În 2021, Tesla a devenit al doilea cel mai mare producător de mașini premium de pe piața auto din Statele Unite. BMW ocupă prima poziție în acest clasament, însă, Tesla a ajuns să îi sufle în ceafă mărcii din Bavaria. Astfel, BMW a reușit să vândă 336.644 de mașini, în timp ce Tesla se află la mică distanță în spate, cu 313.400 de exemplare comercializate.
Printre celelalte companii depășite de Tesla se numără: Lexus, Mercedes-Benz și Audi. Marca premium a Grupului Toyota a vândut 304.475 de mașini în 2021. Mercedes-Benz a reușit să vândă 276.102 de automobile, iar Audi, situat pe poziția a cincea în clasament, a vândut 196.038 de unități.
În total au fost comercializate circa 2.2 milioane de mașini din segmentul premium în Statele Unite, în 2021. Asta reprezintă 14.7% din totalul de autovehicule vândute pe această piață. Datorită numărului mare de vânzări, Tesla a ajuns să dețină o cotă de piață de 14% în Statele Unite, în segmentul premium.
Odată cu debutul producției de mașini la uzina din Texas, este de așteptat ca Tesla să depășească BMW în acest clasament pe parcursul lui 2022. a reușit să vândă 936.172 de mașini în 2021, o creștere de 87% față de 2020.
La nivel mondial, compania deținută de Elon Muskvia Insideevs
La subiect, rămâne să stabilim ce modele Tesla se încadrează aici, nici la Bmw și Mercedes nu se transpiră premium prin toți porii la toate modelele, dar la Tesla nu-mi vine niciun model în minte .
tăvălugul tezla e atât de premium pe cât e gramatica lui Edik. Ha ha ha , you made my day.
On topic: 20.000 euro costa o bateria la Tesla, proprietarii cand afla isi dau cu Tesla in oaia Dolly
Materialele folosite, asamblarea, insonorizarea nu sunt la nivelul Premium in unele situații destul de departe.
La fel și partea design interior, un “raft” pe care este lipita o tableta nu este minimalism din punctul meu de vedere.
Ce mi se pare interesant ca pe piața de SH din Germania sunt mai mult de 350 model 3 la vânzare in multe situații cu mai puțin de 20.000 de km făcuți. Pentru mașini de 2-3 ani mi se pare puțin. Cea mai ieftină este 34.000 de euro.
Trageți voi concluziile…
Apoi model S şi X pentru înalta funcţionalitate şi inovaţii, dar nu ca.... look, design exterior / interior.
Unele Mercedes sau BMW chiar premium sunt clar.... premium.
Daca ai loc de parcare iti incarci masina in fiecare zi, mai rapid ca "2 min 11 secunde" pe care le petrece idic in benzinarie.
Daca stai in Bucuresti mergi lejer pana la mare sau pana la Brasov cu o incarcare de baterie, si acolo ti-o plantezi in parcare si incarci peste noapte.
Problema la noi nu e masina electrica, e infrastructura si parcarea, daca se rezolva asta, masina cu combustibil nu are ce cauta pe drum inafara pasionatilor.
Ce nu intelegi tu, e ca masina pentru unii inseamna si altceva decat sa mergi la cumparaturi si serviciu (scump scump scump la electrice doar pentru atat). Iar marea majoritate a masinilor electrice pur si simplu nu transmit nimic in afara de plictiseala la costuri exagerate.
Si gresesti profund cand zici ca nu masina electrica e problema, ci infrastructura si parcarea.
Problema e chiar masina insasi, care are nevoie de o astfel de infrastructura costisitoare ca sa functioneze cat de cat normal. Si asa nu va functiona normal niciodata gandindu-ne (aici e necesara cratima) la secolele petrecute la incarcare.
Un mare sofer de automata este handicapat pe transmisie manuala. Invers poti sa-ti amputezi un picior si sa inveti softul care conduce masina.
Pentru 90% din populatie masina termica e baza, se duce unde vrea, fara griji, masinile electrice nu se merita pentru ca sunt mult mai scumpe decat termicele, ai grija incarcatului mereu, daca pica bateriile costa cat jumatate din masina si tot asa, nu e normal sa ni se bage pe gat o tehnologie praf de care nu avem nevoie.
Mai au mult până ajung la "apa caldă"
Şi sunt o minoritate, pentru că un studiu a arătat că majoritatea românilor sunt interesaţi şi ar dori să aibă
electrice
Se numeste avans tehnologic. Cand a aparut mai intai masina cu combustie, s-a plans lumea ca trebuie sa construiasca autostrazi si benzinarii, caii merg pe coclauri! Si mananca iarba!
Cand ai trecut de la nokia 3310 la Iphone te-ai plans ca nu tine bateria 1 saptamana si trebuie sa il incarci in fiecare zi. Ce tehnologie de cacat e si asta?
@idic
Telefonul meu are incarcare wireless 50W, se incarca tot in cateva minute.
Nu va cere nimeni sa fiti early adopters, dar nu fiti nici incuiati.
Si mie imi place manuala, nu se compara nimic cu placerea unui downshift perfect cu revmatching inainte de o depasire sau curba. Dar cand petreci 1 ora in trafic stand la semafoare... iti bagi pla in el ambreiaj!
Si daca imi spui tu mie ca 70% din populatia din ro nu foloseste masina decat sa mearga la munca, la penny, la tara in weekend sa aduca cartofi, si o data pe an la mare, te rog sa ma corectezi si sa imi spui ce alte mari utilitati le avem.
Ah, super atunci, viitor sumbru, saracie, n-ai curent, dar macar poti sa bagi benzina in bmw cu nr de bulgaria si sa dai o tura de oras duminica. De vis!
Nu spune nimeni ca n-aveti voie sa manipulati prosteste, dar bate la ochi.
Iar la ureche uite o floare. Adica ma doare-n benzina.