Tesla ia peste picior mașinile electrice pe hidrogen: "Sunt o mare păcăleală"

de Mircea Meşter
Duminica, 29.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre înalții oficiali Tesla susține că tehnologia pilelor de combustie care folosesc hidrogen pentru a genera energie electrică nu se susține din punct de vedere energetic: "E nevoie de multă energie pentru a produce hidrogenul de care au nevoie mașinile de acest tip".

Discuțiile din ce în ce mai aprinse pe tema mașinilor electrice se învârt mai ales în jurul celor de la Tesla Motors, care au reușit să atragă de partea lor 300.000 de potențiali clienți care au depus un avans rambursabil de 1000 de dolari pentru viitorul Model 3, mașină care va fi lansată cel mai devreme la finalul lui 2017. În condițiile în care în industria auto există opinii divergente în ceea ce privește capacitatea celor de la Tesla să se ridice la nivelul celor 300.000 de potențiale comenzi, Tesla intră în discuții noi legate de alternativa la mașinile electrice pe baterii: mașinile electrice pe pile de hidrogen, despre care Mark Tarpenning, unul dintre co-fondatorii Tesla, susține că sunt "o păcăleală".

Considerată de mulți viitorul mașinilor electrice, tehnologia pilelor de hidrogen (Hydrogen Fuel Cell) utilizează hidrogen în stare lichidă care poate fi alimentat într-un rezervor special. Printr-o reacție care are loc în interiorul unor așa numite pile de combustie, hidrogenul și oxigenul produc energie electrică și apă pură.

"În industria auto se spune că hidrogenul este viitorul transportului.

Dar asta e o mare păcăleală, pentru că ecuația energetică a acestui tip de mașini este teribilă", spune Mark Tarpenning. Conform acestuia, hidrogenul este foarte dificil de captat, de compresat și de utilizat ca sursă de energie, chiar dacă moleculele de hidrogen abundă în jurul nostru. 

"Pentru a utiliza hidrogenul ca sursă de energie, trebuie să consumi în primul rând foarte multă energie. Primul pas este ca moleculele de apă să fie separate în molecule de hidrogen și oxigen prin electroliză, deci prin utilizarea energiei electrice. Dar, odată separat de oxigen, hidrogenul trebuie compresat. Iar aici e nevoie de mai multă energie. Bateriile electrice utilizează energia mult mai eficient decât acest sistem", declară același Tarpenning.

Mark Tarpenning, co-fondator Tesla Motors.

Constructorii japonezi sunt primii care au scos pe piață mașini electrice care-și produc energia cu ajutorul hidrogenului, iar Toyota Mirai este primul astfel de model produs în serie largă.

BMW plănuiește la rândul său un astfel de model pentru începutul deceniului următor. Printre avantajele majore ale acestui tip de sursă de energie se numără timpii de alimentare - hidrogenul comprimat este disponibil la pompe asemănătoare celor clasice de benzină sau motorină - și autonomia ridicată. La nivelul dezavantajelor amintim costurile mari de producție și o serie de întrebări legate de siguranța rezervoarelor dedicate hidrogenului, material extrem de reactiv.

Toyota Mirai este primul model electric pe pile de hidrogen produs în serie.

Comentarii (16)

  • Tesla ar face bine sa explice clientilor in cat timp vor produce si livra 400.000 exemplare Tesla 3, mai ales ca dispun de cateva miliarde dolari de la clienti, bani imprumutati, dar capacitatea lor de productie este mult mai mica, asta pare o mare problema, nu vreau sa zic pacaleala.
    37 8
  • Grijile astea cu termenul de execuție și livrare ar trebui să și le facă Tesla și cei care au depus avansul de 1000$. Nu știu, parcă s-a umplut site-ul de avocați.
    9 28
  • Grijile astea cu termenul de execuție și livrare ar trebui să și le facă Tesla și cei care au depus avansul de 1000$. Nu știu, parcă s-a umplut site-ul de avocați.
    7 22
  • Cât despre hidrogen, merită atenție doar dacă dispui de multă energie electrică și nu ai altă soluție pentru stocarea ei.
    17 24
  • Parca incarcarea bateriilor nu necesita multa energie necurata, mai ales in tarile ca China unde centralele pe carbuni sunt preferate. Elon se pisa pe el de frica pentru masinile pe hidrogen au doua avantaje pe care jucariile lui nu le au. Un avantaj este autonomia foarte mare, mult mai usor obtinuta in comparatie cu masinile electrice conventionale. Un al doilea este ca alimentarea dureaza 3 minute, nu 3 ore. Practic, atata timp cat ai statii de alimentare, o masina pe hidrogen o poti folosi ca una normala. Alimentezi in 3 minute si gata. Nu ai nici o treaba.
    12 20
  • Ai dreptate, doar ca grijile in privinta masinilor pe hidrogen ar trebui sa si le faca cei care le produc, nu Tesla.
    35 4
  • Si dintr-o data soarecele se crede elefant! In loc sa-si vada de problemele lor se apuca si improasca cu noroi pe altii. Pina la urma li se va intoarce aroganta asta tipica americana!
    23 3
  • Impresia mea e ca titlul nu prea e corect. Nu mi se pare ca omul arunca cu rahat sau ca insulta pe vreun producator. El se refera strict la viabilitatea tehnologiei, isi spune parerea. Daca are dreptate sau nu vor decide cumparatorii. Eu sincer cred ca are, mai ales daca ma uit la poza cu pompa; observati manusile groase; le folosese pentru a nu-si pierde pielea de pe maini; asta se intampla cand tii mana pe un furtun prin care trece lichid racit la -250grade C (temperatura de fierbere a hidrogenului lichid). Din nou, nu dau cu paru, e doar o parere. Hidrogenul lichid e o substanta foarte periculoasa pe care nu o vreau langa mine.
    11 21
  • berlioz
    @sectantii tesla

    Cand isi spun altii parerea despre Tesla inseamna ca "strugurii sunt acri", cand Tesla arunca cu noroi se spune ca-i "vizionarism".
    Cascadorii rasului, nu alta!
    28 5
  • Nu stiu cati dintre voi ati vazut primele masini cu gaz. Cel putin in Romania. Erau si atunci oameni (multi) care erau speriati de "bomba" din portbagaj. Mult timp, poate si acum in Rom, exista angajat care sa alimenteze. In Germania am vazut statie unde nu exista angajat sa faca asta. Alimentezi singur.
    Asa s-a spus si la inventarea automobilului: omul nu poate depasi o anumita viteza... Parca 100km, nu?
    9 3
  • @Mihai

    Tehnologiile alternative sunt un lucru bun. De acord. Dar nu prea se compara gradul de complexitate al unei masini alimentate cu GPL, cu pilele de combustie care functioneaza cu hidrogen. E diferenta de la cer la pamant. In primul rand, sa scoti o masina pe hidrogen e de cateva ori mai scump decat tehnologia pur-electric, daramite GPL.
    GPL-ul e o tehnologie ieftina ce pana si o marca de buget precum Dacia o poate implementa. Exista in continuare riscuri de explozie daca nu sunt montate corespunzator in centre autorizate.

    Ramane de vazut ce tehnologie va fi dominanta in viitor. Nimeni nu stie. Bine, o sa vina acum copii disperati cu Tesla si o sa ne spuna ca Elon Musk stie intregul adevar. El si numai el.
    15 1
  • Ce?!
    "nu ai altă soluție pentru stocarea energiei" zici? Da' ce sta in butoaie?
    Esti intr-o mare eroare. Hidrogenul produce curentul electric, iar hidrogenul e obtinut la randul sau din hidrocarburi (majoritatea).
    7 4
  • Ești paralel.
    0 5
  • Lipsa de argumente, clar ! Numai balarii scrii !

    Cica:
    "Cât despre hidrogen, merită atenție doar dacă dispui de multă energie electrică și nu ai altă soluție pentru stocarea ei"

    HAHAHAHAHHAHAHA
    4 1
  • @ bolnăvior:
    Când te operezi?
    0 0
  • Salut,cum ii ia Tesla peste picior?Sunt cumva la tara unde a crescut autorul articolului?Ce are piciorul cu Tesla?Stim romgleza dar folosim expresii taranesti,arhaice nu de oameni din secolul 21
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru