Tesla a redus oficial prețurile mașinilor sale cu până la 20% pe plan global. Această măsură a fost luată pentru a încerca să crească cererea pentru modelele electrice ale mărcii americane.
Din cauza problemelor de aprovizionare și de livrare, precum și a concurenței din ce în ce mai puternice, acțiunile Tesla au scăzut simțitor în 2022. Astfel, constructorul american a avut parte de cel mai slab an din istoria companiei. Vinerea trecută, acțiunile Tesla au scăzut în continuare cu 2.6%, potrivit Reuters, citat de News.ro.
Astfel, în Statele Unite, reducerile de preț pentru Model 3 și Model Y, cele mai populare modele ale mărcii, sunt cuprinse între 6% și 20%. În prezent, Tesla Model Y pleacă de la 52.990 de dolari pe această piață. Anterior, prețul inițial era de 65.990 de dolari.
Mai mult, clienții din această țară beneficiază și de un credit fiscal federal în valoare de 7500 de dolari pentru anumite mașini electrice. Creditul a intrat în vigoare încă din 1 ianuarie, iar reducerile totale pot ajunge, în unele cazuri, să fie chiar și de 30%.
Între timp, pe piața din Germania, Tesla a redus prețurile mașinilor sale cu 1% până la 17% pentru Model 3 și Model Y.
Astfel, Model Y pleacă acum de la 44.890 de euro, fiind cu 9100 de euro mai ieftin decât anterior. Inclusiv în Franța, un exemplar Tesla Model 3 de bază costă acum 44.990 de euro.Clienții din cea din urmă țară vor primi și o subvenție în valoare de 5000 de euro din partea statului francez. Această subvenție este valabilă pentru mașinile electrice vândute la un preț mai mic de 47.000 de euro.
Ca urmare a acestei decizii, analiștii preconizează că livrările Tesla vor crește cu până la 15% în 2023. În schimb, marjele de profit ale modelelor mărcii americane vor scădea cu 3% în acest an față de 2022.
via News.ro
Tesla a dat tonul la canibalizare. Restul industriei cam trebuie să răspundă.
N-ar fi vreo surpriză să vedem pe la jumătatea anului 2023 mașini premium mai ieftine decât niște troace.
Bravo Tesla bravo frate Eloane tine o tot asa eu te voi sustine
Cam pune punctul pe i...
Oricum, interesanta mutare aceasta scadere importanta de pret si mai ales interesant de urmarit reactia concurentei.
Tinem aproape!
Ieri -la mallul Promenada, unde se afla singura statie 'Supercharger' din Bucuresti - erau 8 Tesle la incarcat si inca 8 (opt) la coada.
Un Model3 a scazut sub 40.000Eu. Mai interesant decat un cross-over hibrid si cu mult mai putin decat unul plug-in. Intr-o discutie purtata chiar azi cu o cunostinta imi zicea ca il mananca palma: vrea un Model3. Prin oras e ideal, are unde sa o incarce si pentru drumuri in afara tarii o va folosi pe cea pe care o detine deja cu toate ca, e destul de "nebun" sa plece si cu Tesla si pana in Germania.
Musk se sinucide, iar ceilalți producători n-o sa scadă prețul pentru cănu se poate, dar o să producă termice dacă asta cere piața… aste ceilalți pot.
Musk si Tesla nu pot si asta am afirmat anul trecut legat de portofoliul lor exclusiv electric si ținând cont de segmentul premium la care se adresează Tesla lucrurile sunt chiar nasoale.
Sunt surprins ca am greșit legat de prăbușirea electricelor… chiar le-am mai dat un an, asta este om sunt ;)
la 16.01.2023, 15:46
Ai probleme grave.
Mulţumesc şi pe această cale AM că mi-au blocat, şters contul Edikkk.
Mda
Cât despre articol, am zis de mult, preţurile Tesla sunt mari pentru că există cerere uriaşă şi nu există concurenţă.
Acum, când apar mai mulţi, preţurile se aşează şi vor mai scade în 3-5 ani cu încă peste 20%.
Hyundai, Kia... da, cui îi place...
Până atunci Tesla produce cele mai sigure maşini din lume şi cele mai autonome.
Doar că să ne dăm seama, Tesla produce hardware și software la nivelul NVidia, un gigant al tehnologiei cu vechime !
problema e a producatorii auto mari care au maxim 8% profit la IC cars si 0 % profit la gama de electrice din portofoliu.
In fine, reducerea de pret v-a pune presiune pe ceilalti producatori care vor micsora sau nu la randul lor preturile. Vom vedea. Dar cum era de asteptat Tesla a profitat de lipsa concurentei adevarate si acum, firesc, si-a gasit si nasul, ma rog, nasii.
Ar fi o completă nesimțire față de clienți, iar aceștia din urmă nu ar mai trebui sa cumpere in veci produsele respective, indiferent despre ce vorbim si eu asta as face dacă vecinul meu si-ar cumpăra aceeași masina cu 20% mai ieftină de la o zi la altă. 30% nu este profit, s-ar profita de clienti, de subvenții si intram la chestii nasoale care dacă se întâmpla cu siguranța vor scufunda Tesla. Cum am spus nu cred ca este cazul, iar ce spun unii pe la Buhnici (o sursa mai mult emoțională decât credibila), din nou nu reprezintă nici o garanție. Cei 8% care i-ai menționat sunt realitate.