Tesla anunță noua versiune Model S P100D, cea mai rapidă mașină de serie din lume. Bonus: autonomie-record de 613 kilometri

de Mircea Meşter
Miercuri, 24.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu 2.5 secunde pentru 0-60 mph (0-96 km/h), Tesla Model S devine cel mai rapid model de serie din lume. Asta pentru că Ferrari LaFerrari și Porsche 918 Spyder, singurele modele cu accelerație mai bună, sunt produse în număr limitat.

Deși Tesla Motors reușește să producă de ceva vreme mașini electrice care atrag clenți convinși de faptul că noua lo mașină electrică reușește să elimine emisiile și aduce performanțe de vârf, compania americană continuă să dezvolte versiuni dedicate celor care își doresc fie o autonomie electrică mai mare fie performanțe mai bune în linie dreaptă.

Noile versiuni P100D disponibile pe Model S și Model X reprezintă, spun cei de la Tesla, oferte imbatabile la nivelul distanței pe care o poare parcurge o mașină electrică și al accelerației. Conform cifrelor oficiale prezentate de americani, Model S reușește o accelerație 0-60 mph (0-96 km/h) în doar 2.5 secunde, depășind la acest capitol absolut toate mașinile de serie din lume. Excepțiile notabile sunt Ferrari LaFerrari și Porsche 918 Spyder, mașini produse în serie limitată și care costă peste 700.000 de euro, fiind accesibile doar clienților acceptați de aceste mărci.

În cazul lui Model X, upgrade-ul îl transformă în cel mai rapid SUV de pe piață, depășindu-l pe Porsche Cayenne Turbo S: 2.9 secunde pentru 0-96 km/h.

Esential 2.5 secunde este timpul de care are nevoie Tesla Model S P100D pentru 0-100 km/h.
613 kilometri este autonomia maximă a modelului american în noua versiune de baterie.
La baza acestor cifre stă un nou pachet de baterii cu o capacitate totală de 100 kWh, Model S și Model X fiind primele mașini electrice de serie care beneficiază de un astfel de bagaj tehnologic.
Evident, cu această ocazie crește și autonomia, care atinge acum 613 kilometri în cazul lui Model S și 542 de kilometri în cazul lui Model X. Clienții vor fi însă nevoiți să aleagă între performanțe de top sau autonomie extinsă, modurile de rulare diferite existente pe cele două modele avantajând fie economia, fie performanțele, în funcție de nevoile și dorințele șoferului. 

Cele două modele pot fi cumpărate deocamdată exclusiv în SUA pentru 134.500 de dolari (Model S), respectiv 135.500 de dolari (Model X). În plus, orice client Tesla Motors care a optat pentru un Model S sau Model X în versiunea anterioară de vârf, P90D, poate să-și upgradeze mașina la varianta de 100 kWh contra sumei de 20.000 de dolari. În cazul în care comanda nu a fost încă livrată, costul modificării este de doar 10.000 de dolari, pentru că el nu include prețul reciclării pachetului de baterii.

Comentarii (8)

  • As fi curios sa vad autonomia masinii cu AC pornit ,vara la 38 grade celsius si iarna la -15 grade cu caldura pornita !
    In rest comentariile sunt inutile,SUBIECTIVE,atata timp cat nu avem posibilitatea de un drive test in Romania
    20 16
  • fisker
    Nu cred ca Tesla va fi depasita prea curand in segmentul asta.E greu,e al dracului de greu!!
    Se pare ca, ''constructorii consacrati'' inca mai dorm pe ei.
    17 4
  • ce anvelope are? poate daca o incalta mai bine bate si f1! :)
    12 2
  • apropo, roadsterul se mai fabrica? ala ar trebui sa zboare..
    6 1
  • @raku - din cate stiu eu clima noastra este cea mai proasta pentru o electrica. Temperaturile mari vara si cele prea mici iarna uzeaza bateria mai repede.

    Pentru ca mi se pare incorect titlul articolului, care din urmatoarele doua masini este mai rapida:
    - masina 1 atinge 100Km/h in 3s si are o viteza maxima de 250 Km/h
    - masina 2 atinge 100Km/h in 4s si are o viteza maxima de 320 Km/h
    7 5
  • @noname00
    Masina 1 este mai rapida in lumea reala. Ne avand pe unde sa mergi cu 320 km/h, acceleratia este mult mai importanta. Vitezele de peste 250-300 km/h sunt complet inutile cu exceptia dreptului de lauda.
    5 1
  • @noname00 - avand in vedere ca nu numai la noi clima este defavorabila electricelor, producatorii s-au apucat sa adauge si sisteme de control al temperaturii acumulatorilor .. costa mai mult dar mai rezolva din problema

    @raku - consumul este de 15-20kWh/100km in conditii normale de mers, cu lumini, AC, radio etc. (treburi testate de AM)
    1 3
  • Legat de clima, eu cred ca cei de la Tesla s-au gandit si la asta. Cele mai multe comenzi din afara SUA vin din...Norvegia. Trageti voi concluziile!
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru