Elon Musk a participat în această săptămână la livrarea către clienți a primelor unități Model 3 produse la uzina inaugurată recent la Shanghai.
În mod obișnuit, în astfel de situații, oficialii unei mărci promovează noul model pe piața locală, însă CEO-ul constructorului american a adoptat o strategie complet diferită.
Musk a dezvăluit că planurile sale pe termen lung vizează ca Tesla să dezvolte și a producă în China un model complet nou pe care ulterior să-l comercializeze la nivel global.
"Cred că ar fi grozav să facem un centru de design și inginerie în China care să realizeze un model original pentru consum global. Cred că ar fi ceva apreciat la nivel mondial. Cred că ar trebui să facem asta și o vom face", a declarat el la evenimentul care a marcat livrarea primelor unități Model 3.
Musk nu a oferit alte informații despre viitorul model, însă a explicat că acesta "trebuie să fie radical, așa cum este și Cybertruck, la care nu se aștepta nimeni".
Musk se referă la pick-up-ul electric Cybertruck, care a fost prezentat la sfârșitul anului trecut și care va fi disponibil pe piața europeană începând din 2022.
Până atunci, Tesla va începe în acest an și producția noului SUV Model Y, care va fi realizată atât în Statele Unite, cât și la uzina din China.În plus, Model Y urmează să fie produs și la viitoarea uzină de lângă Berlin, care va avea o capacitate de producție de circa 500.000 de unități pe an.
Via Electrek
Musk, n-ar fi rau daca ai reusi sa realizezi - CAT MAI CURAND - o masina electrica cat mai accesibila (max. 25.000 USD) si cu autonomie cat mai mare (500-600 km) care sa obtina tot 5 stele la testele EURONCAP.
Eu cel putin iti urez succes de-acum!!!!
Poate - aceasta masina va fi echipata cu bateria litiu-sulf (Li-S) ce ar permite mașinilor electrice să aibă o autonomie de 1.000 km?!
https://playtech.ro/2020/baterie-litiu-sulf-telefon-incarcare-cinci-zile/
Un pret rezonabil pentru tot ansamblul ar fi de 5k$. Peste asta mai adaugi 7-8k $ restul masinii si iese o masina electrica cu un pret de pana in 20k euro cu TVA.
Altfel nu scazi sub 40k euro o masina decenta ca autonomie. Si oricum ai da-o, sunt o galagie de bani.
totusi sulful intra parca si in prafu de pusca dar o sti asta Musk care nu doarme noptile proiectand tot ce se fabrica la el in ograda
asa mi-a zis un fan si ca whisky-marihana fumata la interviuri sint trucaje platite cu petrodolari sa faulteze progresu
pana atunci eu mor de frica aparitiei motostivuitoarelor autonome ca ma baga in somaj
si robotu ala ford cu picioare de cal e pericol frate ca nu isi ia concediu medical de lumbago vreodata
De ex. HYUNDAI Kona EV care, la un pret de cca. 33.500 Euro (Germania) reuseste sa atinga urmatoarele autonomii REALE:
- vara - pana la 450-500 km;
- iarna - pana la 300-350 km
Foarte apropae de aceste performante este si fratele de grup:
KIA e-Niro
In ceea ce priveste pretul bateriilor cu Li-ion:
1, Conform Raportului RMI - Costul bateriei ar putea scădea la 87 USD-kWh, până în anul 2025
Vezi articolul din 18.11.2019:
https://insideevs.com/news/382892/battery-technology-accelerating-rapidly/
1. Conform prognozei Bloomberg NEF:
Media preturilor bateriilor de acumulatori a fost de peste 1.100 USD / kWh în 2010 și ar trebui să fie în jur de 100 $ / kWh până în 2023
Vezi articolul din 04.12.2019
https://insideevs.com/news/386024/bloombergnef-battery-prices-156-kwh-2019/
In ceea ce priveste bateriile cu sulf, se pare ca acestea sunt mai ieftine decat cele cu litiu....
In acest mod o masina electrica va putea ajunge la 22-25-27.000 Euro cu siguranta.
nu ca as fi mai breaz dar e cum as crede ca imi creste salariu de motostivuitorist cu troaca proprie veche de 15 ani peste al patronilor din franta germania izrael sau cine mai stie de unde ca isi vand intre ei hipermarketu dupa ce il baga in faliment si iar o iau de la capat
cu fonduri de la ue si sau de la guvern normal ca nu e prosti ca mine
Deliru e maxim cand vezi cum ii dau sfaturi lu Musk uahaha
Aşadar, eu, unul, nu văd o primejdie mai gravă pentru fiinţa umană teoformă şi contemporană decât inocularea cu “succes” a eco-farsei şi, implicit, a panereziei milenariste. Ferice de cei care o înţeleg (îi desprind chintesenţa) şi mai ales de cei care se îngrădesc, chiar şi numărabili pe degete să fie dânşii…
Mmmmm, ce-mi place certitudinea că “lumea liberă, democrată, civilizată şi avansată” colaborează…făţiş şi perpetuu cu “ciuma roşie” (cu Rusia contra indispensabilelor gaze, cu China pentru “reducerea costurilor de producţie”). Ah, uitasem; ce dobitoc (sau tălâmb – criticii literari şi/sau alpiniştii decid) sunt: doar “mafia comunistă” din rromanika, (auto)privilegiată cu drepturi “nesimţite”, este supusă necruţătorului tir critic civic şi “justiţiar”, manifestat pe aceleaşi meleaguri (dar insuflat de balaurul bicefal Deep State-EUSSR). Pe urmă, militanţii pro-Vest (adică împotriva “iliberalismului”) se întorc acasă şi îşi gătesc ceva aprinzând senini gazul rusesc netrebnic şi frecând entuziaşti gadgeturile multimedia maoiste. Eh, şi ar trebui amintit faptul (sugestiv în context) că inclusiv în raiul (fără ghilimele!) realmente occidental cuantificat de fosta enclavă politică Berlinul de Vest puteau fi remarcate, cu ocazia protestelor locale împotriva agresiunii armate a SUA în Vietnam, pancarte cu…Che Guevara, semn învederat că “tinerii frumoşi şi liberi” palpită lăuntric şi pretutindeni în favoarea “eroilor roşii” (de ce? – simplu de explicat: fiindcă factorul-cheie comun “libertăţii fără limite” care îi animă şi ideologiei marxiste se numeşte…SCHIMBAREA…vizând: ordinea primordială stabilită de Logos, lumea “veche, anacronică, inadaptabilă la noua conştiinţă universală” şi instituţiile tipice moralei creştine ş.a.m.d.), dar, pe dinafară, se străduiesc să ne releve taman cu totul altceva…Ulterior, te trezeşti cu dumnealor la guvernare, punându-şi în valoare/aplicare “principiile” lor de generaţie “curată, proaspătă, dinamică, nepervertită, de Dreapta”…Thumbs up :)
@nissan, mă încântă spiritul tău de glumă. Mai ales că sclavii incurabili din prostime ai “înţelepţilor” din EMOL sunt dresaţi să încerce şi ei (nu doar “specializaţii” din “mainstream media”) discreditarea (prin reliefarea “persuasivă” a “sofismelor”, a "prostiei" şi a “patologiei” aşa-zişilor duşmani ai poporului Global) şi ridiculizarea (graţie bufoneriei de mahala) – pe orice căi, prin orice mijloace, cu orice preţ şi la orice oră din zi şi din noapte – tuturor incomozilor “neintegrabili” în paradisul NWO. Da, bine, sufăr de schizoparanoia, dar cam aşa se prezintă situaţiunea, pe care nici măcar Mickey Duţă în persoană n-o poate contesta…Şi nu-i aşa că tu nu te recunoşti în descrierea de mai sus? Dacă nu, atunci…bezele!
PS. De fapt, judecând după ultima ta postare, se pare că nu faci parte din eco-staul…Evident, mă pot înşela, ceea ce înseamnă (este un truism) că numai domnia ta cunoşti adevărul referitor la propriile tale convingeri.
Prin comparatie Kona normala costa intre 14k si 26k euro la noi.
Pentru cineva care nu crede toata isteria cu incalzirea globala generata de masini, e greu de justificat diferenta de 15-20k euro intre cele 2 propulsii.
La o diferenta a costului de rulare de 25 lei/100km intre diesel (35 lei/100km) si electrica alimentata acasa (10 lei/100km), amortizarea diferentei intre cele 2 se intampla undeva dupa 250k km.
Pretul curentului la statiile de incarcare este cel putin dublu fata de tariful casnic si costul per 100km electric se duce spre 20 lei iar diferenta fata de versiunea diesel se reduce spre 15lei/100km. In cazul asta amortizarea diferentei intre cele 2 tipuri de propulsii vine dupa 400k km.
Sursa: https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh