Industria mașinilor cu zero emisii nu trece prin cea mai bună perioadă. Pe de-o parte avem situația incertă a ajutoarelor de la stat, pentru achiziția de mașini electrice, rețeaua de încărcare subdimensionată, iar de cealaltă parte influxul de mașini electrice produse în China, a căror calitate este pusă sub semnul întrebării.
Acest trend descrescător se observă la nivel global, dar în unele piețe este ceva mai accentuat. Spre exemplu, în Coreea de Sud.
În 2023, Tesla a fost cel mai important producător auto străin, de mașini electrice, din această țară. În ultima lună a anului, Tesla a comercializat 1.022 de mașini în Coreea de Sud. În ianuarie 2024, americanii au vândut doar o singură mașină în această țară.
Este vorba despre un Model Y, produs în China. Spre deosebire de exemplarele produse în altă parte, Model Y asamblat în China vine echipat cu o baterie LFP (lithium iron phosphate), care a născut și ea câteva motive de îngrijorare din partea clienților.
Pe lângă toate acestea, Coreea de Sud se luptă și cu o lipsă a stațiilor de încărcare rapidă.
În consecință, piața mașinilor cu zero emisii a înregistrat o scădere, pentru prima oară din 2017, în această țară.via Autoblog.it
Asistăm la apocalipsa Planetei.