În al treilea trimestru din acest an, Tesla a fost din nou cel mai bine vândut producător de mașini electrice din lume. Astfel, în perioada iulie-septembrie, Tesla a vândut 435.059 de vehicule la nivel mondial, ceea ce înseamnă o creștere de 27% față de aceeași perioadă din 2022.
Cu toate acestea, constructorul american de mașini electrice are competiție grea din partea chinezilor de la BYD. Marca asiatică a fost foarte aproape să devină cel mai bine vândut producător de mașini electrice din lume în această perioadă, după ce a vândut 431.603 mașini electrice. Pentru BYD, asta înseamnă o creștere de 67% față de intervalul similar din 2022.
Concret, diferența dintre Tesla și BYD a fost de numai 3456 de mașini. Mai mult, pe ultimul loc pe podium se situează Grupul Volkswagen, care a vândut 209.394 de mașini electrice în această perioadă. Asta înseamnă un plus de 41% pentru grupul german, dar o diferență de 225.665 de mașini față de Tesla.
Cu privire la vânzările pe parcursul acestui an, Tesla a vândut 1.324.074 de mașini din ianuarie până în septembrie, ceea ce înseamnă o creștere de 46%. electrice vândute până acum (+45%).
Pe locul 2 vine BYD cu 1.048.413 mașini, un plus de 80%, iar ultimul loc pe podium este luat din nou de Grupul Volkswagen, cu 530.485 de mașinivia InsideEVs
Cum de exista crestere?
Cei care iau electrice la ce renunta :) ?
Si in ce tari ajung mașinile alea bune sh cu multi km dati inapoi si vandute ca fara accident, unele chiar si daune totale.
Toyota a vandut in 2022 9,5 mil auto. Acolo daca cresti cu 500000 vanzarile reprezinta 5 procente si ceva, pe cand la Tesla reprezinta 50%. Cam asta e diferenta.
Oare am uitat de campurile cu zeci de mii de masini BYD vandute si inmatriculate.
Zici ca astea sunt precum iarba. Se culeg vara de pe campii.
Cand oi vedea macar o masina BYD in fiecare zi pe strada atunci o sa aiba o relevanta.
Pana una alta vad tesle zi de zi.
De fapt orice vanzari ale brandurilor chinezesti in china ar trebui sterse cu buretele de pe orice statistici. Sunt fals si uz de fals in mod grosolan.
Tesla poate produce peste 2,2 milioane de masini pe an, si ei se constipa la 1,8. Practic au o Giga fabrică in plus.
Când îi mai auzi si pe unii clovni ca ugly truck este “așteptata” de 2 mil de clienti… te bufnește rasul.
Chiar idolul Musk le-a spus sa uite ca Tesla nu le poate produce… interesant!!!
Vin vremuri grele pentru toți… Electricele vor cădea primele.
Cunosc o singură persoana (un neamț), care a renunțat la un mașina clasica (un E-class) pentru Tesla si el zice ca-i totul ok. Conduce sub 15.000/an că-i mai mult pe drumuri (cu alte mijloace de transport, evident) si mulțumește pe această cale celor care “l-au” ajutat (fără voia lor bine’nteles) să-și cumpere jucăria.
Citez… “greu de crezut că avem o asemenea inepție, sunt un om cu venituri decente, am avut un E-class nou, si-mi puteam cumpăra singur Tesla, este greu de înțeles cum o asemenea subvenție se justifică, ar trebuie subvenționată dezvoltarea tehnologiei nu consumul”, focile spălate pe creier înțeleg ce și cât pot… ;)
Căderea continuă… rămâne cum am stabilit, tu ești prost si Tesla ia apă ;)… la greu.
case closed!
Discutam despre rapoarte in Europa: diesel se duce in cap, petrol scade, electric creste.
Restul e gargara ce faceti voi baieti.
Câți soferi cunoști tu care au trecut 100% pe electric, si câți planifica asta in următorul an?
Hai să ne raportam la realitate si nu la statistici idioate si distorsionate, dacă vrei… dacă nu tot bine este.
Piața se duce in cap, si statistic “Electricele” cresc doar ca tu si alții ca tine nu pricepeți mai mult… mai vedem la sfârșit de an cum stau lucrurile, lună de lună ca m-am saturat de imbecilitatea comparațiilor cu 2022…
Tocmai planificam să dam afara 2.000 de oameni din diverse locații că scad dramatic comenzile în special pe hibride și electrice, dar la cei ca tine, totu-i roz.
Acești 2.000 de oameni au fost angajați de mai puțin de un an jumate cu eforturi si costuri foarte mari… si deja se trage WC-ul.
Lucid si Rivian sunt “eroii” care au dat țape la greu.
Avem in “grup” 2 maimuțoi care au primit bugete de peste 20 mil de euro fiecare să dezvolte capacitați de producție pentru componente (BEV-uri), si promitea marea cu sarea, erau tot un pantalon mulat si o glezna goală… acuma au dispărut aproape complet, sunt ocupați cu datul oamenilor afară si sunt sigur ca nu mai prind Crăciunul prin “zonă”.
Sa nu zici ca nu ți-am spus… este deja nasol!!! :((
Într-adevăr, pe mașinile de clasă mică și compactă, dieselul nu este cel mai potrivit mai ales dacă majoritatea traseelor parcurse sunt urbane. Din punctul ăsta de vedere mă bucur că producătorii s-au apucat să facă motoare pe benzină mult mai economice decât ce făceau acum 10 ani.
Motoarele noi pe benzina sunt mai economice doar pe hartie. In viata reala masini identice cu greutati similare au consumuri apropiate. Poti sa cauti sa compari Focus 1.6 mpi cu 1.0 ecoboost.
Masini asemănătoare ca si volume, greutate, an fabricație chiar si km parcurși.
Consum la condus normal
XC 60 intre 9-11.
Tiguan 6,5-7,5.
Consum la condus rapid/“sportiv” (nesimțit pe alocuri; îmi asum ce spun).
XC 60 intre 14-16.
Tiguan între 8,5-11.
Condus economic am încercat…, dar nu-mi iese :))) cel puțin nu suficient sa aduc informații relevante.
Nimic nou sub soare in materie de consum benzina vs diesel. In materie de consum dieselul e mult mai pretabil la greutate/volum/abuz decat benzina mai ales cand si downsizing-ul e implicat.
Recent m-am reintalnit cu un amic care-si comandase acum un an si ceva un Ford Puma 1.0 ecoboost mh cand ii si zisesem sa nu se astepte la miracole in materie de consum in comparatie cu anticul lui 307 2.0hdi. Atunci imi zicea ca nu are cum ca e tehnologie noua, hibrid, start-stop toate cele si n-are cum sa consume mai mult decat 307-le care papa 8% in oras. Cand ne-am reintalnit, era un pic dezamagit de consumul de 10% in oras dar multumit de masina per total. Masina mare, motor mic, consum mare.