Tesla a anunțat la sfârșitul anului 2017 că va lansa un cap tractor electric, iar la vremea respectivă a stabilit că producția va demara în cursul anului 2019.
Ulterior, contructorul american nu a făcut alte anunțuri cu privire la producție, însă oficialii mărcii au confirmat acum că lansarea efectivă pe piață a fost amânată cu un an. Astfel, producția lui Tesla Semi va începe în cursul anului viitor, însă nu este clar unde va avea aloc aceasta.
"Vom începe producția anul viitor. Suntem foarte fericiți, testăm capul tractor în mod intensiv și cred că până acum avem mult succes. Locul în care va avea loc producția nu a fost încă stabilit, dar este clar că vom produce bateriile în Nevada", a declarat Jerome Guillen, șeful programului Tesla Semi, referindu-se la locul în care se afla uzina Gigafactory 1.
Tesla Semi este un cap tractor echipat cu patru motoare electrice care îi permit să ajungă la 96 km/h în numai 5 secunde, iar la atașarea unei remorci de 40 de tone intervalul de timp necesar crește la 20 de secunde.
Semi va veni în versiuni cu autonomie de 480 și, respectiv, 800 de kilometri, iar producătorul afirmă că acest cap-trator va oferi un sistem de încărcare rapidă care va permite obținerea unei autonomii de până la 640 de kilometri în numai 30 de minute.
Via Electrek
Si ce sa vezi? De la prima strigare vorbim deja de autonomii de 800 km, de timpi de incarcare de 30 minute pentru distante mai mult decat rezonabile. Chiar si la stadiul actual al bateriilor electrice, din punct de vedere economic, tractorul asta face toti banii. Nu mai punem la socoteala ce tehnologii sunt deja pe teava si inca ce-or sa mai vina.
N-o sa-l pun pe Elon Musk alaturi de Einstein, Oppenheimer, Tesla sau Koch, dar cred ca merita pe deplin un loc alaturi de Werner von Braun, Ford, Daimler-Benz. Iar pentru ca a reusit sa tina Tesla pe picioare, in ciuda atacurilor feroce ale petrolistilor din toate tarile, ar merita un loc langa premiantii Nobel pentru economie.
Indiferent ce sa intampla cu Tesla in viitorul apropiat, a demonstrat cu varf si indesat ca se poate. Eu cred ca am trecut demult de punctul de la care sa mai putem face cale intoarsa. Si am incredere ca lucrurile vor fi din ce in ce mai simple, mai directe si mai eficiente pe toate planurile care tin de viata noastra de zi cu zi. Generatiile viitoare vor fi net mai bine decat am fost noi. Important este sa-i invatam sa-si mentina valorile fundamentale nealterate. Aspectele secundare sunt ... doar secundare. Pot fi schimbate, imbunatatite, samd. Si sincer, privind la cei care vin dupa noi, in satul meu, chiar exista sperante.
Pe langa asta mai tre luat in calcul ca bateriile respective sunt destul de grele. Nu cred ca are capacitatea sa incarce 24t. Rezultand intr-un cost enorm de transport.
La sfarsitul zilei in supermarket cumperi produsele care au un pret normal. Nu ma incanta cu nimic sa platesc orice la dublu, triplu pret doar pentru ca XYZ si-a dezvoltat supply chain-ul pe electricitate. Eu cu siguranta nu. Poate veganii si generatia care locuiesc inca la parinti.
Dar ... Mercedes are deja in stadii avansate 2 modele de Freightliner pe baterii electrice. Unul din ele e un camion de mare tonaj. Imi inchipui ca nu sunt la fel de performante ca si Tesla, dar sunt convins ca nu sunt departe.
Mercedes a spus foarte clar ca, in ciuda unui studiu de fezabilitate de la MIT, nu se va concentra pe plug in hybrids, ci va trece total pe electric. Eu nu stiu cum se calculeaza costurile, dar sa incarci o baterie si sa conduci 640 km este cu siguranta mai ieftin. Pe langa asta, nu mai ai cheltuieli pe intretinerea motorului, transmisiei, lichide de racire, si alte miriade de probleme care iti apar de-a lungul vietii unui camion cu motor clasic.
Volvo iarasi a adus camioane electrice grele in California pentru testari.
Tesla are deja sute de precomenzi la camioane de la firme gen Amazon, Wall Mart, UPS, samd. Astia chiar crezi ca astia sunt tampiti si arunca miliarde pe pasarea de pe gard?
Mi se pare incredibil cat de greu este ca oamenii sa-si schimbe niste mentalitati cu atat mai mult la cei care lucreaza in bransa.
Fii foarte linistit in ce-i priveste pe profesionistii in transporturi. E un domeniu guvernat de calcule economice nu de mentalitati sau simpatii pentru anumite solutii. Cand si daca vor fi mai rentabile camioanele electrice, adoptia nu va intarzia nici o secunda. Dar domeniul e mult mai diferit fata de transportul personal si cu totul alteel sunt cerintele decat in cazul unei masini personale unde factorul emotional subiectiv joaca un rol important.
De la baterie, la greutatea "la gol" la infrastructura de incarcare si mai ales la costul de achizitie sunt toate provocari majore pentru un camion electric ce vor trebui impachetata in asa fel incat sa le faca mai rentabile decat un camion clasic.
Oricum, ma bucur ca ti-ai pastrat simtul umorului
Daca Tesla nu vine pe piata cu ele, Mercedes le-a planificat pentru 2021. Asta daca Volvo nu le-o ia inainte.
Un caz similar vedem la trenuri. Multe locomotive se deplasează fără vagoane. Între timp, au apărut și trenurile automotoare, cel puțin în cazul transportului de pasageri.
Revenind la rutier, cum ar fi un minivan dotat cu tot ce ai nevoie pentru drumuri lungi, care se poate atașa unui șir de remorci?