Tesla va debuta în cursul anului viitor în segmentul pick-up-urilor electrice prin intermediul modelului Cybertruck.
Noul model a ieșit în evidență în special prin designul mai puțin convențional, însă o altă caracteristică este legată de dimensiunile sale. Cybertruck are o lungime de aproape 5.9 metri, o lățime de peste 2 metri și o înălțime de 1.9 metri.
Lungimea mare a generat controverse în rândul publicului european, care și-a exprimat opinia că Cybertruck va fi dificil de parcat în marile orașe de pe Bătrânul Continent, mai ales că multe metropole se confruntă cu probleme în privința locurilor disponibile.
În acest context, CEO-ul Elon Musk a fost întrebat pe rețeaua de socializare Twitter dacă Tesla intenționează să dezvolte și o versiune mai mică a lui Cybertruck, mai bine adaptată pentru piața europeană. "Este foarte posibil la un moment dat", a precizat el, fără să ofere însă alte detalii.
În luna aprilie, Musk anunța că Cybertruck va avea dimensiuni ușor mai mici inclusiv pe piața americană, însă "reducerile" sunt mai degrabă nesemnificative.
La vremea respectivă, Musk menționa că ar putea reduce lungmea lui Cybertruck cu 15 centimetri fără să piardă din elementele de utilitate.Printre alte detalii tehnice menționate de Tesla pentru Cybertruck se numără o gardă la sol de aproximativ 40 de centimetri, un unghi de abordare de 35 de grade și un unghi de degajare de 28 de grade.
Via CleanTechnica
Poate prin australia sa mai fie ceva piata pentru cibertruck, dar si acolo stiam ca se vand foarte bine astea mai mici gen hilux sau Ranger.
Adică prototipul nu va fi produs aşa cum este el ci o versiune mai mică deja pentru SUA şi asta ca acelaşi produs să poată să îl exporte în Europa
Era o idee
Nu ştim azi dacă Cyber truck o să fie cât prototipul prezentat sau mai mic, nici pentru USA nici pentru Europa.
Ceea ce se ştie, fără dubiu, este că Tesla are un plan B deja cu un truck "normal" care poate fi pus în acţiune imediat în caz că ciudatul Cyber truck nu se vinde.
Problema e că nimeni nu ştie, au lăsat avansul aşa mic la 100$ cu full refund şi au 250.000 de alocări şi astfel nu se ştie câţi real o să îl cumpere.
Este unul din produsele scoase cu mare risc de Tesla, dar se pare asumat, şi cred că au vrut să facă un statement de fapt. Ciudat, intersant.
Adică cam aroganţi :))
Tesla a trimis deci recent o scrisoare către CARB-California,
https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-medium-duty-ford-f-250-class-carb-letter/
unde prevede includerea orătaniei în clasa *medium-duty trucks* în care-i și mamutul Ford F-250.
Asta se traduce într-o masă totală de până la (adică f. aproape) 10.000 lbs, deci 4 tone jumate grosso-modo, sarcina utilă fiind de cca. 3.500 lbs (1,6 tone = 6 gorobeți + bagaje... în valize de plumb cred :-)).de unde deducem o masă proprie de cca. 6.500 lbs la gol, adică aproape 3 tone.
Date care depășesc cu mult limita europeană de 3,5 tone (gross weight) permisă pentru posesorii de permis categoria B.
...De unde și necesitatea stringentă a unui mini-Cyberdrac adaptat bătrânei Europe, dac-o fi să fie (eu sincer cred că NU.)
P.S. @e-Edikkk: Le zici bine cu aroganța, dar te oprești la suprafața fenomenului.
...Păi n-am fi și noi aroganți știind SIGUR că băncile știm-noi-cui o să ne pompeze continuu cu jde-miliarde, iar bursa (și ea știm-noi-a-cui :-)) ne va supraevalua veșnic, indiferent de bilanțuri contabile și alte *nimicuri* doar pentru Tesla-Musk ?!
Mă opresc însă și eu aici, să nu fiu iar acuzat de conspiraționism de partizanii ideilor utopice de *capitalizm korekt*, piață liber-concurențială etc.