Deși Tesla Motors reușește să producă de ceva vreme mașini electrice care atrag clenți convinși de faptul că noua lo mașină electrică reușește să elimine emisiile și aduce performanțe de vârf, compania americană continuă să dezvolte versiuni dedicate celor care își doresc fie o autonomie electrică mai mare fie performanțe mai bune în linie dreaptă.
Noile versiuni P100D disponibile pe Model S și Model X reprezintă, spun cei de la Tesla, oferte imbatabile la nivelul distanței pe care o poare parcurge o mașină electrică și al accelerației. Conform cifrelor oficiale prezentate de americani, Model S reușește o accelerație 0-60 mph (0-96 km/h) în doar 2.5 secunde, depășind la acest capitol absolut toate mașinile de serie din lume. Excepțiile notabile sunt Ferrari LaFerrari și Porsche 918 Spyder, mașini produse în serie limitată și care costă peste 700.000 de euro, fiind accesibile doar clienților acceptați de aceste mărci.
În cazul lui Model X, upgrade-ul îl transformă în cel mai rapid SUV de pe piață, depășindu-l pe Porsche Cayenne Turbo S: 2.9 secunde pentru 0-96 km/h.
La baza acestor cifre stă un nou pachet de baterii cu o capacitate totală de 100 kWh, Model S și Model X fiind primele mașini electrice de serie care beneficiază de un astfel de bagaj tehnologic. Evident, cu această ocazie crește și autonomia, care atinge acum 613 kilometri în cazul lui Model S și 542 de kilometri în cazul lui Model X. Clienții vor fi însă nevoiți să aleagă între performanțe de top sau autonomie extinsă, modurile de rulare diferite existente pe cele două modele avantajând fie economia, fie performanțele, în funcție de nevoile și dorințele șoferului.Cele două modele pot fi cumpărate deocamdată exclusiv în SUA pentru 134.500 de dolari (Model S), respectiv 135.500 de dolari (Model X). În plus, orice client Tesla Motors care a optat pentru un Model S sau Model X în versiunea anterioară de vârf, P90D, poate să-și upgradeze mașina la varianta de 100 kWh contra sumei de 20.000 de dolari. În cazul în care comanda nu a fost încă livrată, costul modificării este de doar 10.000 de dolari, pentru că el nu include prețul reciclării pachetului de baterii.
In rest comentariile sunt inutile,SUBIECTIVE,atata timp cat nu avem posibilitatea de un drive test in Romania
Se pare ca, ''constructorii consacrati'' inca mai dorm pe ei.
Pentru ca mi se pare incorect titlul articolului, care din urmatoarele doua masini este mai rapida:
- masina 1 atinge 100Km/h in 3s si are o viteza maxima de 250 Km/h
- masina 2 atinge 100Km/h in 4s si are o viteza maxima de 320 Km/h
@raku - consumul este de 15-20kWh/100km in conditii normale de mers, cu lumini, AC, radio etc. (treburi testate de AM)