Tesla: bateriile își pierd doar 12% din capacitate după 320.000 de kilometri

de Tiberiu Safta
Joi, 27.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport oficial realizat de Tesla, acumulatorii modelelor sale electrice își pierd doar 12% din capacitatea inițială după 320.000 de kilometri. Practic, Tesla spune că bateriile au o longevitate mai mare decât mașina în sine.

Cei mai mulți producători au început să facă pasul către o gamă de modele electrice. În ultima perioadă, numărul lor a început ușor să crească, datorită îmbunătățirii performanțelor, precum și a timpilor de încărcare și a autonomiei. În schimb, printre clienții de mașini electrice, există și teama unui posibil cost de înlocuire a acumulatorului după o lungă perioadă de utilizare, un proces extrem de costisitor.

Tesla este, bineînțeles, una dintre cele mai căutate mărci pe piața de mașini electrice. Constructorul american deținut de Elon Musk a publicat acum un nou raport cu privire la durata de viață a bateriei. Raportul relevă faptul că bateriile folosite pe Model S și Model Y au o durată de viață care poate să o depășească pe cea a mașinii.

Mai exact, Tesla spune că bateria își pierde doar 12% din capacitatea sa inițială după 320.000 de kilometri rulați. Potrivit mărcii americane, o mașină obișnuită ajunge la fier vechi, în medie, după ce a parcurs 320.000 de kilometri, în Statele Unite.

Între timp, în Europa, o mașină obișnuită ajunge la fier vechi, în medie, după ce a parcurs 240.000 de kilometri.

Alături de acestea, Tesla mai precizează că bateriile cu capacitate redusă nu afectează autonomia mașinilor, iar degradarea lor nu este determinată exclusiv de kilometrajul parcurs, ci și de vechimea acumulatorului.

via Tesla

Comentarii (14)

  • Când vă ziceam ani de zile, că un grup olandez şi belgian au înregistrat date şi apoi au fost preluate de un american cu un mare canal de youtube "Mr Data" şi arată o proiecţie unde bateriile Tesla aveau încă 90% din capacitatea iniţială după 10 ani.

    Uite că cifra exactă este 88%

    QED

    PS
    Cu bateria de la o singură maşină Tesla, se pot face 6-10 power wall pentru 6-10 case , deci durata de viaţă este peste dublă.
    11 7
  • Seriff
    Vrajeli, sunt destui care au avut probleme cu bateriile picate in mai putini km, ce sa zica si musk, povesti de adormit copiii
    12 19
  • https://youtu.be/Gb_i4ihsJ1w

    https://youtu.be/z2CaWaKjS1Y

    şi etc
    4 2
  • @Seriff
    Tu mereu vorbesti din experienta:))
    Am mai intalnit eu experti din astia.
    Numai romanii tin masina cate 1 million de km (teoretic) si conduc cate 10000 km pe luna (in somn).
    Din cugetarile expertilor:
    1. Am BMW diesel cu range de 1200 km (chiar daca il foloseste pentru 10 km naveta pe zi);
    2. La masinile hibride, dupa ce se termina bateria, raman fara CP oferiti de motorul electric;
    3. Ochiometric ei se pricep la multe si vad multe, numai problemele care le au masinile diesel nu le vad.
    12 6
  • Mircea
    Si cati cai putere pierde un diesel dupa 320000 km?
    Si cat ulei papa un diesel in 320000 km?
    Cate distributii schimba?
    Cate seturi de bujii?
    Cu cat creste consumul la un diesel la 320000 km?
    Cat consuma un diesel cand e foit prin oras si pe distante scurte?
    La cati km se schimba DPF?
    Hai @Seriff, explica tu ca esti priceput la toate.
    Esti asa de meserias ca te-ar angaja cei de la VAG sa mai faci niste softuri speciale.
    7 4
  • mitzux
    @Mike dacă mergi zilnic be autobahn la 150-160 și l încarci rapid in max 200k km bateria e dusa. Evident pe autostrada americană limitată la 110kmh și încărcat încet tine 300k km
    3 3
  • Este mare procentajul pentru ca toti idiotii de posesori incarca la superchargere si asta omoara bateria.
    Porprietarii cu IQ peste 90 isi incarca slow charging acasa, si doar in FOARTE rare ocazii la supercharger, si astfel ajung ca dupa 10 ani de folosinta sa aiba gen 5% pierdere, ceea ce este insignifiant oricum.
    4 1
  • mitzuX
    @Alin când mergi constant 130-140 bateria moare rapid pe autobahn. La 2-2,5h facibpauza de 5h sa încarci? Normal ca încarci rapid. Faci asta zilnic in 3-4 ani bateria e dusa. Cam 5-10% din mașinile din Germania sunt alergate așa.
    1 2
  • Seriff
    Nu sunt expert, exista tot felul de formuri si grupuri de facebook unde posesorii se vaita de probleme, daca te documentezi le gasesti, la faza cu diesel, ce te intereseaza pe tine unde si cat merge un posesor, vezi-ti de treaba ta ca ai da orice sa ai o masina diesel, poate dupa ce iti iei permisul o sa iti iei.
    4 5
  • Banditos
    claaaar......"ai da orice sa ai o masina diesel"

    parca e desprins din textele de acum 20 de ani de pe forumurile 4tuning sau prosport unde toti afaficii te sfatuiau cum sa iti indesi folie cu bule de aer prin usi sa faci izolatie sau sa iti pui un galbenus de ou kinder in varful antenei sa receptionezi mai bine posturile radio

    ...generatia doreilor
    5 5
  • Seriff
    @Banditos zi-mi tu o tehnologie superioara celei diesel, nu exista, asa asa ca scuteste-ma.
    4 6
  • Banditos
    Dupa tine, restul lumii nici nu stie sa traverseze strada asa e?

    :)))

    Doamne! cat de terminat esti....
    2 4
  • Seriff
    Ia m-ai lasa-tima ca nu sti-ti nimica
    1 2
  • Seriff
    @Banditos, vino cu argumente, diesel este peste electrice, ai argumente? Sau vorbesti sa nu te ia somnul
    Un diesel bate o electrica la autonomie, fiabilitate, costuri de intretinere, consum si mai ales posibilitate de revanzare la un pret decent, electrica nu se va vinde niciodata SH, ramai cu ea pe viata.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru