită să menţionez, pe de altă parte, calitatea tot mai bună (din punctul meu de vedere) a ideilor şi atitudinilor lui Dan Grecu. Nefiind vorba despre satisfacţia mea personală! Fac abstracţie de ea. Fiindcă numărul de voturi favorabile primite de el pledează de la sine. De fapt, nici nu încape îndoială că vicisitudinile “noilor vremuri” îi vor aduce tot mai aproape unul de altul (chiar şi fără ca ei să-şi dea seama şi în pofida unor animozităţi nesemnificative) pe toţi cei care cugetă cu propriul lor CAP. La urma urmei, aici, pe planeta (încă) albastră, mângâiaţi-vă cu certitudinea supremă, anume că le (o)rânduieşte Cineva aşa cum crede El de cuviinţă, în duhul dreptăţii Sale fără de cusur. Şi va izbândi prea lesne, din moment ce n-are adversar pe măsură…

    Nici măcar n-am ajuns la stadiul “începutului durerilor” (Matei 24:8). În traducere liberă: pregătiţi-vă (lăuntric) pentru tot ce vă puteţi închipui mai rău (rugaţi-vă ca semenilor slabi de înger să li se “inoculeze” putere de a îndura până la capăt); ar putea dura nu ani, ci decenii – atât subliniez!

    A, da: vrăjmaşii noştri nu pot gravita (ooo, ce previzibil!) decât în jurul şabloanelor ultra-tocite, gen “teoria conspiraţiei”, “fanatici religioşi”, “boli psihice”, “lipsă de argumente/dovezi”, “aberaţii” ş.a.m.d. Pe mine, unul, nu m-au impresionat (de descurajat nici atât!) NICIODATĂ. Pur şi simplu trebuie să-şi “facă numărul”, de aceea conştientizez – de fiecare dată – că nu-i pot “obstrucţiona” în misiunea încredinţată lor de potrivnicul din tenebre…Dar, totodată, nu accept să intru în jocul lor, sub nicio formă şi pentru niciun motiv. Inexo dixit!

    PS. În caz de ostilitate obişnuită (din partea redacţiei), voi re-posta acest fragment cu o viteză şi cu o frecvenţă superioare tuturor celorlalte intervenţii ale mele !!!

    PPS. Bre Electrikkk, mata’ nu pricepi un lucru…din întâmplare cel mai important: că există “pe bune” covidu’ sau că am fi martorii unei imense sforării clocite de EMOL, cert este că acest cuib de preaputernici ai Globului ar beneficia (a se citi: ar profita) în AMBELE SITUAŢII !!! Magnum argumentum? Nu boala în sine le facilitează împlinirea mârşavelor dumnealor scopuri, ci IDEEA de a lansa o boală (cu efecte fie catastrofale, la propriu şi de netăgăduit, fie “catastrofale”, adică pur imaginare, amplificate de indispensabilele lor goarne mediatice). Iar al lor “as din mânecă” în ce constă, ştii? În instalarea hegemoniei invincibile a FRICII (pe care, apropo, nici nu este nevoie să şi-o mărturisească/recunoască omul zilelor noastre – nu-i bai, se poate pretinde, dimpotrivă, curajos, stăpân pe mintea lui, dar “simplul” fapt că poartă masca de “protecţie”…singur, în maşină, sau faţă de apropiaţii lui de-o viaţă îi trădează negreşit crezul gol-goluţ şi mai ales…ateismul, chiar şi blindat de cruci să fie!!!). De ce? Intuieşti? Deoarece, în mod axiomatic, niciun om nu este mai uşor de controlat (de la nivel înalt şi ocult, fireşte, şi încă la nesfârşit!) decât acela paralizat de spaimă, mai precis de spectrul morţii fizice (se teme de cea realmente şi imperios cutremurătoare, recte sufletească, doar în măsura în care admite existenţa vieţii veşnice, de după Judecată, în caz contrar HABAR N-AVÂND ce înseamnă!).
    Însă, în atare condiţii, fiind imun la orice tentativă de amăgire, creştinul autentic percepe cu maximă vigilenţă ce? Taman ADEVĂRUL. Acum du-te cu colacul pe pârtie şi vezi cum procedezi ca să-ţi zdruncini creierii aşa cum se cuvine.


    2) Edică, în loc de micul dejun, ia uite ce-ţi livrează tetea: nu ştiu cum se face că, în ciuda spectrului omniprezent al “poluării ucigaşe”, chiar sub ochii mei (adică nu vorbesc în dodii, ca să mă aflu în treabă) cresc, se dezvoltă, plesnesc de bunăstare, de sănătate şi de poftă de viaţă…copii. Din neamul meu, dintre ai prietenilor/colegilor, de oriunde din jur. Dar nu numai atât: se nasc non-stop! Măi tati, dar niciunul cu anomalii genetice, că doar atâţia ani de efecte directe şi “devastatoare” ale noxelor (eh, musai emise de autovehicule, nu?) trebuie să fi afectat cumva organismul părinţilor.

    “Văleleu, viitorul copiilor noştri!” – te lamentezi tu de obicei. Păi, dintr-un anumit punct de vedere, viitorul lor pare “just fine”. Tanti vrăjitoarea poluare va putea cel mult să-i bată pe umăr. Dar fără să le dăruiască şi o şapcă, başca primind promisiunea finanţelor ţării în schimbul unor avioane din cimitirul Unchiului Sam.

    Acum ce replică ţi se plimbă prin (co)vidul din tărtăcuţă, maestre ştiinţifice (sic!) ?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru