Constructorul american de mașini electrice a anunțat că uzina sa de la Shanghai a reușit să atingă borna de 2 milioane de mașini produse. Uzina Gigafactory 3, așa cum este cunoscută oficial, a fost construită în 2019 și și-a început activitatea la sfârșitul aceluiași an.
În prezent, la această uzină sunt produse două modele Tesla: Model 3 și Model Y. Borna pentru primul milion de mașini construite aici a fost atinsă în august 2022. Datorită capacității foarte mari de producție, uzina de la Shanghai reprezintă acum două cincimi din producția totală a mărcii la nivel global, care se situează undeva la 5 milioane de mașini produse.
Uzina Gigafactory 3 este cea mai mare fabrică de mașini electrice din lume. Aceasta are o capacitate de producție de peste 1 milion de vehicule pe an. Mai mult, această uzină este și principalul hub de export al mărcii. Multe dintre exemplarele Tesla produse în China ajung inclusiv în Europa și chiar în America de Nord.
Până la finalul lui iulie au fost exportate peste 215.000 de exemplare Tesla la nivel mondial.
Alături de asta, pe piața locală au fost vândute peste 325.000 de exemplare ale mărcii.via Tesla
Binenteles cu audit fiscal care sa dovedeasca ca producatul nu umfla preturile nejustificat la ce produce in tarile vestice.
Valabil la orice produs fabricat in china. Ca e apple sau tesla sau byd.
Apoi, pt ptoduse in taiwan jumate de pret cat alea din china.
Produse in bangladesh/etc, jumate in pretul din taiwan.
Pt ca aia fac cu materie prima ieftina, mana de lucru ieftina, si iti vand la pret de aur sau platina, cand pe ei ii cost praful de pe marginea drumului.
Trebuie un control draconic la toti comerciantii, caci statele lumii cam freaca menta la protectia consumatorului.
Nu poti avea o piata libera si echilibrata in conditiile in care ai monopol sau oligopol.
Pt a avea o piata libera auto echilibrata de cerere si oferta, trebuie sa ai multi competitori, si slabi ca influenta atat din partea ofertantului cat si al cumparatorului.
In retail cumparatorii suntl multi si slabi. Ok. Ramane la ofertanti. Si acolo avem vreo cateva concerne mondiale care maniupuleaza piata. In orice piata discutam, totul este dominat de cateva, numarate pe degete, corporatii., care la randul lor sunt detinute de niste grupari financiare in spate care fac jocurile.
Acuma, fără aroganță… pararea mea, dacă Tesla nu produce masini mai “conservatoare” adică ceea ce tot omul poate utiliza o să fie greu sa crească si sa facă față concurenței. Știu ca unii compară clasicele cu căruță si Electricele cu nave spațiale, dar nu-i chiar așa. Au Electricele unele avantaje (si minusuri), dar tot pe aceleași drumuri circula si se conduc de aceeași oameni… adică nu se schimba obiceiurile si preferințele așa cum cred unii… exemplu la telefoanele mobile, in afara de cameră(e) cam nimic semnificativ in ultimii 4 ani, de ce?… pentru că nu-i nevoie…
Aștept sa vad daca are cineva curajul să producă o mașină de buget fără liste de opționale intr-o singură variantă de configurare, o mașină doar de pus la treabă… asta dacă tot o dăm in sus si in jos cu protejarea resurselor si reducerea poluării.