Cei mai mulți producători au început să facă pasul către o gamă de modele electrice. În ultima perioadă, numărul lor a început ușor să crească, datorită îmbunătățirii performanțelor, precum și a timpilor de încărcare și a autonomiei. În schimb, printre clienții de mașini electrice, există și teama unui posibil cost de înlocuire a acumulatorului după o lungă perioadă de utilizare, un proces extrem de costisitor.
Tesla este, bineînțeles, una dintre cele mai căutate mărci pe piața de mașini electrice. Constructorul american deținut de Elon Musk a publicat acum un nou raport cu privire la durata de viață a bateriei. Raportul relevă faptul că bateriile folosite pe Model S și Model Y au o durată de viață care poate să o depășească pe cea a mașinii.
Mai exact, Tesla spune că bateria își pierde doar 12% din capacitatea sa inițială după 320.000 de kilometri rulați. Potrivit mărcii americane, o mașină obișnuită ajunge la fier vechi, în medie, după ce a parcurs 320.000 de kilometri, în Statele Unite.
Între timp, în Europa, o mașină obișnuită ajunge la fier vechi, în medie, după ce a parcurs 240.000 de kilometri.Alături de acestea, Tesla mai precizează că bateriile cu capacitate redusă nu afectează autonomia mașinilor, iar degradarea lor nu este determinată exclusiv de kilometrajul parcurs, ci și de vechimea acumulatorului.
via Tesla
Uite că cifra exactă este 88%
QED
PS
Cu bateria de la o singură maşină Tesla, se pot face 6-10 power wall pentru 6-10 case , deci durata de viaţă este peste dublă.
https://youtu.be/z2CaWaKjS1Y
şi etc
Am mai intalnit eu experti din astia.
Numai romanii tin masina cate 1 million de km (teoretic) si conduc cate 10000 km pe luna (in somn).
Din cugetarile expertilor:
1. Am BMW diesel cu range de 1200 km (chiar daca il foloseste pentru 10 km naveta pe zi);
2. La masinile hibride, dupa ce se termina bateria, raman fara CP oferiti de motorul electric;
3. Ochiometric ei se pricep la multe si vad multe, numai problemele care le au masinile diesel nu le vad.
Si cat ulei papa un diesel in 320000 km?
Cate distributii schimba?
Cate seturi de bujii?
Cu cat creste consumul la un diesel la 320000 km?
Cat consuma un diesel cand e foit prin oras si pe distante scurte?
La cati km se schimba DPF?
Hai @Seriff, explica tu ca esti priceput la toate.
Esti asa de meserias ca te-ar angaja cei de la VAG sa mai faci niste softuri speciale.
Porprietarii cu IQ peste 90 isi incarca slow charging acasa, si doar in FOARTE rare ocazii la supercharger, si astfel ajung ca dupa 10 ani de folosinta sa aiba gen 5% pierdere, ceea ce este insignifiant oricum.
parca e desprins din textele de acum 20 de ani de pe forumurile 4tuning sau prosport unde toti afaficii te sfatuiau cum sa iti indesi folie cu bule de aer prin usi sa faci izolatie sau sa iti pui un galbenus de ou kinder in varful antenei sa receptionezi mai bine posturile radio
...generatia doreilor
:)))
Doamne! cat de terminat esti....
Un diesel bate o electrica la autonomie, fiabilitate, costuri de intretinere, consum si mai ales posibilitate de revanzare la un pret decent, electrica nu se va vinde niciodata SH, ramai cu ea pe viata.