În plus, CEO-ul Elon Musk consideră că Tesla are potenţialul de a lupta cu marii constructori ai lumii în termeni de maşini vândute.
"Putem să trecem fără probleme de peste o jumătate de milion de maşini. Pe termen lung, cred că vrem să încercăm să producem mai multe milioane de maşini. Este posibil (n.r - să luptăm cu marii constructori), nu este exclus, dar asta în timp şi dacă vom continua să realizăm produse grozave şi să menţinem costurile competitive", a precizat el.
Misiunea se anunţă însă una dificilă: anul trecut, Toyota, Volkswagen şi GM au raportat vânzări de aproximativ 10 milioane de maşini, adică de circa 200 de ori mai mari decât cele prognozate de Tesla pentru 2015.De succesul înregistrat în prezent de Tesla se bucură însă inclusiv Mercedes şi Toyota, care deţin 10% şi, respectiv, 2.5% din acţiuni.
Potrivit publicaţiei MotleyFool, cei doi constructori au înregistrat împreună profituri de 1.5 miliarde de dolari datorită performanţelor Tesla.De la Constanţa la Arad cu un "plin", în 2025
Între timp, Musk a calmat spiritele în privinţa creşterii autonomiei maşinilor electrice şi afirmă că acestea vor putea parcurge peste 800 de kilometri cu o singură încărcare, adică echivalentul distanţei Constanţa - Arad, abia peste 10 ani.
"Putem face o maşină cu autonomie de 800 de kilometri cu actualele baterii, dar costurile ar fi prea mari, ar trebui să umplem portbagajele din faţă şi spate cu baterii şi să reducem spaţiul pentru pasageri", a adăugat el.
Via Ecomento, Ecomento, Tesla (PDF)
Cu toate ca nu-i suport hachitele de show/business man, Musk va ramane in istorie ca cel care a rescris regulile jocului. Asta constientizeaza si el, ca urmare si iesirile de multe ori usor debile. Si-a luat nasu' la purtare ar zice romanul. Asta cu milioanele fiind cireasa....
Pe de alta parte "vechii" stau la cotitura si o coc in liniste, bazandu-se (inca) pe dieseluri ce se apropie de pensie si de benzinare de care trag ca saracu' de martoaga.
Sa nu-i uitam si pe colosii nascuti din IT si comunicatii pentru care electricele pot deveni o divizie de soc ce poate da peste cap si "meleoanele" lui Musca si prototipurile/serie mica fluturate ca la Cantarea Romaniei de catre Toyota, VAG, Mercedes, BMW, etc
parerea mea
iar Tesla are 50.000,
Atunci productia este de 200 de ori mai mica, nu de 20 de ori...
Daca Model S care este de 3 ori mai scump se vinde in 50.000 unitati anual, model 3, ar putea foarte usor sa se vanda in cate 200.000-300.000 unitati anual pe putin.
cred ca lucrururile nu sunt atat e simple: de 3 ori mai scumpa, 50.000 unitati, concurentul lui 3, 200.000 pe an, etc
Model S a reprezentat si reprezinta o noutate (inca) ce a fost pentru unii un "must have", beneficiaza de faciliatati fiscale si de utilizare consistente. Tocmai pretul ridicat a fost o parte a succesului sau. Ca si alta data o spun si acum: o electrica este achizitionata de catre deschizatorii de drum si preferinte ce isi investesc banii intr-un produs nou. Acestia TREBUIE sa aiba resurse financiare disponibile pentru un astfel de "pariu". Tesla S s-a mulat perfect conditiilor: dimensiuni, performanta, exclusivitate.
Sa vorbim despre marketing? Incisiv, incisiv, incisiv. Up-date-uri de putere/autonomie, satisfacerea unor necesitati de tip "WOW" (vezi acceleratiile ca din tun), paralela continua si constanta cu BMW si Audi. Ring a bell? Parca era si un constructor european care isi compara produsele cu cei mari. Mai putem adauga aici si fanatismul (?) fata de Elon Musk...S parca e I-Phone, probabil mult isi cumpara o Tesla pentru ca se simt aproape de Musk, il venereaza si ii cumpara produsele avand motive (intr-o oarecare masura) discutabile
Caracterul de noutate a modelului S se va estompa, SUV-ul si model 3 trebuie sa retina in continuare atentia asupra companiei si produselor sale, altfel...PLus ca trebuie sa abordeze segmente de piata populare ori ceva mai abordabile.
Raman la ideea ca potentialii competitori inca nu au intrat serios in hora masinilor electrice iar Musk (ca deobicei) are un discurs flamboiant fiind prototipul intreprinzatorului american: jigneste sau ia in deradere, se compara cu ceilalti de la varf, etc. Totul pentru a ramane in lumina refletoarelor si a-si promova pe toate caile produsul.
PS. Pentru a nu lasa loc de discutii sterile: imi place Model S si mi-as dori unul.
Jos palaria Elon si este o onoare sa te servesc.
mersi