La finalul săptămânii trecute, Elon Musk a oferit câteva explicații legate de dificultățile întâmpinate de Tesla pentru a mări producția lui Model 3.
În cadrul unui interviu acordat postului american de televiziune CBS, Musk a dezvăluit că utilizarea unui număr prea mare de roboți a condus la numeroase defecțiuni tehnice pe liniile de producție. "Da (n.r - roboții au încetinit producția). Am avut o rețea complexă de benzi transportatoare care nu au funcționat, așa că a trebuit să renunțăm la toate", a precizat el.
Ulterior, proprietarul Tesla a scris pe rețeaua de socializate Twitter că automatizarea excesivă a uzinei a reprezentat o greșeală. "Da, automatizarea excesivă la Tesla a fost o greșeală. Greșeala mea, să fiu mai precis. Oamenii sunt subestimați", a precizat el.
Yes, excessive automation at Tesla was a mistake. To be precise, my mistake. Humans are underrated.
— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2018
La numai câteva zile după aceste declarații, Tesla a anunțat că va întrerupe producția lui Model 3 pentru "4 sau 5 zile" pentru a remedia exact unele probleme generate de automatizare.
Americanii susțin că întreruperea producției era planificată și că nu va avea un efect negativ asupra ratei de producție din perioada următoare."Planul nostru de producție pentru Model 3 include perioade de întrerupere atât la uzina de la Fremont, cât și la Gigafactory. Aceste perioade sunt utilizate pentru a îmbunătăți automatizarea și vizează în mod sistematic anumite blocaje pentru a crește rata de producție. Nu este neobișnuit", a declarat un purtător de cuvânt al Tesla.
Americanii își propuseseră să producă 2.500 de unități Model 3 pe săptămână la finalul lunii martie, însă au atins cu greu o rată de 2.020 de unități.
Pe de altă parte, Tesla se află în centrul unui nou scandal. Publicația Reveal a realizat o investigație în urma căreia susține că Tesla a încălcat legea pentru că nu a raportat mai multe accidente de muncă petrecute în ultima perioadă la uzina de la Fremont. Printre incidente se numără arsuri în urma unor explozii la circuite electrice, contact cu metale topite sau diverse răni provocate de utilaje de tăiere.
Potrivit sursei citate, angajații au raportat accidentele superiorilor, care ar fi trebuit să le raporteze mai departe autorităților. În replică, Tesla susține că se confruntă cu o campanie de dezinformare din partea unei organizații extremiste. "În opinia noastră, ceea ce susțin ei că este jurnalism de investigație este de fapt un atac motivat ideologic de o organizație extremistă care lucrează direct cu suporterii sindicatelor pentru a crea o campanie calculată de dezinformare împotriva Tesla", menționează Tesla într-un comunicat.
Via CBS News, Elon Musk, The Verge, Reveal News, Tesla
Ascunde accidentele de munca de ISCIR.
Ii obliga pe angajati sa minta, si o arsura provenita de la un incendiu al instalatiei electrice din fabrica este prezentata ca un accident domestic.
Ii ameninta ca ii timite pe mexicani inapoi acasa daca nu sunt cuminti.
Este frumos nenea Elon?
este totusi inexplicabil succesul la bursa si cotatiile ridicate ale companiei.
Tesla are probleme peste probleme......masini mediocre....foarte mari probleme cu piesele de schimb la masini....investigati unpic treaba asta e tare interesanta....
Mai rau e ca la bursa Tesla sta foarte bine nush de ce....pt ca nu vinde foarte multe masini....compania se infrunta cu multe probleme....
Ba se mai si lauda pe urma ... tot pe internet.
Masina de propaganda a americanilor functioneaza mult mai bine decat productia efectiva a Tesla.
De aici vine succesul la bursa, coada de asteptare pentru Model 3, supravietuirea companiei impotriva oricaror legi economice.