"Îmi place termenul de pilot automat mai mult decât cel care se referă la maşinile care se conduc singure. Termenul ”maşinile care se conduc singure” sugerează că acestea vor face ceea ce nu îţi doreşte şoferul, pe când termenul de pilot automat sau autopilot este un lucru pozitiv, deoarece îl avem şi în industria aviatică şi funcţionează foarte bine, aşa că îl putem folosi şi pentru maşini. ", explică Elon Musk, CEO Tesla Motors. Musk spune că singura problemă pe care o vede la actualul sistem al celor de la Google este preţul, setul de senzori necesar fiind prea scump în opinia CEO-ului Tesla.
Larry Page şi Sergey Brin, fondatorii Google, sunt printre investitorii Tesla Motors, aceştia investind în compania din California înainte de IPO-ul din 2010. Însă, Google a ales marca Toyota şi modelul Prius pentru prima sa flotă de vehicule autonome, în vederea testării şi demonstrării tehnologiilor dezvoltate in-house în direcţia vehiculelor care se pot conduce singure.Via Bloomberg
La 90.000$ Tesla Model S e cat un Nissan GT-R in SUA si sa fim seriosi, nu-i ajunge nici la degetul mic in materie performante, tinuta de drum sau "Total driving experience". Nu ma refer la sistemul de propulsie electric, ce merita tot respectul, ci la ce inteleg americanii in general prin "sports car"
Pe de alta parte Model S nu intra in categoria lui GT-R. Sunt clase complet diferite. In acest caz esti "pe langa" iar mentalitatea asta de tip "in loc de masina de familie cu pretentii imi iau una sportiva pur-sange" e tipica dezinformatilor (sa nu spun ignorantilor)
Pe musk il inteleg este obligat sa fie prezent in atentia potentialilor clienti nu numai prin tehnologia (inca) speciala dar si sa demostreze ca este deschis oricand la alte si alte noutati din domeniul auto. Momentan ii merge bine viitorul se anunta ok, si, poate ca usor grabit (ca intodeauna), Musk forteaza limitele afacerilor sale.
Nu are sens comparatia ta intre gt-r si Tesla. Model S e o un sedan electric si gt-r e o sportiva cu motor conventional.Tu compari mere cu pere??
Oricum,pt cultura ta generala,ModelS de la 0-100km/h intrece BMW M5 si multe masini sport cu pretentii.
Ca tot zici de Nissan,oare cand va avea si Leaf autonomia si performantele lui Model S??? E greu.....
Ba are sens. Recomandarea mea e sa citesti tot ce am scris, mai ales ultimele paragrafe. Discutam de ce iti poate oferi 90.000 de dolari. Intodeauna s-a pus problema daca masinile electrice pot oferi experiente comparabile (dotari, practicalitate, dinamica, tinuta de drum, acceleratie, etc) cu cele cu propulsie clasica. Mai ales printre contestatarii masinilor electrice.
Ca tot ai mentionat Leaf, punctul forte al masinii e ca nu-i cu nimic mai prejos decat comportamentul unei compacte familiale alimentata cu benzina sau motorina. Face toate astea la un pret de peste 3 ori mai mic decat Tesla. Si atunci intrebarea se pune: este Tesla Model S de 3 ori mai buna? Oare nu cumva de banii astia iti poti cumpara un Nissan Leaf si vreo 2 (doua) Nissan-uri 370Z, daca vrei senzatii tari / sportivitate + autonomie extinsa? Bineinteles ca poti. 90.000 $ nu e maruntis, contrar a ceea ce insinuati voi. Tocmai aici e un alt merit al Leaf-ului: a fost prima masina electrica de masa. De ce sa fie o tehnologie restrictiva si sa n-aiba mai multe persoane acces la ea? Daca ar fi fost dupa Tesla asa ar fi ramas. Slava Domnului nu e singurul producator de masini 100% electrice. Peste ocean, in Europa exista oferte la fel de interesante. Un Renault Zoe e 13.700 euro in Franta, adica mai ieftin decat un Clio benzina sau motorina. Deci se poate.
Opinia mea e ca Elon Musk e un baiat tanar si ambitios pe care-l apreciez, dar care mai are multe de invatat, mai ales de la un vulpoi batran precum Carlos Ghosn. Intr-un fel Elon Musk si Carlos Ghosn sunt la fel, cred cu tarie in masinile electrice, doar ca Ghosn e mai calculat, are o viziune mai ampla asupra lucrurilor si detine o putere financiara net superioara Tesla, prin alianta Renault-Nissan ce o conduce.
"oare cand va avea si Leaf autonomia si performantele lui Model S??? E greu" Nu e greu deloc. Omiti un lucru: pe o balena de 5 metri poti pune multe seturi de baterii. Leaf e totusi o compacta. Ce crezi ca un Leaf cu dimensiuni comparabile n-ar putea oferi o autonomie similara? Nu prietene, au mizat pe fiabilitate si distribuirea in masa. Carlos Ghosn a vrut o masina cu zero defecte de fabricatie si a obtinut-o.
Tesla Model S - 90.000 $
Chevy Corvette -49.000 $
Porsche Panamera - 78.100 $
Va avea viitor.
Dar totul e pe cale sa se schimbe:
http://www.automarket.ro/stiri/sua-o-prevedere-legala-i-ar-putea-impiedica-pe-cei-de-la-tesla-sa-mai-51066.html