Elon Musk a declarat că va prezenta prototipul de „robotaxi” construit special de Tesla în cadrul unui eveniment pe 10 octombrie, după ce a renunțat la planul anterior de a-l dezvălui pe 8 august. Musk a spus că Tesla va prezenta și „alte câteva lucruri”, dar nu a explicat ce înseamnă asta.
Un motiv pentru această întârziere a fost dorința lui Musk de a redesena anumite elemente ale prototipului. Musk a confirmat la începutul acestei luni că a solicitat o schimbare importantă de design pentru partea frontală.
La începutul acestui an, el a concediat peste 10% din personalul global al Tesla într-o încercare de a reorganiza compania pentru a dezvolta produse alimentate de inteligență artificială.
Totuși, acest viitor axat pe inteligența artificială se confruntă cu centrul principal de profit al companiei, vânzarea de vehicule electrice. Tesla a raportat marți că a obținut un profit de 1,5 miliarde de dolari pentru al doilea trimestru din 2024, în scădere cu 45% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Compania se confruntă acum cu o posibilitate reală de a vinde mai puține vehicule electrice în 2024 decât a făcut-o în 2023. Tesla a minimizat acest aspect.
Compania americană și-a pus speranțele unei creșteri a vânzărilor pe noul Cybertruck și pe modelele viitoare. Având în vedere acest lucru, Musk a încercat să atragă atenția investitorilor asupra evenimentului din 10 octombrie.Musk a vorbit despre punerea lui „robotaxi” la dispoziția oamenilor prin intermediul aplicației Tesla, similar modului în care operează Uber și Lyft. De asemenea, a susținut că proprietarii de Tesla vor putea să-și pună propriile mașini pe rețeaua partajată.
Până la sfârșitul acestui an, Musk crede că Tesla va putea oferi prima sa cursă de „robotaxi”.
Model 2 (sau cum se va numi) trebuia sa fie prioritatea dar din cauza Cybertruck nu au dezvoltat capacitatea de a produce un model de masă. Așa că l-au amânat la infinit. Robotaxi e doar o alta distracție.
Maine apare și pe AM scăderea vânzărilor/profitului cu 45% (la profit ma refer), tic-tac, adică viitorul nu arată bine de loc… dar Tesla face robopupu. Spuneam de câteva luni bune că Tesla sunt în șah și nu mai au regină. Poi asta este “mutarea” Tesla, robopupu?
După ce țepe au luat firmele de închirieri cu Teslele, să vedem cine și cat “se bagă”.
Tesla e o companie a carei valoare de bursa se bazeaza pe 90% mangleala si 10% pe produse efective si profit obtinut din valoarea produselor.
Daca se imbolnaveste grav Musk, Tesla e in cap pentru ca dispare linia de productie pentru mangleala.
Orice om cu minima legatura cu domeniul auto ar fi investit in model 2, refresh-ul y, generatii noi pentru S si X si mai presus de toate in noi chimii de baterii.
In ce priveste bateriile, comparat cu ce vine din China, Tesla pare ramasa in secolul 19.
https://newsweek.ro/auto/dezastru-pentru-masinile-electrice-tesla-veniturile-nete-au-scazut-cu-45-in-t2-ce-face-elon-musk
Cred ca Musk a pus “totul” în pericol în urmă cu aproximativ 3-4 ani când a ignorat nivelul pieței în ceea ce privește puterea de cumpărare. Să crezi ca poți elimina tot ce este premium ca și competitori și să vinzi tu 20 milioane pe an și asta cu 2 modele (principale), este beție cu apă rece. Spuneam de mult ca Tesla sunt in șah, acuma este clar. Uneori nu “vine” nici o idee salvatoare iar Tesla (și orice companie mare) are nevoie de vânzări. Din cauza arogantei lui Musk, Tesla are și mulți prieteni și chiar dacă s-au făcut multe lucruri bune, sunt de mai puțin interes.
Robopupu va și uglytruck sunt fix pix, doar titluri de o zi.