Tesla și-a stabilit ca obiectiv să înceapă producția SUV-ului electric Model Y la noua uzină de lângă Berlin în vara anului 2021 cu un efectiv de circa 7.000 de angajați.
Până în prezent, constructorul american a reușit să angajeze doar 2.000 de muncitori și întâmpină dificultăți reale în procesul de recrutare pentru ingineri.
Potrivit unor informații dezvăluite de mai multe publicații germane, principalele probleme sunt organizarea haotică din partea managerilor și presiunile majore la care sunt puși inginerii care se ocupă de pregătirea producției.
Unii dintre inginerii angajați au decis deja să părăsească Tesla din cauza presiunii exercitate la locul de muncă și de cerință de a lucra frecvent peste program. Ulterior, acești ingineri împărtășesc experiența avută la Tesla, ceea ce îi descurajează pe alți ingineri să accepte locuri de muncă la noua uzină.
În plus, șeful lucrărilor de construcție a uzinei a fost concediat recent după ce l-a contrazis pe CEO-ul Elon Musk în timpul unei vizite.
Pe de altă parte, Tesla nu este obligată în prezent să respecte prevederile contractelor colective de muncă din Germania, motiv pentru care puternicul sindicat IG Metall, care apără interesele muncitorilor din industria germană, face presiuni ca acest lucru să se schimbe.
În acest context, inginerii și muncitorii buni preferă să-și păstreze locurile de muncă actuale de la constructori precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz în loc să riște astfel de probleme la noua uzină construită de Tesla.
Constructorul american trebuie acum să găsească încă 5.000 de angajați până în vara, iar obiectivul pe termen mediu este să ajungă la un efectiv de 12.000 de angajați până la sfârșitul anului 2022.
Via Automotive News
Vorba aia " aici nu ești la tine acasă, să faci ce vrei tu"
Acolo e adevarata problema de cand au aparut si au vrut sa faca, li s-a dat spatiu mai putin, au zis ca distrug natura,taie paduri, e un dezastru total.
El sa ii lase pe VW, Mercedes si BMW sa puna softuri ILEGALE, asta e permis in Germania, sa faci carteluri ILEGALE, asta e afacere, nu umbli cu masini electrice si sa vinzi apoi credite de emisii ca ti-ai facut planul.
Adica mi se pare mie ca germanii au incercat sa prosteasca americanii cu clean diesel by VAG :)) si si-au luat cateva MILIARDE amenzi.
Deci asta e permis, nu sa faci ce vrei tu cu masinile electrice.
Vine Tesla model S P100D sa faca drag cu masini germane triple ca pret si sa le lase in urma.
Baiete ai tupeu!
Stai acasa ca la germani inca se practica diesel cu 4 turbine,nu electrice cu 4 motoare.
Deci crezi tu ca germanii care au luat VAG si Mercedes cu softuri mincinoase sunt prosti? Eu nu cred, eu sunt sigur.
Acum ii dau in judecata, Mercedes are proces pe rol, Martin winterhorn are al doilea proces pentru manipularea pietei, CEO Audi prin puscarie, deci cine sunt prostii?
Bravo Germania !
Un mare MINUS pentru Tesla!
Este normal sa fii platit corect pentru munca pe care o depui. Munca suplimentara inseamna plata suplimentara.
In teorie este simplu dar ce faci cu practica? Pe linia de asamblare e cat de cat ok, dar la functiile cu o normare mai dificila (cele de creatie sau de management) ce faci?
Oricat de atenta este estimarea timpului necesar si normarea, la un moment dat ai cazuri cand persoanele nu pot termina lucrul in cele 8 ore si atunci vine intrebarea: Este din cauza ca au stat prea mult la tigara/povesti cu colegul sau din cauza ca volumul a fost prea mare?
Si de aici a doua intrebare este: il platesti suplimentar ca sa termine totusi treaba sau il dai afara ca e incompetent?
Pentru a lua decizia corecta trebuie sa te intorci la problema normarii muncii, care in cazul Tesla (multa inovatie si presiune a timpului dar si costului) este dificil de obtinut un echilibru corect.
Pe de o parte urla clientii si investitorii ca de ce intarzie productia si aparitia modelelor noi, si ca de ce intarzie profitul, dar pe de alta parte sindicatele vor sa se lucreze la fel ca in celelalte uzine unde modul de lucru e cam neschimbat de vreo 50 de ani.
De asta spun, e greu sa faci ceva nou si diferit, de aia marii producatori din industria auto nu se grabesc, pentru ca ei stiu ca e greu. Musk a demonstrat ca se poate dar cu ce costuri/eforturi?
Cand ai alternative ok, poti sa refuzi munca in plus pe aceiasi bani, dar cand nu o ai ce faci? De aia in Romania unii fac burnout si chiar mor prin birouri in timp ce altii prefera sa stea degeaba in ideea ca nu li se ofera salariul pe care cred ei ca-l merita.
Din pacate si aici se vede o polarizare puternica tipic statelor sarace.
Si cand vine vorba de poluare, ce face Germania?
Iti zic eu ce face: incearca sa amane cat mai mult implementarea noilor norme de emisii si promoveaza marcile sportive care polueaza foarte mult.
Citeam de curand un articol ca multa poluare nu vine doar de la emisii, ci si de la anvelope uzate si placute de frana.
Bravos dom'le, pai cine promoveaza drifting-urile?
Care fac liniute???
Asta nu se vede?
Nu se pune?
Sa ia legatura cu germanii care i-au angajat pe romanii care munceau cate 12 ore pe zi la cules sparanghel, in ateliere auto si prin abatoare.
Deci legea se aplica cand nu sunt angajatori germani!
A,nu vreau sa comentez cu trierea si folosirea refugiatilor!!!!
Cei buni munca si sanatosi, sa ramana in Germania ca sa fie folositi, ceilalti trimisi si obligate alte tari din UE sa ii primeasca!
Hai ca sunteti tari baieti!
Logica voastra romaneasca nu da gres nici aici.
https://www.cnbc.com/2020/12/08/tesla-progress-on-german-factory-slowed-by-sleeping-snakes.html
Ba ca deranjeaza serpii si soparlele, ba ca ar consuma prea multa apa in zona, ba ca fac ore suplimentare, ba ca nu respecta multe...asa e cand nu faci aliante cu cine trebuie.
Daca facea un cartel cu BMW, VW si Mercedes, nu mai deranja nici o soparla:))