Tesla a redus prețurile mașinilor sale cu 20% la nivel mondial. Model Y costă 44.900 de euro în Germania

de Tiberiu Safta
Luni, 16.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul american de mașini electrice a fost nevoit să reducă prețurile modelelor sale cu până la 20% pe plan mondial. Măsura vine după ce acțiunile Tesla au scăzut dramatic în 2022, fiind cel mai slab an din acest punct de vedere pentru compania deținută de Elon Musk.

Tesla a redus oficial prețurile mașinilor sale cu până la 20% pe plan global. Această măsură a fost luată pentru a încerca să crească cererea pentru modelele electrice ale mărcii americane.

Din cauza problemelor de aprovizionare și de livrare, precum și a concurenței din ce în ce mai puternice, acțiunile Tesla au scăzut simțitor în 2022. Astfel, constructorul american a avut parte de cel mai slab an din istoria companiei. Vinerea trecută, acțiunile Tesla au scăzut în continuare cu 2.6%, potrivit Reuters, citat de News.ro.

Astfel, în Statele Unite, reducerile de preț pentru Model 3 și Model Y, cele mai populare modele ale mărcii, sunt cuprinse între 6% și 20%. În prezent, Tesla Model Y pleacă de la 52.990 de dolari pe această piață. Anterior, prețul inițial era de 65.990 de dolari.

Mai mult, clienții din această țară beneficiază și de un credit fiscal federal în valoare de 7500 de dolari pentru anumite mașini electrice. Creditul a intrat în vigoare încă din 1 ianuarie, iar reducerile totale pot ajunge, în unele cazuri, să fie chiar și de 30%.

Între timp, pe piața din Germania, Tesla a redus prețurile mașinilor sale cu 1% până la 17% pentru Model 3 și Model Y.

Astfel, Model Y pleacă acum de la 44.890 de euro, fiind cu 9100 de euro mai ieftin decât anterior. Inclusiv în Franța, un exemplar Tesla Model 3 de bază costă acum 44.990 de euro.

Clienții din cea din urmă țară vor primi și o subvenție în valoare de 5000 de euro din partea statului francez. Această subvenție este valabilă pentru mașinile electrice vândute la un preț mai mic de 47.000 de euro.

Ca urmare a acestei decizii, analiștii preconizează că livrările Tesla vor crește cu până la 15% în 2023. În schimb, marjele de profit ale modelelor mărcii americane vor scădea cu 3% în acest an față de 2022.

via News.ro

Comentarii (20)

  • interesant, mai ales pt cei de si-au luat Tesla cu pretul vechi :)
    24 5
  • au ales să salveze planeta, nu se uită la bani.

    Tesla a dat tonul la canibalizare. Restul industriei cam trebuie să răspundă.

    N-ar fi vreo surpriză să vedem pe la jumătatea anului 2023 mașini premium mai ieftine decât niște troace.
    20 7
  • Sună a disperare, nu a strategie .
    23 10
  • oricine
    Se ajunge la adevărul că prețul electricelor este umflat artificial, ca la Spring de exemplu.
    25 8
  • Banditos
    Concurenta bat-o vina si disparitia factorului wow. Asta e, clientul are de unde alege si, din disperare sau nu, nu e nici o filosofie, e o strategie de bun simt. Cine era nehotarat pe ce model electric sa fi aruncat banii are acum motive in plus sa achizitioneze o Tesla. Pe cine nu, nu il intereseaza.
    19 7
  • Uau ce lovitura daca nici acuma nu mai sunt accesibile electricele lasa ti ma oricine poate sa faca un mic efort si sa nu mai poluieze ie pentru copi nostrii

    Bravo Tesla bravo frate Eloane tine o tot asa eu te voi sustine
    5 34
  • Doug DeMuro pune problema foarte bine intr-o postare pe utube: Here's why Tesla Car Values Have Dropped So Fast.

    Cam pune punctul pe i...
    13 6
  • Adevarul este ca la ce tehnologie au adus EV6 si Ioniq 5, nu-ti prea mai venea sa dai banii pe Y, cu toata Tesla lui.
    Oricum, interesanta mutare aceasta scadere importanta de pret si mai ales interesant de urmarit reactia concurentei.
    Tinem aproape!
    25 3
  • Seriff
    @Mike hopa ca ti se face rau, nu il mai pupa in dos pe elon musca, le da ieftin fiindca a ramas cu ele in stoc si nu le vrea nimeni de bune ce sunt, chiar si asa abia se vand, nu mai pune nimeni botul la vrajeala cu electricele.
    17 14
  • Ar fi interesant de vazut daca si cu cat au scazut preturile automobilelor Tesla pe piata locala, in Romania.
    Ieri -la mallul Promenada, unde se afla singura statie 'Supercharger' din Bucuresti - erau 8 Tesle la incarcat si inca 8 (opt) la coada.
    10 11
  • Banditos
    @Snow

    Un Model3 a scazut sub 40.000Eu. Mai interesant decat un cross-over hibrid si cu mult mai putin decat unul plug-in. Intr-o discutie purtata chiar azi cu o cunostinta imi zicea ca il mananca palma: vrea un Model3. Prin oras e ideal, are unde sa o incarce si pentru drumuri in afara tarii o va folosi pe cea pe care o detine deja cu toate ca, e destul de "nebun" sa plece si cu Tesla si pana in Germania.
    8 9
  • Mike, consider ca te emoționezi pe o logică greșita.
    Musk se sinucide, iar ceilalți producători n-o sa scadă prețul pentru cănu se poate, dar o să producă termice dacă asta cere piața… aste ceilalți pot.
    Musk si Tesla nu pot si asta am afirmat anul trecut legat de portofoliul lor exclusiv electric si ținând cont de segmentul premium la care se adresează Tesla lucrurile sunt chiar nasoale.
    Sunt surprins ca am greșit legat de prăbușirea electricelor… chiar le-am mai dat un an, asta este om sunt ;)
    10 7
  • @Mike
    la 16.01.2023, 15:46

    Ai probleme grave.

    Mulţumesc şi pe această cale AM că mi-au blocat, şters contul Edikkk.

    Mda

    Cât despre articol, am zis de mult, preţurile Tesla sunt mari pentru că există cerere uriaşă şi nu există concurenţă.

    Acum, când apar mai mulţi, preţurile se aşează şi vor mai scade în 3-5 ani cu încă peste 20%.

    Hyundai, Kia... da, cui îi place...

    Până atunci Tesla produce cele mai sigure maşini din lume şi cele mai autonome.

    Doar că să ne dăm seama, Tesla produce hardware și software la nivelul NVidia, un gigant al tehnologiei cu vechime !
    5 18
  • iulian
    Tesla are profit de 30% la fiecare masina produsa are de unde sa scada pretul asa cum a zis si nea Sandy Monro la interviul lui Buhnici.
    problema e a producatorii auto mari care au maxim 8% profit la IC cars si 0 % profit la gama de electrice din portofoliu.
    5 9
  • Aici e problema, o mașină nu înseamnă doar software și hardware, înseamnă să fie și...mașină, autodenumita " luxury " brand, în SUA, care până acum doi ani avea vânzările puse în listă cu Toyota, Mazda, VW, Ford, acum e LUXURY, dar cu super discount, când astăzi până și o roaba electrică se scumpește, Spring, Tesla reduce cu 20%, de ce ? Vânzările pe 2022 au fost sub așteptări, în creștere, dar credeau că vor rupe mapamondul .
    9 7
  • Banditos
    Tesla INTOTDEAUNA s-a autodenumit LUXURY, punandu-se pe picior de egalitate cu triada germana si regasindu-se in lista alaturi de acestia. Nicidecum alaturi de japonezi, VW si Ford.

    In fine, reducerea de pret v-a pune presiune pe ceilalti producatori care vor micsora sau nu la randul lor preturile. Vom vedea. Dar cum era de asteptat Tesla a profitat de lipsa concurentei adevarate si acum, firesc, si-a gasit si nasul, ma rog, nasii.
    8 9
  • Iulian, am mari dubii ca Tesla sau orice alt producător de volum au profit de 30%.
    Ar fi o completă nesimțire față de clienți, iar aceștia din urmă nu ar mai trebui sa cumpere in veci produsele respective, indiferent despre ce vorbim si eu asta as face dacă vecinul meu si-ar cumpăra aceeași masina cu 20% mai ieftină de la o zi la altă. 30% nu este profit, s-ar profita de clienti, de subvenții si intram la chestii nasoale care dacă se întâmpla cu siguranța vor scufunda Tesla. Cum am spus nu cred ca este cazul, iar ce spun unii pe la Buhnici (o sursa mai mult emoțională decât credibila), din nou nu reprezintă nici o garanție. Cei 8% care i-ai menționat sunt realitate.
    6 7
  • Pentru AM. In momentul in care Musk mai are 14% din acțiunile Tesla nu mai “deține” compania. Este administrator, COO sau orice altceva, dar nu mai deține compania.
    6 5
  • Anonim
    Nu prea mai sunt clienti de masini electrice cei care au fost mari fani au cumparat acuma trebuie sa atraga clienti noi . Dar cu preturi de garsoniera nu intrii in zona cumparatorilor de masini de volum . Grosul masinilor noi care se vand au preturi pana in 25 de mii de euro . Masinile electrice nu au convins pe marea majoritate asa ca trebuie sa faca o schimbare producatorii . Si asa sunt foarte scumpe cu tot cu pomana de 10 mii de euro .
    8 7
  • Eu nu mai știu nici o alta țară in afara de România in care subvenția nesimțita este la asemenea valoare. Este complet inacceptabil indiferent de ce bun si ce intenție discutăm. Nu cred ca va mai rămâne in vigoare pana la sfârșitul anul, este nebunie curată, pardon hoție.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru