De la prezentarea oficială din 31 martie, Tesla Model 3 a primit un număr impresionant de aproximativ 400.000 de precomenzi din partea clienţilor interesaţi, care au plătit câte 1.000 de dolari pentru a se înscrie pe lista de aşteptare.
Numărul ridicat de precomenzi este privit cu suspiciune de unii analişti, care avertizează că mulţi potenţiali clienţi îşi pot anula oricând comenzile, iar un investitor a făcut un experiment pentru a vedea cât de multe maşini poate comanda. Astfel, acesta a reuşit să plaseze cu succes nu mai puţin de 20 de precomenzi pentru Tesla Model 3, lucru care l-a făcut să se întrebe cât de reale sunt cele 400.000 de precomenzi totale.
Răspunsul a venit chiar din partea lui Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, în cadrul unui răspuns publicat pe reţeaua de socializare Twitter. Acesta a dezvăluit că o persoană poate comanda cel mult două unităţi Model 3 şi că toate celelalte precomenzi suplimentare vor fi anulate. "Comenzile duplicat vor fi anulate. Cel mult două unităţi vor fi livrate unei persoane. Numai 5% dintre precomenzi sunt pentru două unităţi, aşa că specula este puţin probabilă", a precizat el.Totuşi, investitorul care a plasat cele 20 de precomenzi arată că procesul online de înregistrare este unul care promovează comenzile multiple: astfel, după completarea unui formular online în care pot fi comandate cel mult două unităţi, utilizatorul este invitat să revină la formularul de precomandă, unde poate repeta din nou cererea.
Conform planificării celor de la Tesla, viitorul Model 3 ar trebui să intre în producţie la sfârşitul anului viitor pentru piaţa din Statele Unite, urmând ca în Europa să fie disponibil abia în 2018.
Via MarketWatch
In online orice e posibil. Nu trebuie sa-ti bazezi succesul pe online, decat daca esti Google. Cu siguranta multe din asa-zisele comenzi sunt facaturi si nu s-ar concretiza nici 50.000 daca s-ar lansa maine.
Si Apple face la fel. Se creeaza mai intai isteria ca mai apoi sa mearga vanzarile.
Tesla se chinuie in confuzie, proasta calitate si produse low-cost.
Marketingul eficient ii ajunta insa sa vanda o tehnologie scumpa, impachetata ieftin.
Tesla se foloseşte de o marketare inteligenţă şi de avantajele tehnologiei 100% electrice ce oferă cuplu aproape instantaneu şi mult mai mare faţă de un M.A.I. (motor cu ardere internă). Acest lucru şi faptul că are nişte motoare electrice ceva mai mari decât restul ofertelor electrice (are 5 metri totuşi!), i-au ajutat să "justifice" preţul exorbitant prin "liniuţe" bolizi premium, adică "duşmanul" urat mirositor. O asociere inteligenţă, dar asta n-o face marca premium.
http://www.automarket.ro/tv/diverse/proba-suprem-pentru-tesla-model-s-liniu-versus-un-boeing-737-5855.html