Tesla ia în considerare un sistem de conducere autonom

de Sebastian Toma
Miercuri, 08.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, le-a relatat celor de la Bloomberg impresiile sale privind ideea de sisteme de conducere autonomă a vehiculelor şi a anunţat discuţii cu Google în vederea unui parteneriat.

Cred că Tesla îşi va dezvolta propriul sistem de pilot automat, deoarece am această idee cu camerele video. Însă, este posibil să colaborăm cu Google

Elon Musk
CEO Tesla Motors
Tesla Motors ar putea să se urce rapid în trenul maşinilor autonome, informează Bloomberg. Potrivit publicaţiei americane, Elon Musk, fondatorul Tesla Motors, poartă discuţii cu cei de la Google în vederea dezvoltării de tehnologii autonome în baza unei colaborări. Principala modificare ar fi redenumirea sistemului, informează Bloomberg, Musk nefiind atras de denumirea de ”autovehicule autonome”, preferând termenul de ”autopilot”.

"Îmi place termenul de pilot automat mai mult decât cel care se referă la maşinile care se conduc singure. Termenul ”maşinile care se conduc singure” sugerează că acestea vor face ceea ce nu îţi doreşte şoferul, pe când termenul de pilot automat sau autopilot este un lucru pozitiv, deoarece îl avem şi în industria aviatică şi funcţionează foarte bine, aşa că îl putem folosi şi pentru maşini.

", explică Elon Musk, CEO Tesla Motors. Musk spune că singura problemă pe care o vede la actualul sistem al celor de la Google este preţul, setul de senzori necesar fiind prea scump în opinia CEO-ului Tesla. 

Urmareste Automarket
Larry Page şi Sergey Brin, fondatorii Google, sunt printre investitorii Tesla Motors, aceştia investind în compania din California înainte de IPO-ul din 2010. Însă, Google a ales marca Toyota şi modelul Prius pentru prima sa flotă de vehicule autonome, în vederea testării şi demonstrării tehnologiilor dezvoltate in-house în direcţia vehiculelor care se pot conduce singure.

Via Bloomberg

Comentarii (14)

  • Tara arde si baba se piaptana
    Tesla ar face bine sa se concetreze asupra reducerii costurilor de productie, deci a pretului de lista pe care trebuie sa-l plateasca clientul.

    La 90.000$ Tesla Model S e cat un Nissan GT-R in SUA si sa fim seriosi, nu-i ajunge nici la degetul mic in materie performante, tinuta de drum sau "Total driving experience". Nu ma refer la sistemul de propulsie electric, ce merita tot respectul, ci la ce inteleg americanii in general prin "sports car"
    20 6
  • costurile de productie nu le poti micsora fara o crestere a numarului de unitati vandute. De altfel nu le micsorezi ci le distribui pe un numar mai mare de unitati. Este acolo pe undeva (prin economie) un grafic si un punct "minune". Nu intru in detalii dar cei de la Tesla sunt pur si simplu blocati de un firesc al lucrurilor.

    Pe de alta parte Model S nu intra in categoria lui GT-R. Sunt clase complet diferite. In acest caz esti "pe langa" iar mentalitatea asta de tip "in loc de masina de familie cu pretentii imi iau una sportiva pur-sange" e tipica dezinformatilor (sa nu spun ignorantilor)

    Pe musk il inteleg este obligat sa fie prezent in atentia potentialilor clienti nu numai prin tehnologia (inca) speciala dar si sa demostreze ca este deschis oricand la alte si alte noutati din domeniul auto. Momentan ii merge bine viitorul se anunta ok, si, poate ca usor grabit (ca intodeauna), Musk forteaza limitele afacerilor sale.
    4 12
  • Cineva
    GT-R nu este o masinuta cu 2 locuri si portbagaj simbolic, precum alte masini sport. GT-R este o super-sportiva cu 4 locuri reale si portbagaj incapator. Ok, Tesla Model S e un sedan sportiv cu 4 portiere, dar are aspect de coupe, si atata timp cat se fac comparatii intre BMW M5 si GT-R , nu vad de ce nu s-ar face comparatii si nu s-ar apropia dpdv al practicalitatii Tesla Model S cu Nissan GT-R . Facand exceptie de sistemul de propulsie, ambele sunt masini foarte joase (au centru de greutate redus) si sportive (cel putin la nivel declarativ) , deci de ce nu s-a compara? Tesla se lauda pe site-ul oficial in felul urmator: "Model S offers the responsiveness and agility expected from the world’s best sports cars " , deci ce fel de "familist" e acela care cauta asa ceva? E tot unul ce cauta senzatii tari, dar vrea s-o imbine cu aspectul practic. Ori a miza DOAR pe sistemul de propulsie inovator, intrand pe segmentul sportivelor pur-sange, fara a oferi o experienta de condus cel putin la fel de competenta, totul bineinteles in ~aceeasi bani, mi se pare destul de riscant. Ce vor face cand se vor termina acei pionieri, acei "early adopters of electric vehicles" ? Trebuie neaparat sa lucreze la reducerea pretului de achizitie sau va da faliment. Nu ar fi prima data cand Elon Musk ramane fara bani. Tot respectul ptr el, dar nu e magician. Istoria nu-i fara precedent. Au dat faliment nume mult mai grele decat ce are el.
    14 3
  • @Cineva

    Nu are sens comparatia ta intre gt-r si Tesla. Model S e o un sedan electric si gt-r e o sportiva cu motor conventional.Tu compari mere cu pere??
    Oricum,pt cultura ta generala,ModelS de la 0-100km/h intrece BMW M5 si multe masini sport cu pretentii.
    Ca tot zici de Nissan,oare cand va avea si Leaf autonomia si performantele lui Model S??? E greu.....
    3 10
  • Cineva27
    @kkk
    Ba are sens. Recomandarea mea e sa citesti tot ce am scris, mai ales ultimele paragrafe. Discutam de ce iti poate oferi 90.000 de dolari. Intodeauna s-a pus problema daca masinile electrice pot oferi experiente comparabile (dotari, practicalitate, dinamica, tinuta de drum, acceleratie, etc) cu cele cu propulsie clasica. Mai ales printre contestatarii masinilor electrice.
    Ca tot ai mentionat Leaf, punctul forte al masinii e ca nu-i cu nimic mai prejos decat comportamentul unei compacte familiale alimentata cu benzina sau motorina. Face toate astea la un pret de peste 3 ori mai mic decat Tesla. Si atunci intrebarea se pune: este Tesla Model S de 3 ori mai buna? Oare nu cumva de banii astia iti poti cumpara un Nissan Leaf si vreo 2 (doua) Nissan-uri 370Z, daca vrei senzatii tari / sportivitate + autonomie extinsa? Bineinteles ca poti. 90.000 $ nu e maruntis, contrar a ceea ce insinuati voi. Tocmai aici e un alt merit al Leaf-ului: a fost prima masina electrica de masa. De ce sa fie o tehnologie restrictiva si sa n-aiba mai multe persoane acces la ea? Daca ar fi fost dupa Tesla asa ar fi ramas. Slava Domnului nu e singurul producator de masini 100% electrice. Peste ocean, in Europa exista oferte la fel de interesante. Un Renault Zoe e 13.700 euro in Franta, adica mai ieftin decat un Clio benzina sau motorina. Deci se poate.
    Opinia mea e ca Elon Musk e un baiat tanar si ambitios pe care-l apreciez, dar care mai are multe de invatat, mai ales de la un vulpoi batran precum Carlos Ghosn. Intr-un fel Elon Musk si Carlos Ghosn sunt la fel, cred cu tarie in masinile electrice, doar ca Ghosn e mai calculat, are o viziune mai ampla asupra lucrurilor si detine o putere financiara net superioara Tesla, prin alianta Renault-Nissan ce o conduce.

    "oare cand va avea si Leaf autonomia si performantele lui Model S??? E greu" Nu e greu deloc. Omiti un lucru: pe o balena de 5 metri poti pune multe seturi de baterii. Leaf e totusi o compacta. Ce crezi ca un Leaf cu dimensiuni comparabile n-ar putea oferi o autonomie similara? Nu prietene, au mizat pe fiabilitate si distribuirea in masa. Carlos Ghosn a vrut o masina cu zero defecte de fabricatie si a obtinut-o.
    11 3
  • Le dau un os de ros contestatarilor masinilor electrice. Ce alegeti?

    Tesla Model S - 90.000 $

    Chevy Corvette -49.000 $
    8 2
  • Tesla Model S - 90.000 $

    Porsche Panamera - 78.100 $
    7 2
  • AndreiRN
    Am onoarea sa produc toate manerele pt usi le Tesla si de o saptamana am primit un contract de $4 mill pt alte componente la aceasta masina deosebita.
    Va avea viitor.
    5 9
  • Manerele alea pe care le produci TU, se fac la NASA? Sau ti-ai "tras"o sectie de productie in saptele lunetei spatiale ,pe care ai construit-o tot TU? Si mai radeai si de cei din Baia Mare!Aia care fac volanurile pt.occident. Iar acum faci manere? WTF,man?
    7 0
  • @AndreiRN
    Si marmota invelea ciocolata in staniol...
    8 3
  • AndreiRN
    Adevarat, proiectele pt NASA s-au incheiat la sfarsitul lui Feb. si am acceptat pozitia de Manager la o firma care face interioare de avioane pt Gulfstream, Bombardier, Cessna, ......... si de asemenea componente cosmetice pt firme auto de lux.
    1 4
  • @ardei
    In concluzie... nu uita sa speli WC-ul dupa ultimul client cu dizenterie
    4 1
  • AndreiRN
    Hahahahahaha
    0 0
  • 90.000 DE COCO
    Un alt motiv pentru care Tesla e atat de "ieftin" , e ca nu-si vand masinile prin dealeri / reprezentante auto cum procedeaza Nissan.

    Dar totul e pe cale sa se schimbe:

    http://www.automarket.ro/stiri/sua-o-prevedere-legala-i-ar-putea-impiedica-pe-cei-de-la-tesla-sa-mai-51066.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru