Tesla își domolește ambițiile: nu va mai produce 20 de milioane de mașini pe an până în 2030

de Tiberiu Safta
Luni, 27.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a anunțat oficial că renunță la obiectivul de a produce 20 de milioane de mașini pe an până în anul 2030. Marca americană de mașini electrice dorește să se concentreze mai mult asupra unor viitoare modele accesibile.

Într-o schimbare neașteptată de strategie, Tesla a anunțat oficial că renunță la unul din obiectivele sale ambițioase. Mai exact, marca americană de mașini electrice nu mai are de gând să producă 20 de milioane de mașini electrice pe an până în anul 2030, așa cum și-a propus în trecut.

Schimbarea de strategie vine după ce vânzările Tesla au scăzut la începutul acestui an. Luna trecută, Elon Musk, CEO-ul mărcii, a declarat că dorește să accelereze dezvoltarea de modele electrice noi accesibile. Astfel, liniile de producție actuale vor fi adaptate pentru aceste viitoare modele. O asemenea strategie ar urma să ducă la costuri de producție mai mici și un număr mai mare de mașini fabricate.

Tesla și-a propus să înceapă producția unui nou model electric accesibil mai devreme decât stabilit inițial. Modelul în cauză, despre care nu se cunosc detalii, trebuia inițial să intre în producție în a doua jumătate a lui 2025. De asemenea, începând din luna august a anului curent, Tesla va introduce și primul său Robotaxi, un vehicul electric autonom care va funcționa pe post de taxi.

via Economica

Comentarii (12)

  • Acest target a fost doar o alta gherla specifica lui Musk, în 2023 a produs sub 2 milioane, dar în câțiva ani voia 20 milioane, sigur ca da, acum s-a mai domolit însemnând ce, 15 milioane ? Nici vorbă.
    16 4
  • Andrei
    20 milioane era o fantezie, oricum.
    9 12
  • Ca să vedeți minciunile Tesla (Muskte)… suntem aproape în iunie, la peste 3 luni de când s-a luat decizia, deci totul sub preș ca poate revine piața. Asta pentru cei care credeau în biserică ca a fost o lună proastă.
    “Tesla a redus producţia de vehicule Model Y la fabrica sa din Shanghai cu 20%, începând din martie, din cauza cererii scăzute”. Helllloooo Y, modelul no 1 pe planeta, cred ca și în galaxie ;))
    Pare ca Tesla vor produce mai puțin în 2024 față de 2023, de cele 20 milioane doar focile se puteau anima. Am menționat la momentul respectiv de ce nu era un target realist… chiar nesimțit și arogant.
    Preconizez ca vor elimina uglytruck din oferta… este o inepție totală, cel mult nișă.
    Ceva “îmi scapă”, nu erau sold out cu rezervări pe zeci de ani?
    La fel cu restul Teslelor și multe alte BEV-uri.
    14 8
  • spaclu lu manole
    S-au retras subventiile, deci au scazut vanzarile. Rocket science pentru unii. Piata o sa-si revina pentru ca masinile electrice au prins foarte bine pe anumite segmente de piata.
    5 13
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! OCD Musk! OCD Musk! Am pregătit cămașa de forță.
    3 15
  • Umbla vorba ca in Germania se produce masiv pe stoc. Si masinile sunt duse la o locatie secreta, unde nimeni nu are acces. Ceea ce e suspect. De fapt e cam clara treaba.
    Precizez din nou ca nu ma bucur de raul nimanui, eu vreau sa existe EVuri si ICEuri (ca orice tip cu orientare de dreapta). Motivul pentru f multi de "hate to say I told you so" e ca in ciuda evidentelor, presa si politicul au impins pana la exasperare povestea asta cu EVurile si mai ales ca le-au taxat aiurea si au anuntat interziceri de ICEuri fara sa existe o alternativa reala. Pentru ca EVurile actuale nu sunt. Daca vor fi, vom vedea. Dar exista o vorba din batrani care spune ca nu e intelept sa te apuci sa vinzi pielea ursului din padure...
    14 3
  • Manole, retragerea subvențiilor nu are legătură cu acest subiect, cum poate o companie sa producă 20 de milioane unități în câțiva ani ? Asta a fost o prosteala pe care unii au crezut-o, atâta tot .
    11 1
  • spaclu lu manole
    @dan, cu nici 10 ani in urma, Tesla se chinuia sa produca 100 de unitati pe saptamana, in ciuda cererii imense. Astazi au mii de unitati.

    Sa sari la 20 de milioane in 5 ani e mult. Dar ... v-am mai spus, nu va ambalati la toate stirile. Tot ce apare in mass media e rasuflat de mult si e istorie antica in anumite cercuri. Noi aflam doar ce trebuie, pentru a reactiona conform planurilor. Chiar e exclus ca stiri din astea sa fie nada pentru naivi? Think of it.
    1 10
  • Da, da. Locația aia secretă e în Antarctica, unde nu are voie nimeni sa meargă pentru ca e acolo e Ice Wall-ul care ține oceanele să nu se verse de pe Flat Earth.
    0 10
  • E doar o schimbare de obiectiv. Noul obiectiv ambitios pare sa fie depasirea pragului de 2 milioane pe an.

    E o aroganta maxima sa zici ca in cativa ani vei ajunge sa produci masini cat primele 2 mari grupuri la un loc (Toyota si VW)
    Toyota a avut nevoie de 80 de ani ca sa ajunga la 10-11 mil de masini pe an. Cine crede ca Tesla poate dubla performanta Toyota intr-un pocnit din degete e naiv.
    12 1
  • Umbla vorba pe TikTok ca mașinile alea produse pe stoc sunt duse într-o locație secretă unde nimeni nu are acces, ceea ce e suspect. Locația e în Antarctica, unde este Ice Wall-ul care ține oceanele sa nu se verse de pe Flat Earth.

    Automarket, e bine ca ștergeți miștourile, dar poate ștergeți și teoriile conspirației de mai sus.
    0 10
  • @papagali electrici
    În Europa verde s-a atins 1% parc auto în doar 15 ani. Șoc și groază, 2% va fi atins în următorii 10 ani, o accelerare inimaginabilă.

    Fantezia "doar electrice din 2035" mai poate fi servită prostovanilor fără limite. :)))))))))))
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru